#1 Skrevet November 12, 2006 Hei kan hjelpe meg med informasjon i forindelse av ombygging av Audi 100cs quattro 1989 mod til Audi V8 quattro om dette lar seg gjenomføre ? Og hvordan jeg skal gå fram. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 12, 2006 Framskjermer, fangere, panser, lykter forran og bak samt bakdører må byttes og du trenger bakskjermer fra en V8... Det er nok så mye jobb at jeg hadde ikke giddi... Lettere å få den til å se ut som en 200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2006 Og det var bare det utseendemessige du listet opp, Mikkel. I tillegg har V8 endel forsterkninger i rammeverket. V8 er såpass billige at jeg ikke kan skjønne at det kan lønne seg å bygge om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 12, 2006 Og det var bare det utseendemessige du listet opp, Mikkel. I tillegg har V8 endel forsterkninger i rammeverket. V8 er såpass billige at jeg ikke kan skjønne at det kan lønne seg å bygge om? Akkurat, jeg gadd ikke ramse opp interiør. For da må ALT byttes... Ville heller gått for 200 20v look med runde hjulbuer og slikt. Det er mye lettere, og ikke minst billigere vil jegtro. Da V8 ikke vokser på trær, men er som du sier Per, de er mange billige ute nå... Ikke lenge siden det var en tilsalgs for 30000... Dog med defekt kasse men det fikses jo kjapt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 12, 2006 Jeg har en komplett Audi med V8 som jeg har tatt inn fra tyskland så alt er der trenger noen tips på hvordan jeg skal få det godkjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 12, 2006 Dette er noe jeg ikke har peiling på i det hele tatt! Men går det ann å gjøre et ramme(nummer) bytte fra 100'en til V8'en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2006 Dette er noe jeg ikke har peiling på i det hele tatt! Men går det ann å gjøre et ramme(nummer) bytte fra 100'en til V8'en? Ja det går an, men det er fullstenig ulovlig!!!!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 12, 2006 Ja det går an, men det er fullstenig ulovlig!!!!!!!!! Tenkte og sette alle delene over på den norske bilen og få det godkjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 12, 2006 Tenkte og sette alle delene over på den norske bilen og få det godkjent Ja det er ikke umulig, men som Mikkel sier så er det for mye jobb til at det er verdt det. Er bedre å kjøpe seg en sliten V8 med Norske skilt å flytte over de delene du som er bra over på den Norske bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 12, 2006 Jeg sier det igjen. Det der er en jobb jeg aldri hadde giddi. Enten får du kjøpe en V8'r og regge den i norge. Eller så får du bygge om 100'n til 200..Eller selge alt og kjøpe en som er ferdig... Alt går ann. Men det er mer jobb en hva det er verdt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 12, 2006 Ja det går an, men det er fullstenig ulovlig!!!!!!!!! Dette er kanskje litt OT, men jeg trodde det var lovlig hvis man byttet tre hoved komponenter fra den norske bilen over på V8'en? Eller må det være identiske biler man bytter deler fra? Det er godt mulig at jeg er heeelt på jordet nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 12, 2006 Dette er kanskje litt OT, men jeg trodde det var lovlig hvis man byttet tre hoved komponenter fra den norske bilen over på V8'en? Eller må det være identiske biler man bytter deler fra?Det er godt mulig at jeg er heeelt på jordet nå Sant det, det blir et såkalt karroseribytte. Dette er noe som kan gjøres med omfattende karroseriskade. Det man da gjør er at man importerer en delebil fra utlandet, og bruker dennes karroseri. Motor, gir og understell på skadebilen flyttes over, men først etter at Trafikkstasjonen har godkjent byttet, og plombert delene. Dette gjøres f.eks. ved at de fjerner en bolt mellom motor/gir, setter inn en ståltråd som er "smeltet" sammen med en tinnklump med stempel. Videre så kan også forstillingen plomberes mot motor/gir på samme måten. Deretter skal bilen vises på nytt for Trafikkstasjonen, som da tildeler et nytt chassisnummer. Dette er i hvertfall slik jeg har forstått at det gjøres. Jeg kan finne ut detaljene litt bedre i morgen, for Bilomsetningen gjør dette et par ganger i året, og jeg skal innom hos dem i morgen uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 12, 2006 Et karoseribytte er mulig ja, det er å kappe ut rammenummeret fra 100`n og sveise det inn i en V8 som ikke er helt bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 12, 2006 Dette er kanskje noe å ha i bakhodet før en begir seg ut på ett slikt prosjekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 12, 2006 Hullet i lovverket som godtok karosseribyttet fra 100/200 til V8, samt 100 til 200 20V quattro ble "lukket" på 90-tallet en gang. I dag kan man kun ta karosseribytte på en bil tilsvarende den som er skadet, ikke med større motor eller annet karosseri osv. Dette vet Spangen bedre enn meg, men det er i alle fall det jeg er blitt fortalt. Så ombygging fra 100 til 200/V8 må skje på 100-karosseriet med alt det arbeid det innebærer. Julie Tronsmo hadde vel en tråd her inne hvor det også ble omtalt en god del karosseriendringer...MEN: Det er mulig å få godkjent V8 motor, samt modifisere et 100-karosseri til v8 utsende i en 100, så fremt det finnes tüv-papirer på dette eller trafikkstasjonen du er i kontakt med er reale folk Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...