Problemer med dusteklimaen i S2

Anbefalte innlegg

Hei

Har det gamle klima anlegget og sliter med to feil:

-Vifta til radiator skrur seg ikke på i bilevel eller auto mode. Dette gjorde den før

-kupevifta fortsetter å blåse selv om man setter klima på off

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger funker vifta når man setter den på auto eller bilevel, men ikke alltid. Vifta funker alltid ved for varm motor, men da regullerer den seg selv.

Har prøvd å bytte selve klimadisplayet uten at det hjalp.

Noen tips??

Hvordan er dette koblet, virker nesten som om det er dårlig kontakt et sted eller noe evt et rele eller no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp. parkerte i garasjen istad, vifta fungerte ikke. Bilen sto en stund og vifta fungerte... hva er feil?

Tmpgivere? Har prøvd å bytte alle reler også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker som det er lite kunnskap ang. dette på forumet.

Har selv også problemer med samme utgave av klimaen.

- Helt tilfeldig hvor/når det kommer luft på bilevel,auto, etc.

Kun luft mot frontruta som fungerer hele tia.

- 0 tillgang til kaldluft selv i -20 når bilen er varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har det gamle klima anlegget og sliter med to feil:

-Vifta til radiator skrur seg ikke på i bilevel eller auto mode. Dette gjorde den før

-kupevifta fortsetter å blåse selv om man setter klima på off

Har du prøvd å bytte føleren som sitter u bunn av radiatoren på høyre side?

Mulig det hjelper på radiatorvifta ihvertfall.

Mvh Geir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å bytte føleren etterpå.

Noen andre tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg også problemer med.. Når jeg skrur på OFF, så begynner den bare å "bråke" meir.. Bytter varmedyser eller noe sant!

Å forskjellen på Auto å bi-level har jeg heller ikke skjønt.. Men tror det blåser ned på beina når jeg har den på AUTO! : rolleyes

Men det der med OFF bryteren forstår jeg meg ikke på : klø : Får ihvertfall ikke skrudd av vifta..

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell på auto og bilevel tror jeg ligger i at på auto har du med klimakompressor, mens bilevel er uten, men med radiator vifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at dette skal fungere er første bud at det er riktig mengde gass på annlegget......... men det har jo dere seff sjekket: rolleyes

Og du Rui, siden du er på nett her kan du jo svare på PM som jeg sendte deg ang. lyktene jeg kjøpte av deg.

Claus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For at dette skal fungere er første bud at det er riktig mengde gass på annlegget......... men det har jo dere seff sjekket: rolleyes

Og du Rui, siden du er på nett her kan du jo svare på PM som jeg sendte deg ang. lyktene jeg kjøpte av deg.

Claus

Va da svært så sarkastisk du var da : rolleyes

Men har det noe med saken å gjør altså? For jeg har jo fjerna heile driten ... : klø :

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bi-lever blåser på beina også. Auto er da kompresoren er med. Og da justerer den seg helt selv ( skal hvertfall det)....

Syns hele det klimagreiene der er helt mongo jeg men :)

Har det selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bi-lever blåser på beina også. Auto er da kompresoren er med. Og da justerer den seg helt selv ( skal hvertfall det)....

Syns hele det klimagreiene der er helt mongo jeg men :)

Har det selv..

Word :P

Men er det en mulighet å montere "hakket nyere" klima? Eller er det en helvetas jobb?

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sammen syndromet på min. Tenkte å på å bytte til nyere, men det var vist bare å slå fra seg. MASSE arbe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føleren nede på radiatoren har ingenting med klimaen å gjøre. Denne styrer bare vifta til radiatoren ved hjelp av styrestrøm ved gitte temperaturer.

Så hvis du da har koblet inn hiddensprut i bilen og er veldig glad i å kutte ledninger så går plutselig ikke vifta i det hele tatt...: dum : ( setter man klimaen i en eller annen posissjon så skal dette trigge vifta på det laveste trinnet, men hvilken posisjon husker jeg ikke)

Så derfor kobler man seg inn på releet til vifta med en bryter og tvangskjører hele vifta på trinn to, da kjøler det godt!

Men svaret på klimaspørsmålet har jeg ikke.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker som det er lite kunnskap ang. dette på forumet.

Har selv også problemer med samme utgave av klimaen.

- Helt tilfeldig hvor/når det kommer luft på bilevel,auto, etc.

Kun luft mot frontruta som fungerer hele tia.

- 0 tillgang til kaldluft selv i -20 når bilen er varm.

Da er du heldig :) Får kun luft som blåser i trynet,

Varm rundt øra, kald på beina og dugg på frontruta : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, skjønenr meg ikke på dette jeg, noen som har oversikt over hvor de forskjellige relene er og hva de er godt for? Vet om de i sikringsboksen og de under ved rattet, men jeg regner med det er flere reler og bokser rundt omkring som har med klimaen å gjøre? Merket også istad at de trakk kald rundt den "hylla" under rattet ved 140kmt og over, vet ikke hvor det kommer fra, men varmeapparatet blåser varmt som f så det er vel kanskje en lekkasje utenifra ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm... Skal vi danne en forening som heter frustrerte Audi-eiere????

Jeg får heldigvis regulert temperaturen, og vifta fungerer som den skal... Men fryktelig kjedelig å bare å luft på frontruta..... Varm i toppen, og fryser som besatt på beina.... :)

Vil tipse dere om å sjekke den velkjente "multitemperaturgiveren", også sitter det en svinedyr liten ting over hanskerommet som har med klimaanleggets kontroll av begge viftene å gjøre. (både kupèvifte og radiatorvifte)... Den ligger i familiealbumet hvis jeg ikke tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til trekk på beina vet jeg muligens løsningen på ...

for jeg hadde også problemet med at ejg ble veldig kald på beina i min cope... og det viste seg å være pakningen rundt lokket på sikringsboksen... eller hvis lokket ikke er igjen så trekker det som juling på beina til føreren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det forresten noen som fant noen løsning på dette klima problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.