#1 Skrevet Juni 9, 2004 Et kjapt spørsmål... Kan men ved hjelp av en verkstedkran senke en komplett sammensatt PG motor (Corrado G60) med topp, innsug, grenrør etc ned i motorrommet for montering? Grunnen til at jeg spør et at det er et hæ*¤"#! å få dratt til boltene til grenrøret med moment når motoren er montert i sine motorfester. Takker for svar :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2004 Det du heller burde gjøre er å ta motorkrana og løfte karrosseriet (løft i sikre steder), deretter skyve motoren under, og senke karrosseriet over motoren. Deretter løfter du motoren opp i motorrommet. Dette lar seg fint gjøre med manifolder på plass, og det er også slik fabrikken gjør dette. Det er mye enklere enn det høres ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2004 Det kan jeg skrive under på som sikkert de fleste har sett. Det gikk som en lek, rett og slett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2004 Jepp, det er det jeg mener :-) Jeg har tatt av hele fronten, dvs. fanger, bærebjelke eller hva det nå heter og alt annet, så jeg trenger ikke løfte bilen opp for å få motoren inn i motorrommet. Motoren fører jeg inn fra fronten. Det som jeg lurer mest på er om jeg får senket motoren på plass så lenge grenrøret er montert på motoren. Går vel egentlig ut fra at det går fint, hvis jeg har forstått svaret riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2004 Opprinnelig postet av Geir Axel Aass Jepp, det er det jeg mener :-) Jeg har tatt av hele fronten, dvs. fanger, bærebjelke eller hva det nå heter og alt annet, så jeg trenger ikke løfte bilen opp for å få motoren inn i motorrommet. Motoren fører jeg inn fra fronten. Det som jeg lurer mest på er om jeg får senket motoren på plass så lenge grenrøret er montert på motoren. Går vel egentlig ut fra at det går fint, hvis jeg har forstått svaret riktig. Er vel bare å være forsiktig og ta den tiden du trenger, så går det greit vil jeg tru. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2004 Jeg heiste motoren opp i Golfen 2'ern min, det gikk helt greit det. Men det var en 8v gti motor som sikkert tar litt mindre plass enn en sammenskrudd PG... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2004 Okidok :-) Jeg prøver så får jeg se hvordan det går. Takk for svarene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 9, 2004 Helvete å få skrudd på grenrøret??? Satte nettopp en G60 i golf 1 og monterte grenrøret til slutt uten problem.... Momentet og det ekstra leddet på hendene kommer med litt trening 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 9, 2004 Opprinnelig postet av Rudi Sand ... og det ekstra leddet på hendene kommer med litt trening Noen har det naturlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 9, 2004 Trening er luksus, eller hva Kenneth? Neida, litt irritasjon og masse TENNING er tingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 9, 2004 Opprinnelig postet av Kenneth Jensen Noen har det naturlig Marco har jo montert turbo ovenifra på en G60 i en garasje i minus 15 så da får man automatisk ett extra ledd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 10, 2004 Opprinnelig postet av Rudi Sand Marco har jo montert turbo ovenifra på en G60 i en garasje i minus 15 så da får man automatisk ett extra ledd Eller var det leddgikt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...