Montere motor tilbake i bil???

Anbefalte innlegg

Et kjapt spørsmål...

 

Kan men ved hjelp av en verkstedkran senke en komplett sammensatt PG motor (Corrado G60) med topp, innsug, grenrør etc ned i motorrommet for montering?

 

Grunnen til at jeg spør et at det er et hæ*¤"#! å få dratt til boltene til grenrøret med moment når motoren er montert i sine motorfester.

 

Takker for svar :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du heller burde gjøre er å ta motorkrana og løfte karrosseriet (løft i sikre steder), deretter skyve motoren under, og senke karrosseriet over motoren. Deretter løfter du motoren opp i motorrommet. Dette lar seg fint gjøre med manifolder på plass, og det er også slik fabrikken gjør dette. Det er mye enklere enn det høres ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg skrive under på som sikkert de fleste har sett.

 

Det gikk som en lek, rett og slett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er det jeg mener :-)

 

Jeg har tatt av hele fronten, dvs. fanger, bærebjelke eller hva det nå heter og alt annet, så jeg trenger ikke løfte bilen opp for å få motoren inn i motorrommet. Motoren fører jeg inn fra fronten.

 

Det som jeg lurer mest på er om jeg får senket motoren på plass så lenge grenrøret er montert på motoren.

 

Går vel egentlig ut fra at det går fint, hvis jeg har forstått svaret riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

Jepp, det er det jeg mener :-)

 

Jeg har tatt av hele fronten, dvs. fanger, bærebjelke eller hva det nå heter og alt annet, så jeg trenger ikke løfte bilen opp for å få motoren inn i motorrommet. Motoren fører jeg inn fra fronten.

 

Det som jeg lurer mest på er om jeg får senket motoren på plass så lenge grenrøret er montert på motoren.

 

Går vel egentlig ut fra at det går fint, hvis jeg har forstått svaret riktig.

 

Er vel bare å være forsiktig og ta den tiden du trenger, så går det greit vil jeg tru.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg heiste motoren opp i Golfen 2'ern min, det gikk helt greit det. Men det var en 8v gti motor som sikkert tar litt mindre plass enn en sammenskrudd PG...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okidok :-)

 

Jeg prøver så får jeg se hvordan det går.

Takk for svarene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helvete å få skrudd på grenrøret???

Satte nettopp en G60 i golf 1 og monterte grenrøret til slutt uten problem.... Momentet og det ekstra leddet på hendene kommer med litt trening ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

... og det ekstra leddet på hendene kommer med litt trening ;)

 

Noen har det naturlig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trening er luksus, eller hva Kenneth? ;)

 

Neida, litt irritasjon og masse TENNING er tingen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Jensen

Noen har det naturlig ;)

 

Marco har jo montert turbo ovenifra på en G60 i en garasje i minus 15 så da får man automatisk ett extra ledd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

Marco har jo montert turbo ovenifra på en G60 i en garasje i minus 15 så da får man automatisk ett extra ledd ;)

 

Eller var det leddgikt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.