Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en demper som er lite snill og lurte på om jeg skulle kjøpe ny... men er det samme om det er gass eller olje? kan de gå om hverandre, altså en olje og en gass? vet ikke helt hva jeg har nå så......

 

men skal vel gjøre samme jobben eller?

 

mvh

Robin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel alltid bytte på begge sider av enaksel når du bytter demper/fjærer osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg veit, men har akkurat hatt opp den ene sida og er IKKE sugen på å ta den opp igjen!, er mer eller mindre litt drittlei nå, etter å ha holdt på med den en stund, egentlig kunne jeg kanskje tatt en gjengetapp og prøvd å gjenge den opp igjen, det er nemlig det som er problemet, dempern er lite villig til å få på mutteren igjen.... men selvfølgelig er det jo ingen som har dette NÅ :(, lider av dårlig tålmodighet.... ;) noen som vet om noen som har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjengebakke som i alle fall passer på biler med fwd, altså stempelet på demperen bak. Jeg er usikker på størrelsen på denne gjengesaken, men om du kan måle diameteren på stempelet det gjengene er så skal jeg sjekke i morra. Uansett, det jeg vil tro er gjort feil er at du har brukt feil mutter til å feste demperen, en som har for grove eller fine gjenger i forhold til det som er på stempelet. Den tabben har jeg gjort selv...derav at jeg sitter med en slik gjengebakke/brygge eller hva det nå heter...kosta meg i alle fall 400kr med rabatt på würth :)

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope, har ikke brukt feil mutter, men gjengene er flatbanka, skjønner ikke helt åssen det gikk til men, tror jeg får høre på wurth eller coward eller no imorra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det å bruke vanlige gass dempere sammen med senkefjærer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.