Clutch/Girproblemer Audi 4 syl. 1985

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra en kompis som låner min 4000s i morres. Clutchpedalen gikk rett i bunn....uansett, dro å så på saken, og viste seg etterhvert at den "arma" på girkassen som wiren er festet i, var kommet i kontakt med motorblokka. Mao så virker det som noe er skjevt eller kommet ut av stillig. Dermed så går ikke arma tilbake i riktig posisjon. Har fått fikset saken midlertidig nå, men clutchen tar knapt 0,5mm fra bunn...så det er ikke kjørbart i og for seg. Er det mulig å justere denne arma utover, bort fra motorblokka, ved å løsne på den umbracoskruen som "arma" er festet med? Det er jo et slags rør som kommer ut fra kassa og som den er festet i, og det ser ut som det skal gå å justere den utover. Vil egentlig bare ha det avkreftet/bekreftet, eventuelt tips om hva jeg må gjøre hvis det ikke går... :) Mener jeg justerte på denne saken da jeg bytta clutch på en golf en gang i tiden....vil tro det er noe likt i hvertfall.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Armen kan løsnes fra "staget" ut fra girkassen og beveges her. Har vært borti at det har flyttet seg på en Santana en gang, det er jo samme greiene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, da har jeg kontroll på greiene :) har fått bilen "flyttbar" nå så skal på låveverksted og fikse opp i sakene i kveld.

 

Eyvind: du får få rævva di opp til Trondheim nå, så får vi skrudd litt UR, Diesel og V6 ;)

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.