#1 Skrevet November 13, 2006 Har en Defa motorvarmer på passaten, denne virket fint i fjor og har ikke hatt noen problemer med den ellers. Da jeg skulle sette den på første gangen i vinter så gikk sikringen i garasjen, prøvde en gang til men da gikk det en ny sikring. Hva er feil, er det kortsluttning eller noe i bilen? Jeg er helt blank når det gjelder elektro. Hvordan kan jeg finne feilen her? MVH Even 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2006 Du kan jo ta et Ohm-meter og måle motstanden mellom de forskjellige stikkerne i motorvarmerkontakten din. Husker ikke helt hvor stor motstanden skal være mellom de to positive stikkerne der, men mellom jordingsstikket og begge de to andre skal det være uendelig stor motstand. Får du målt ut en motstandsverdi der også, så har du nok en kortslutning til jord, mens hvis du får en lav motstand mellom de to andre, så kan du ha en kortslutning i elementet. Hjalp dette noe eller ble det bare rot? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2006 Om du er i området så kan du stikke innom så kan vi måle ledningen din, og evt. elementet. Mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2006 Kan være flere ting, fra kortslutning til overbelastning. Er det overbelastning på kursen er det ganske enkelt. Slå av alt annet som bruker den kursen og sjekk om det funker da. Ellers bør du spandere et multimeter på deg og måle litt. Kan være kortsluting i alt fra plugg i front til element eller lignende. Har du komplett warmup pakke eller bare motorvarmer ? Hvis du kun har motorvarmer napp defa kablen ut av elementet og sjekk om den fortsatt kortslutter. Hvis den ikke gjør det er saken ganske grei, mest sannsynlig defekt element. Hvis den kortslutter er elementet mest sannsynlig ok og feilen er på kablen fra pluggen og inn til elementet. Kan være dritt inne i pluggene som kortslutter så sjekk de også. Har du batterilader og kupevarmer o.l. plugg fra en og en på deleleddet, eller batteriladeren, og sjekk om det fortsatt kortslutter. Hvis du kjøper deg et multimeter så måler du ohm mellom polene, er det 0ohm er den kortsluttet, er den uendelig høy er den ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2006 Takker for svar, skal prøve og måle litt i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...