#1 Skrevet November 13, 2006 sliter litt med å finne ut hvor vacumslangen fra WG skal... vet jo at den skal til en magnet ventil, men kan ikke finne noen ventil som har ledig plass. håper at noen der ute kan legge ut ett bilde som viser hvor slangen skal gå... takker på forhånd for hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2006 På min 20V så har jeg ikke noen vakumslange der, det skal det vel heller ikke være. Aner ikke hvorfor det er slik så håper noen kan svare på det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2006 På min 20V så har jeg ikke noen vakumslange der, det skal det vel heller ikke være. Aner ikke hvorfor det er slik så håper noen kan svare på det:) ja, håper noen svarer på denne. skal være en slange der og den skal gå til en magnetventil, dette vet jeg. bare noen kan svare godt på denne så hadde jeg vært sjeleglad! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2006 Hvis du tar et bilde av torpedoveggen din kan det hende jeg kan hjelpe til å forklare litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2006 Hvis du tar et bilde av torpedoveggen din kan det hende jeg kan hjelpe til å forklare litt. har ikke mulighet å ta noen bilder nå, men skal se va jeg har av bilder hjemme på pc-en av ventiler å slikt... men du kan jo forklare hvor mange uttak det er på ventilen slangen skal inn på og hvor sånn ca. den står... da blir det litt lettere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2006 på min så er det en liten Ventil/klokke rett bak wg på torpedoveggen. Den har 3 slanger og en kontakt med to ledninger. . slaneg min som skal gå inn på wg er vel ca 20 cm tenker jeg. JC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2006 På min 20V så har jeg ikke noen vakumslange der, det skal det vel heller ikke være. Aner ikke hvorfor det er slik så håper noen kan svare på det:) er vel pågrunn av mekanisk styrt turbotrykk(med fare for å ha grisefeil! rett meg gjerne) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2006 kan det være den på bildet under her? den har tre vacumslanger og en kontakt med to ledere som jeg husker og ser på bilder.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2006 tudeliduuuuu... ingen som har en audi 200 10vT her i forumet? Please ta ett bilde da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2006 På min 20v 3b motor er det ikke noen slange fra WG. Men på UrQuattro'en jeg hadde var det det, skal se om jeg finner igjen motorrom bildene fra Ur'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2006 På min 20v 3b motor er det ikke noen slange fra WG. Men på UrQuattro'en jeg hadde var det det, skal se om jeg finner igjen motorrom bildene fra Ur'en. Supert! men det undrer meg at nesten INGEN av de som har en 10vT motor kan fortelle meg hvor vacumslangen skal... skulle tatt meg 10 min. å tatt ett bilde å lagt det inn her... vet det er flere som lurer på hvor denne slangen skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 19, 2006 kan det være den på bildet under her?den har tre vacumslanger og en kontakt med to ledere som jeg husker og ser på bilder.... Mener å huske at det er den ja! Litt lenge siden jeg har sett under panseret på en typ44, men det ser kjent ut det der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 19, 2006 Supert! men det undrer meg at nesten INGEN av de som har en 10vT motor kan fortelle meg hvor vacumslangen skal... skulle tatt meg 10 min. å tatt ett bilde å lagt det inn her... vet det er flere som lurer på hvor denne slangen skal. Det er ikke så lett å svare på, da det ikke er likt på alle 10V turbo biler... Hvilken årsmodell og motorkode er det du har? Jeg har WJ motor montert i den ene Passaten. Den har ikke magnetventil, heller ikke hjerne heller - bare vakum/trykk styring av fordeler. Her er et ETKA bilde for 200TQ 89 modell - MC motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 19, 2006 Mener å huske at det er den ja! Litt lenge siden jeg har sett under panseret på en typ44, men det ser kjent ut det der. okey, er det da noen som vet hvordan uttak den skal på av de 3? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 19, 2006 Var ute å kikka på min 200 med KG motor nå nettopp.......Wastegate uttaket var blenda.... Men det er heller ikke noen ledige uttak på ventil/klokka....... Noen grunn til å blende uttaket på wastegaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 19, 2006 På min Urq så går det originalt en slange fra dette "uttaket". På den slangen er det igjen montert et t-stykke. Den ene slangen går fra t-stykket til undersiden helt fremst (nærmest fronten på bilen), omtrent der tall nr 31 på illustrasjonen til Torgeir Matre er. Den andre slangen går bakover mot ei slags "klokke", som nr 13, men jeg finner rett og slett ikke igjen den i ilustrasjonene i akte. Den ligger rett til venstre for WG sett forfra, og sikkert litt under noen slanger osv. Om disse slangene er koblet til eller ikke har i hvertfall ingen betydning på tomgang. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 19, 2006 er det nødvendig å ha den til "riktig" plass tro, siden jeg ikke har noen ledige uttak? hva er egentlig funksjonen til dette uttaket? regner med at den største slangen som går inn på WG fra innsug lager mottrykk for å holde igjen WG, eller er det denne på toppen som gjør det? har aldri åpnet WGen før, så jeg har ikke anelse på dette.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 19, 2006 Du kan la "uttaket" stå åpent, det har ingen spesiell funksjon i og for seg. Det man kan gjøre derimot, det er å koble en slange fra innsug til dette uttaket, for å få mottrykk i WG. Da åpner WG seg tyngre og du får høyere ladetrykk. Dette krever da et par regulatorer og t-stykker. Men da snakker vi "vanlig" 10V trim, ikke originaloppsett/plassering av slanger. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 19, 2006 Du kan la "uttaket" stå åpent, det har ingen spesiell funksjon i og for seg. Det man kan gjøre derimot, det er å koble en slange fra innsug til dette uttaket, for å få mottrykk i WG. Da åpner WG seg tyngre og du får høyere ladetrykk. Dette krever da et par regulatorer og t-stykker. Men da snakker vi "vanlig" 10V trim, ikke originaloppsett/plassering av slanger. mvh EW var akkurat noe som "trim" jeg tenkte på... skulle det ikke holde med en vanlig trøype ventil? skal jo regulere hvor stort mottrykk som skal være...(må jo så klart ha t-stykke for å få ett ekstra uttak ) noen som har testet dette, eventuelt uten ventil på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 19, 2006 http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1230/a1230.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 19, 2006 Vil det ha noe å si at min er blenda?....høyere turbotrykk? Hva ville dere ha gjort i mitt tilfelle? 1-Kjørt med blenda slange? sånn som det er i dag.... 2-kjørt med åpen slange? 3-eller kobla inn på, så den får vakum osv.... Synes ikke den går dårligere en andre 10v turbo iallefall.... Låner tråden din litt jeg Georg: flau : ..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 19, 2006 fy, fy bård... neida, ingen problem! lurer på det samme selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 21, 2006 Vil det ha noe å si at min er blenda?....høyere turbotrykk? Hva ville dere ha gjort i mitt tilfelle? 1-Kjørt med blenda slange? sånn som det er i dag.... 2-kjørt med åpen slange? 3-eller kobla inn på, så den får vakum osv.... Synes ikke den går dårligere en andre 10v turbo iallefall.... Låner tråden din litt jeg Georg: flau : ..... tross i Bårds frekkhet så kan gjærne noen svare på denne... hehe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 21, 2006 jaja... skal no koble det sånn at jeg får litt 10vT tuning her... finner vell ut av det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 21, 2006 ...hehe.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...