#1 Skrevet November 13, 2006 Da måtte jeg selvfølgelig bli den heldige til å skru på en sliten passat. Fikk beskjed av en venninne at bilen hennes røykte litt og lakk olje eller vann. Måtte da trå til som handyman, med følgende opplevelser..... Skulle starte den for å se hvor det lakk. Bilen var en smule tungstartet, luktet bensin og pang der stod den i fyr og flamme: eek : . Det viste seg at pakningen mellom forgasser og innsug var morknet bort og forgasseren lå løst på innsuget, dette hadde hun samme dag kjørt 65 mil med:rolleye: . Fikk så skiftet denne men da viste det seg at dette ikke var eneste problemet med motoren. Lekker vann ned på eksosmanifolden, ser ut som rene dampveivalsen som kommer kjørende...... Har sjekket og funnet ut at pakning mellom innsugsmanifolden og blokk kan være lekk. Det som er litt rart er at motoren er tett og går fint helt til den blir varm (60-70 grader), så begynner den å fuske. Tok også av oljepåfyllingslokket og der kommer det ganske mye trykk ut. Kan det være at toppakningen har gått til heden? Ikke vet jeg, men hun som eier bilen sa at hun ikke har kjørt den varm, bare fylt på vann.....: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2006 Heldiggrisen! Trykket i olja kan synsynligvis være deffekt toppakning eller tett veivhusventilasjon. Vannlekasjen høres litt rar ut... Skal vel ikke være vann der? Eller? Kanskje en sprekk i toppen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2006 Nja. Denne motoren har av alle ting vann som går inn på innsugsmanifolden. Hvorfor de har vann på denne vet jeg ikke, forvarming/kjøling? Noen som vet om det bare er å blende av vanntilførselen til innsugsmanifolden uten at den tar skade av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2006 hadde noe kødd med den pakkningen til kjøleveska på min passat engang. der var hele pakkningen smeltet sammen og blokket hele passasjen. er nok dette som har skjedd på denne og, og lekker når det blir trykk på kjøleveska.. vet ikke om det blir bra av å blokke denne slangen da vannet kommer ifra motoren og ut tror jeg. iallefall et helvete å få av innsuget. Lykke til isåfall. trangt som ei f*tte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...