Senkesett til Coupe FWD typ89

Anbefalte innlegg

Driver å leter etter senkesett til bilen min. Men i alle kataloger står ikke coupe nevnt med et ord. Jeg lurer derfor på om dempere og fjører passer om hverandre på sedan og coupe

Dette står i katalogen: Passend für Audi 80/90 (Typ 89) von 09/ 86 - 12/ 91, nicht Quattro/ Avant.

Noen som vet noe?

Edit: Hva vil passe best? 40/40 eller 60/40?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjørene passer omhverandre på fwd 80/90 og coupe

Men demperene er annerledes

tror det er forskjell på demperene bak.Er ikke sikker.

Men jeg har et komplett weitec 40/40mm senkesett med komplett fjørbein og sachs dempere Tuv godkjent.

Brukt litt i sommer bare.Demperene bak er ikke brukt pga at han som hjalp meg knakk de tappene til å holde demperen fast når man skrur ned mutteren.Er bare å file opp nye det,så skal de virke 100% igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jeg enda mer forvirret, i etka får jeg opp samme delenr. på fjører/demper på både coupe, sedan og avant. :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok likt foran.Men minns jeg husker at demperene bak er annerledes enn de andre modellene??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran er likt på alle 5-sylindrede. Ulikt med 4syl pga vekt, i alle fall etter det jeg har lest/sett/hørt osv. Bak er coupe fwd ulikt alt annet, ikke likt cab og selvfølgelig ikke likt quattro (som har en slags forstilling montert bak). Kjøpt meg et H&R Cup Kit, 60/40, helt fantastisk rett og slett :) Da er fjører og dempere i en og samme pakke, med tüv-papirer. http://www.h-r.de eller http://www.h-r.com mener jeg adressen til de var. ES-Tuning tok inn settet for meg, kosta ca 6000. AutoTrio forhandler vel også dette i Oslo-området, og der har vi rabatt (sist jeg sjekket).

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

h-r selger jo dette settet: Audi 80/90Lim.+ Coupe Typ 89, 2WD, Except convertible

Det må jo bety at det er likt på 80/90 og coupe? Ellerhva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

h-r selger jo dette settet: Audi 80/90Lim.+ Coupe Typ 89, 2WD, Except convertible

Det må jo bety at det er likt på 80/90 og coupe? Ellerhva?

Jepp, det må bety så da ja ;) Men er dette cup-kit eller bare fjørene? Cup-kit inneholder også dempere.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det må bety så da ja ;) Men er dette cup-kit eller bare fjørene? Cup-kit inneholder også dempere.

Mvh

EW

Dette var cup-kittet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Hva vil passe best? 40/40 eller 60/40?

Vil anbefale 60/40 for Audi er jo kjent for å legge seg litt bakpå med tiden. Alltid enkelt å senke bak med bagasje, bass-kasse o.l. Så blir bilen liggene likt foran og bak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av min bil med cup-kit 60/40, klar for ferietur med 225/45-17 RH Phönix felger...Selv med vesentlig mer bagasje og en ekstra passasjer på 0,11 tonn ble ikke bilen spesielt lavere hverken foran eller bak, og var derfor herlig å kjøre de 270 milene til Danmark og tilbake :)

før ferien foran.JPG

131-3189_IMG (Large) (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden sist, men nå er senkesettet montert. Settet som var kjøpt til FWD sedan passet rett på coupeen. Men ifølge TÜV-papirene er ikke settet godkjent for coupe. Kan være noe med vekt osv.

Her er bilen med 40/40-senking. Settet er FK Automotive AKX Sportfahrwerke

40-40.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.