#1 Skrevet November 13, 2006 Driver å leter etter senkesett til bilen min. Men i alle kataloger står ikke coupe nevnt med et ord. Jeg lurer derfor på om dempere og fjører passer om hverandre på sedan og coupe Dette står i katalogen: Passend für Audi 80/90 (Typ 89) von 09/ 86 - 12/ 91, nicht Quattro/ Avant. Noen som vet noe? Edit: Hva vil passe best? 40/40 eller 60/40? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2006 fjørene passer omhverandre på fwd 80/90 og coupe Men demperene er annerledes tror det er forskjell på demperene bak.Er ikke sikker. Men jeg har et komplett weitec 40/40mm senkesett med komplett fjørbein og sachs dempere Tuv godkjent. Brukt litt i sommer bare.Demperene bak er ikke brukt pga at han som hjalp meg knakk de tappene til å holde demperen fast når man skrur ned mutteren.Er bare å file opp nye det,så skal de virke 100% igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2006 Nå ble jeg enda mer forvirret, i etka får jeg opp samme delenr. på fjører/demper på både coupe, sedan og avant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2006 Er nok likt foran.Men minns jeg husker at demperene bak er annerledes enn de andre modellene?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 13, 2006 Foran er likt på alle 5-sylindrede. Ulikt med 4syl pga vekt, i alle fall etter det jeg har lest/sett/hørt osv. Bak er coupe fwd ulikt alt annet, ikke likt cab og selvfølgelig ikke likt quattro (som har en slags forstilling montert bak). Kjøpt meg et H&R Cup Kit, 60/40, helt fantastisk rett og slett Da er fjører og dempere i en og samme pakke, med tüv-papirer. http://www.h-r.de eller http://www.h-r.com mener jeg adressen til de var. ES-Tuning tok inn settet for meg, kosta ca 6000. AutoTrio forhandler vel også dette i Oslo-området, og der har vi rabatt (sist jeg sjekket). Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 13, 2006 h-r selger jo dette settet: Audi 80/90Lim.+ Coupe Typ 89, 2WD, Except convertible Det må jo bety at det er likt på 80/90 og coupe? Ellerhva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 13, 2006 h-r selger jo dette settet: Audi 80/90Lim.+ Coupe Typ 89, 2WD, Except convertible Det må jo bety at det er likt på 80/90 og coupe? Ellerhva? Jepp, det må bety så da ja Men er dette cup-kit eller bare fjørene? Cup-kit inneholder også dempere. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 13, 2006 Jepp, det må bety så da ja Men er dette cup-kit eller bare fjørene? Cup-kit inneholder også dempere.Mvh EW Dette var cup-kittet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 13, 2006 Edit: Hva vil passe best? 40/40 eller 60/40? Vil anbefale 60/40 for Audi er jo kjent for å legge seg litt bakpå med tiden. Alltid enkelt å senke bak med bagasje, bass-kasse o.l. Så blir bilen liggene likt foran og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 13, 2006 Bilde av min bil med cup-kit 60/40, klar for ferietur med 225/45-17 RH Phönix felger...Selv med vesentlig mer bagasje og en ekstra passasjer på 0,11 tonn ble ikke bilen spesielt lavere hverken foran eller bak, og var derfor herlig å kjøre de 270 milene til Danmark og tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 14, 2006 Vil anbefale 60/40, da jeg senket 40/40 og den ble nok litt for høy foran etter min mening. http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=42763&stc=1&d=1150395188 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 14, 2007 Lenge siden sist, men nå er senkesettet montert. Settet som var kjøpt til FWD sedan passet rett på coupeen. Men ifølge TÜV-papirene er ikke settet godkjent for coupe. Kan være noe med vekt osv. Her er bilen med 40/40-senking. Settet er FK Automotive AKX Sportfahrwerke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...