Anbefalte innlegg

Uansett hva jeg prøver, så klarer jeg ikke å få frontruta ren på innsida! Så fort man får litt sol i mot, så er den strekete som bare det. Har vaska med alt fra vindusrens til rent vann til salmiakk. Tror problemet ligger i at jeg ikke får tørket det ordentlig etterpå. Hverken bomullsklut eller polérrull vil suge opp vannet. Hva gjør dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid brukt vanlig vinduspuss og tørkepapir. Funker fint, men er ruta veldig skitten må man ofte vaske flere ganger før det ikke blir striper og merker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en blå flaske med skum som heter Ruterens, tror jeg. Fås kjøpt på bensinstasjoner.

Så tørke over med papir som IKKE loer. Funker som F :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett hva jeg prøver, så klarer jeg ikke å få frontruta ren på innsida! Så fort man får litt sol i mot, så er den strekete som bare det. Har vaska med alt fra vindusrens til rent vann til salmiakk. Tror problemet ligger i at jeg ikke får tørket det ordentlig etterpå. Hverken bomullsklut eller polérrull vil suge opp vannet. Hva gjør dere?

Da har jeg svaret til deg:)

JIF vindusvask, spray på også vasker du med AVIS papir!

ingenting er bedre:)

Lykke til....

mvh

Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg svaret til deg:)

JIF vindusvask, spray på også vasker du med AVIS papir!

ingenting er bedre:)

Lykke til....

mvh

Kenneth

seriøst aviser? det må prøpves imorra!!... det er jo ihvertfall en ting lokalavisa kan brukes til da: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det selv, i morra skal Moss Avis få prøve seg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så har Shell(ikke alle stasjoner dog) en engangpose med våt og tørr vindusvask, dashbordvask og håndvask som fungerer supert. Er du nøye så får du ikke skjolder etterpå. Koster ikke mer enn 20 kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt gode resultat med avispapir og eddikk som er blanda 50/50 med vann på ei sprayflaske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å skifte den ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kun to ting som funker til å pusse ruter, og det er 100% rent papir som ikke loer, og avispapir! Avispapieret er nok det enkleste og få tak i og fungerer suverent!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avispapir og seterens som er av skum, det er ingenting som fungerer bedre en det på ruter.

NB: Ikke bruk mye, bare tynt tynt lag, så tørker du det av. Bytt avispapir når den begynner å bli fuktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De "våtserviettene" på plastboks er geniale synes jeg, men det er stor forskjell på de som selges på biltema og de som koster ca 70-80 kr for boksen. Tørk av, to eller tre ganger om ruta er skikkelig j...., ferdig! Og så et tips: Ikke ta med fingrene på innsiden av ruta, da avsetter du fett som legger seg som lag som kommer til syne i motlys.

Avispapir funker også bra, til og med ved inspeksjon i militæret var det mer enn godkjent ;)

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle gode tips på innsiden av ruta. :) På UTSIDEN derimot funker sitron som bare det. Skjør en sitron i to og gni det utover hele fronruta, så lar man det virke i noen min, IKKE så lenge at det tørker, og så sveiper man det vekk med avispapir

Sitron på flaske funker også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg ser det er det 2 ting som er avgjørende...

1. Autoglym og ikke alle mulige jallaprodukter

2. Helt tørr fille, papir. Microfiberklut eller papir som ikke loer er perfekt.

PS: Jeg jobber på klargjøringa til Møller og pusser bla alle ruter på alle nye VAG i Norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann på papir, gå inn i stuen, åpne ovnen, dypp papiret i litt aske og vask i vei.. dette funker som bare det

Edit: men selvfølgelig, All Purpouse sprayen funker fint og.. Glass Kleen 2 er og veldig bra.. men den må du ikke få på dashbordet.. glinser som bare det etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De "våtserviettene" på plastboks er geniale synes jeg, men det er stor forskjell på de som selges på biltema og de som koster ca 70-80 kr for boksen. Tørk av, to eller tre ganger om ruta er skikkelig j...., ferdig! Og så et tips: Ikke ta med fingrene på innsiden av ruta, da avsetter du fett som legger seg som lag som kommer til syne i motlys.

Avispapir funker også bra, til og med ved inspeksjon i militæret var det mer enn godkjent ;)

Mvh

EW

Det stemmer vertfall dette med at avispapir ikke loer.. I millitæret så vaska vi alltid speila godt og tørka med vanlig papir som loa, og gikk over det etterpå med avispapir, og det trekte til seg hvert eneste støvkorn og ga oss aldri omvask.. :D Men jeg har aldri testa det på frontruta, og aldri tørka vann med det, kanskje jeg skal prøve som EW sier, det kan jo funke.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JIF universal og avispapir! Ingen over, ingen ved siden!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JIF universal og avispapir! Ingen over, ingen ved siden!

Enig:) Billig og greit!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mot trafikkfilm på utsiden: Vask med tannkrem først, deretter vask av tannkremen med rent vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går også an og polere vinduet på innsiden og utsiden , enten med vinduspolish eller vanlig polish

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde avispapir og jif her om dagen. Funka veldig bra. MEN: dere som har hvitt trekk på dashbord/stolper/tak, pass på å ikke komme utafor vinduet - for da kommer trykksverten av. Skjedde for meg såklart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere kan også prøve å vaske rutene med bensin. Bør lufte godt da. Blir meget bra resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har trafikkfilm på ruta, så kan du bruke vanlig vaskepulver og vann. Gnikk og skubb ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går også an og polere vinduet på innsiden og utsiden , enten med vinduspolish eller vanlig polish

Jeg har erfaring dårlig erfaring med polering av utsiden av frontruta.. Vinduspusserne hopper som f**n : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å skifte den ;)

jeg og har den erfaringen,er ruta ripete,"dype" spor av viskere så er den bare å bytte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.