Chip/turboproblemer på 99 A4

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 99 A4 1.8TSQ som er chippet(SKN) som jeg her litt problemer med.

Kjøpte den i sommer, og har fungert fint helt til her om dagen. Ute å kjørte, alt fungerte som det skulle, stoppa å prata med noen kamerater(bilen gikk på tomgang), og når jeg skulle dra igjen, så gikk bilen veldig dårlig. Akk som det bare var litt over 100hk. Hørte dumpen, men låt ikke så mye som vanlig. Virka som om den ikke ladet som vanlig, eller at chippen ikke fungerte. Kjørte rolig i ca 10 min, og da var alt som normalt igjen.

Men da jeg var ute å kjørte i dag, så skjedde det igjen. Fungerte, fungerte ikke. Fungerte, Fungerte ikke. Prøvde å kjøre rolig en god stund, men hjalp ikke. Stoppa den en stund, men hjalp ikke det heller. Viste ikke hva jeg skulle gjøre, så tenkte jeg skulle dra hjem. Men plutselig, så gikk den som den skulle.

 

Noen som har vært borti dette her før? Noen tips???

 

Mvh Runar Dyrud

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha prøvd å lest av feilkoder. Høres ut som vakkel i en kontakt eller noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette var veldig rart... jeg så liksom at du ikke hadde noe fremdrift når du dro i sta..

 

Men kan dette ha noe med luftmengde/masse måleren å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om han hadde noe av det samme problemet før også.. Han og jarle var oppe hos meg, men fant ikke ut av det.. Tror han hadde drevet med noe dump når det skjedde men kan jo være tilfeldig.. Tror også den plastikknippelen som man fester vacumen til den orginale dumpen var knekt og at han hadde limt den fast igjen mener jeg å huske.. Verdt å sjekke litt, men virker veldig rart det der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at dumpen din ikke lukker ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså jeg skal ikke skryte på meg noen dyp innsikt i dette, men jeg har steg tre chippet 96 mod a4 tq og fikk tilsvarene problematikk i sommer. Møller var sjanseløse. TS-racing fikset taktventilen på under timen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper lmm men vi kan da få lest av noe feilkoder vet jeg. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her:

Address 01: Engine

Part No: 8D0 907 558 DA

Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D01

Coding: 04201

Shop #: WSC 06325

 

3 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

26-10 - Output Open - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Kommer ikke opp igjen men må få kjørt litt først.

 

Enten magnetventilen eller lmm da....

 

Engine coolant Temp sensor har vel ikke noe med det å gjøre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

16500 - Kjølevesketemperaturføler,område/funksjonsfeil - Kjølevæsketermostat,dårlig forbindelse,ledningsnett,kjølevæsketemperaturføler defekt.

 

01262 - Ladetrykkreguleringsventil (N75) - ledningsnett,sikring eller ventilen har takket for seg. Mye lader bilen? Min ladet 0.2-03bar når min røyk.. Gikk som en dass! :D

 

16486 - Luftmasseføler,sylinderrekke 1,lavt inngangssignal - Lekkasje på innsugssiden,luftfilter tilstoppet,ledningsnett kortluttet til jord,sikring eller måleren har tatt reperen. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.