#1 Skrevet November 13, 2006 Jeg har planer om å bytte motor i bilen min i vinter. Må ha noe med litt mer fres i... Bilen er en 91-mod coupe 2,0L uten quattro. Motoralternativer jeg har vurdert: - 2,2T fra 200 TQ MC - 1.8T Jeg vet at det er større modifikasjoner som må til for å få ned en femmer i motorrommet da jeg har en 4syl fra før. Ergo vil det være "lettere" å sette inn en 1.8T. Men det betyr ikke at det er umulig.. Jeg må evt sveise nye motorfester om jeg har forstått det riktig. Trenger tips! Hva lønner seg for meg? Kom med tips og ideer! Gjerne også andre motoralternativer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2006 Det som lønner seg er å selge bilen og kjøpe en annen, både med tanke på arbeid, pris, verdi og ikke minst å få det godkjent. Ville uansett også tatt utgangspunkt i en quattro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2006 enig med thorvald her.. er mye arbeid med å få godkjent hvis du trøkker nedi en femmer med tanke på motorfester osv.. og er jo absolut å anbefalle quattro hvis du skal ha motorprosjekt.. fwd er ikke kjekt når det er snakk om mye motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2006 Dette er noe jeg er klar over! Men takker for inspill... Jeg vet at det er fler som har fått godkjent turbomotor i disse bilene. Til å med hørt om en som fikk det godkjent med org 136hk bremser! Om en så skulle gjennomført dette på denne bilen.. til tross for at det ikke er quattro! Hva vil være best motoralternativ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2006 Dette er noe jeg er klar over! Men takker for inspill...Jeg vet at det er fler som har fått godkjent turbomotor i disse bilene. Til å med hørt om en som fikk det godkjent med org 136hk bremser! Om en så skulle gjennomført dette på denne bilen.. til tross for at det ikke er quattro! Hva vil være best motoralternativ? En 2,2t 20v (3b) fra S2/200 vil vel kanskje være det enkleste siden den allerede finnes i dette kaross.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2006 Jeg vet f.eks at 1,8T hadde vært mye enklere å fått godkjent i caben enn en 2,2t. Det er fordi 1,8T har bare 150hk mens karosseriet har "fått en maks" effekt med 2,8l på 174. Dvs at at man kan trimme helt opp til 174hk og med riktige bremser fordi det er en allerede cab med det karoserriet som har den effekten Så det har ingenting å si på motortype, bare på effekt.. Vet om en som satte 1,8T i 80 avant. Han snakte om at det ene motorfeste var likt. men mer vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2006 Takker for svar.. En 2,2t 20v (3b) fra S2 tror jeg vil bli vanskelig å få godkjent i å med at jeg ikke har quattro. Men det er vel ikke denne motoren som sitter i 200? MC altså? Mente MC-motoren var en 10v på 174HK el no, mens S2 er jo 20v på 220HK? Ang 1,8T-motor. Hvordan blir det evt med drivverk? Trenger fler tips people! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2006 Har vurdert noe lignende selv, 2,2t 10v, men jeg har nesten skrevet det fra meg. Ikke helt det samme når det er fwd. Jeg har jo femmer fra før av, så vil ikke tro det skulle ha vært store problemene. For det første har jeg ikke råd, for det andre så vet jeg ingenting om hva som må gjøres. Tenker da spesiellt på ledningsnett og godkjenning av dette hadde jo også vært kjekt. Vet ikke om jeg må skifte bremser eller ikke. Noen som vet om ledninsnettet passer eller om jeg må skifte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2006 Takker for svar.. En 2,2t 20v (3b) fra S2 tror jeg vil bli vanskelig å få godkjent i å med at jeg ikke har quattro. Men det er vel ikke denne motoren som sitter i 200? MC altså? Mente MC-motoren var en 10v på 174HK el no, mens S2 er jo 20v på 220HK? Ang 1,8T-motor. Hvordan blir det evt med drivverk? Trenger fler tips people! 3b sitter i både tidlig s2 og 200 20V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2006 3b sitter i både tidlig s2 og 200 20V Hmm.. okay! men i hvilken bil sitter da 2,2t MC motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 14, 2006 Hmm.. okay! men i hvilken bil sitter da 2,2t MC motoren? I Audi 100 og 200 med 10v Turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 14, 2006 I Audi 100 og 200 med 10v Turbo Thanks! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 14, 2006 hei.Begynner på prosjekt nå til helga.Skal bygge om en audi cab med 1.8 t.denne har original 2.0E.Har Også bygd om en audi cab 2.0E med 2.2 t (3b).Dette var da mye mer jobb enn en 1.8t. fordi girkasse passer ikke.Drivaksler paser ikke,Radiator fester mangler--må sveises,Må kjøpe ny radiator,+++++++Som sagt denne gangen blir det 1.8t og dette går greit.P.s. trenger ikke å modde noen motorfester,dette er "bolt on".På 1.8t så passer mye mer over.Kan svare litt mer etter helga men dette er grei sak.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 14, 2006 hei.Begynner på prosjekt nå til helga.Skal bygge om en audi cab med 1.8 t.denne har original 2.0E.Har Også bygd om en audi cab 2.0E med 2.2 t (3b).Dette var da mye mer jobb enn en 1.8t. fordi girkasse passer ikke.Drivaksler paser ikke,Radiator fester mangler--må sveises,Må kjøpe ny radiator,+++++++Som sagt denne gangen blir det 1.8t og dette går greit.P.s. trenger ikke å modde noen motorfester,dette er "bolt on".På 1.8t så passer mye mer over.Kan svare litt mer etter helga men dette er grei sak.... Takker for svar! Hvordan var det å få godkjent 2.0E med 3b motoren? Dette er fwd ikkesant? Hold meg oppdatert?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 14, 2006 Det er vel nesten eller helt umulig pga les det hans petter nordbye skriver.det var det jeg også fant ut.Men null problem med 1.8t.da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 14, 2006 Det er vel nesten eller helt umulig pga les det hans petter nordbye skriver.det var det jeg også fant ut.Men null problem med 1.8t.da... Ja nettopp! Ergo blir 1,8T også for min del et bedre alternativ! Hvilke deler regner du med at du kan bruke fra 2.0E når du nå skal bytte motor? Tenker da på drivverk osv. Kommer du til å oppgradere bremser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 14, 2006 kan bruke alt av drivverk.....lønner seg å bruke bremser fra en 2.3 20v coupe/sedan eller audi cab 2.6 eller 2.8 v6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 14, 2006 kan bruke alt av drivverk.....lønner seg å bruke bremser fra en 2.3 20v coupe/sedan eller audi cab 2.6 eller 2.8 v6 Takker masse for svar! Håper på erfaringer over helgen! good luck! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...