Senke VW Golf 4 Stasjonsvogn?

Anbefalte innlegg

Skal ha på senkefjærer (ikke dempere) på en 2000-mod. Golf IV Stasjonsvogn fwd. og lurte på følgende:

 

- Er det noe problem å bytte selv? Tenker da på hva er grensa for å senke uten å tenke på noe på disse bilene? (Som f.eks. bremselastventil (e.l.??), bytte av dempere, foring, osv?) Tenkte på 35, 40 el. 50mm.

 

Ellers er jeg ganske så blank på disse bilene, så tar imot råd og erfaring fra de som har lignende biler...har prøvd å søkt litt på forumet, men finner ikke så mye om G4 stv...

 

mvh

-Dag-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte senkesett på en Golf 4 (ikke stasjonsvogn) i sommer. Bak var fjærene byttet på 15 minutter, superenkelt. Bare å løsne demperne fra akselen, slippe ned, plukke ut fjærene, sette inn nye, jekke opp igjen og feste demperne. Det var alt..

 

Foran var det mer jobb, men ganske likt sånn det er på alle biler med McPherson foran. Ut med hele fjærbeinet, fjærklemmer på gammel fjær, demontere, bytte fjær, sette sammen igjen og putte tilbake på bilen. Litt kronglete å få fjærbeinet løs fra spindelen, men fikk det til på et vis.

 

Monterte 35 mm Eibach-fjærer. Det er vel likt oppheng på vanlig og stasjonsvogn såvidt jeg vet, men forskjellig senkesett p.g.a. vekt og nyttelast.

 

Har ikke montert så mange senkesett, men det var ihvertfall ikke noe å grue seg for på noen måte.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fort du begynner å tenke senking, så må du nok tenke på litt andre ting også;

lastavhengig bremsekraftventil (hvis din bil har det)

lysjustering

forstillingsjustering og 4-hjuls kontroll

 

Ellers så bør det gå ganske greit å gjøre dette selv, så lenge man ikke har 10 tommeltotter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke montert så mange senkesett, men det var ihvertfall ikke noe å grue seg for på noen måte..

Okå, da er det bare å bestemme seg for merke (blir vel H&R eller KW 40mm og vente 3mnd på de kommer i posten, så blir det kanskje senking til vårsesongen:D

 

 

Så fort du begynner å tenke senking, så må du nok tenke på litt andre ting også;

lastavhengig bremsekraftventil (hvis din bil har det)

lysjustering

forstillingsjustering og 4-hjuls kontroll

 

Ellers så bør det gå ganske greit å gjøre dette selv, så lenge man ikke har 10 tommeltotter :)

 

Mulig du misforstår innlegget mitt, men problemet mitt er ikke hvordan man senker en bil, men om det er noe spesielt man må passe på når man senker en 2000-mod. Golf 4 Stv.

 

Er interessert i å høre fra de som VET om bilen min tåler f.eks. 30, 40 el. 50mm senk uten at det har innvirkning på bremsekraftventilen (OM bilen i det hele tatt har det).

Ellers er det el. lysjustering og firhjulskontroll er en selvfølge å ta.

 

Men takker for innlegget ditt.

-Dag-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved 50mm senking er det vel en fare for at drivakslingene kan "subbe" borti stabstaget. Er mulig å få kjøpt nye stabstag slik at du unngår dette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved 50mm senking er det vel en fare for at drivakslingene kan "subbe" borti stabstaget. Er mulig å få kjøpt nye stabstag slik at du unngår dette....

 

Bestilte 40mm sett fra Rodin i dag, så håper det går fint, uten å bytte stab.stag eller at demperene tar kvelden.

 

Sist jeg skrudde ned Sciroccoen noen cm. så fant jeg et fint, rundt spor i drivakslingen av at den hadde subbet i karosseriet...løsningen ble ikke å kappe vekk halve bilen som Thomas Sandberg har gjort, men å heve den et par cm igjen...feigt??:)

 

Satser på med 40mm senk å få en bruksbil som ser litt bedre ut en enn traktor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.