Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har hatt bilen på verksted. Ikke hos møller , men et lokalt verksted.

Verkstedet gjorde følgende :

Skiftet ABS sensor venstre side fremme.

Demontert bremsekalipper bak og smurt.

Demontert hjullager bak, smurt og justert.

 

Dette var ting jeg ba spesielt om å få gjort, så det var greit.

 

Problemet er imidlertid at bremsene oppfører seg rart nå. Det virker som om ABS'en slår seg inn i tide og utide. Når jeg bremser ned, så begynner bremsepedalen å vibrere.

: faint :

Dette skjer RETT FØR BILEN STOPPER HELT OPP.

 

Det virker som om ABS systemet trer i funksjon. det føles i alle fall på samme måte i bremsepedalen.

Noen som har forslag til hva som kan være galt ?

( Hjulene låser seg ikke )

 

 

En annen ting er at verkstedet også har foretatt hjulstillingskontroll... : haha :

Bilen min er en C4, men vekstedet har brukt fabrikkhidden fra audi A6 97-03.

Altså modellen som kom etter min modell.

 

Hvordan vil det slå ut ??? Vil det være negativt eller positivt for kjøreegenskapene.

( Bilen er senket med 60/40 senkesett )

 

 

Takker for alle svar !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Jeg har hatt bilen på verksted. Ikke hos møller , men et lokalt verksted.

Verkstedet gjorde følgende :

Skiftet ABS sensor venstre side fremme.

Demontert bremsekalipper bak og smurt.

Demontert hjullager bak, smurt og justert.

 

Dette var ting jeg ba spesielt om å få gjort, så det var greit.

 

Problemet er imidlertid at bremsene oppfører seg rart nå. Det virker som om ABS'en slår seg inn i tide og utide. Når jeg bremser ned, så begynner bremsepedalen å vibrere.

: faint :

Dette skjer RETT FØR BILEN STOPPER HELT OPP.

 

Det virker som om ABS systemet trer i funksjon. det føles i alle fall på samme måte i bremsepedalen.

Noen som har forslag til hva som kan være galt ?

( Hjulene låser seg ikke )

 

 

En annen ting er at verkstedet også har foretatt hjulstillingskontroll... : haha :

Bilen min er en C4, men vekstedet har brukt fabrikkhidden fra audi A6 97-03.

Altså modellen som kom etter min modell.

 

Hvordan vil det slå ut ??? Vil det være negativt eller positivt for kjøreegenskapene.

( Bilen er senket med 60/40 senkesett )

 

 

Takker for alle svar !

 

 

Abs problemet har nok med at abs sensoren ikke har riktig avstand til tannkransen. problemet er nok med den sensoren de skiftet for deg. har nok ikke fått den langt nok inn... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ... det var rart ! Jeg så på sensoren når jeg skiftet til vinterhjul, og det virket som om den sitter helt inne...

 

Men hvis jeg dunker den litt inn , så mener du at problemet vil forsvinne ?

 

 

Jeg har ikke noen feilindikasjoner ( alarmlys eller abs-feil i instrumentpanelet )

 

Kan det være at sensoren er banket for langt inn, slik at den tar borti "tann-kransen" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ... det var rart ! Jeg så på sensoren når jeg skiftet til vinterhjul, og det virket som om den sitter helt inne...

 

Men hvis jeg dunker den litt inn , så mener du at problemet vil forsvinne ?

 

 

Jeg har ikke noen feilindikasjoner ( alarmlys eller abs-feil i instrumentpanelet )

 

Kan det være at sensoren er banket for langt inn, slik at den tar borti "tann-kransen" ?

 

vil ikke få feilkod på dette nei. vil bare få ett svakere signal fra en enkelt sensor enn de andre. gå tilbake og klag.. de kan koble på tester og se hastighetesmåling på vært enkelt hjul og da burde det ikke være så vanskelig å se vilken som har svakt signal. føleren kan du dunke forsiktig inn til kransen. vil jo tro at det er den nye føleren som kødder, hvis ikke problemet var der før verksted turen.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått orden på ABS problemet.

Møller bil Minde i Bergen tok 500,- for å reparere dette.

 

Feilen var at ABS føler på venstre side foran var feil justert.

( Var antageligvis ikke langt nok inne. )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.