Evig plaget med en 1.8T (AEB)

Anbefalte innlegg

Om noen har delenummer til Oljepumpe og bunnpanne hadde det vært fint å få vite da dette ønskes kjøpt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen har delenummer til Oljepumpe og bunnpanne hadde det vært fint å få vite da dette ønskes kjøpt!

 

delenr bunnpanne: 058 103 598 E

delenr oljepumpe: 058 115 105 C

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det bestilt ojlepumpe, bunnpanne og bensinfilter fra germanautoparts.com i morra. Svinbillige deler der!

 

Om noen vil ha noe med på bestillingen (dele på frakta) så si ifra HER eller send en PM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde bestille pakninger og når du skal best derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste måten å få bestilt bunnpannepakning der er å bestille et helt kit, til nesten 80$, som jeg egentlig ikke trenger. Bunnpanne pakninga koste knapt 200 på mekkonomen og 250 orginalt.. Men ellers takk for tipset :) Du har allerede spart meg for masse penger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men gasspjeld skulle være i posten fra tyskland/danmark nå hvert øyeblikk. Vil tro det blir fart i sakene da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, hvor bestiller du alle di delene som du bytter? : klø ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, sånn litt hær å litt dær ;) hehe

takk takk.. kjekt å vite.. vet jo aldri når min 1.8T begynner å dette i staver : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dump ventil på den bilen tror jeg ikke er såå veldig lurt,,kjør på en forge 007 og kon filter så blir det 110%.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dump ventil på den bilen tror jeg ikke er såå veldig lurt,,kjør på en forge 007 og kon filter så blir det 110%.

 

Morsom du. Om du leser i tråden så HAR jeg konfilter (tørt) og forge ventil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, har tenkt å kjøpe meg resirkventil ja :)

hva tror dere om denne på 1,8T?

http://www.turbofun.no/product/8608/8610/420940/KD_Bov010.html

 

og dette filteret fra Autopower.no .. BSR Optiflow luftfilter

 

 

En kompis av meg har BSR Optiflow og samme dump som meg. Funker flott det og :) Den dumpen ser bra ut den. aldri prøvd en slik, men samme prinsippet som min. dog den koster 1500..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom du. Om du leser i tråden så HAR jeg konfilter (tørt) og forge ventil..

 

hehe, ups :o .. : flau : ok :)

håper det går greit at jeg hiver meg med i denne tråden.. litt ot, men..

så det fungerer utmerket? vurderer sterkt å invistere:: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk det problemfritt med forsendelsen av bunnpanna

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk fint det :) Ble levert på døra, men jeg var ikke hjemme så jeg henta den på postkontoret og betalte momsen og fikk pakken :) Hadde glemt av pakninga til oljepumpa da, men det har vi jo til en billig penge her på berget og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bestilt reg.reim kit hos mr. storsletten her på forumet. Bytter denne, vannpumpe og alle reimene når jeg først er igang. Andre ting som bør "taes" i samme slengen?

 

Skal og skifte tetteringer bak på diffen. Hvilken olje bruker folket? Og hvor mye? Girkassen, 5 trinns manuell. Skifte olje på denne og? Aner ikkje når dette ble gjort sist :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta gasspjeldet i dag jeg.. Tok kanskje en liten havtime fra jeg bynte til spjeldet va skiftet og grunnsinnstilt. men FREMDELES får jeg bare 85% åpning ved full gass!? Og trur dere bilen ble bedre? NEIDA!! Sitter her og lurer på om jeg skal bli forbannet, frustrert eller illsint!! Noen gode forslag? Er det en bryter på selve gasspedalen som gir beskjed om at nå er gassen i bunn eller?

 

I vag-com så står det Idle når jeg ikke rører gassen, part throttle når jeg såvidt rører den, men står aldri full throttle når jeg har bånn pedal? Skal det ikke gjøre det? Dette selvfølgelig bare med tenninga på. Motor går ikke.

 

Skjønner absolutt INGENTING nå!: gråter ::confused:: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg omsider klart å knø meg til å skifte bankesensoren, selv om jeg var ganske sikker på t denne var i orden. Og gjett va? Jeg hadde desverre rett :( Ingen som helst forskjell og bilen går fremdeles som ei bøtte møkk!!

 

Hva i alle dager er det som gjenstår som jeg ikke har byttet nå? Bortsett ifra programmet i ECU da.. Hadde økonomien vært bedre skulle jeg satset på ny honester chip fra BB-racing, men det har jeg ikke råd til nå :(

 

Har en pent brukt bankesensor til salgs om noen vil ha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde kanskje vært billigere å levere bil på ES tuning i trondheim, og fått fikset den der.. enn å bytte alt du har gjort de er flinke!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig kjipt at du ikke får bilen til å gå ordentlig.

 

Bytta du begge bankesensorene? Skrudde du den til for hånd, eller brukte du momentnøkkel? Noen sier at det ikke gjør noe om du skrur du den til for hånd, mens andre mener at den må skrues til med riktig moment for at den skal funke riktig.

 

Har du prøvd å sette inn originalchipen for å sjekke om det er feil i trimprogrammet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken har slått meg, men problemet er at det er 1000 kilometer, hver vei + opphold mens de fikser bilen + det de skal ha for å fikse den.. OM de finner feilen..

 

Geir: Det er da bare en sensor? Skrudde til for hånd. Tror ikke det sakl ha noe å si?

 

Bytta begge? Er det ikke bare en!?

 

Har ikke noen orginalchip desverre.. Skal ringe es og høre om de hr den/kan sende meg en. Men blir sikkert masse krøll med startsperra da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok to stk. ja :) Skrudde bare til for hånd da jeg byttet mine.

 

Hvis du har vagcom så skal det vel ikke være problem å konfigurere startsperra. Ville prøvd originalchipen.

 

Er det noen deler igjen som du ikke har byttet da?

Coil,tennplugger, tenningsmodul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.