Evig plaget med en 1.8T (AEB)

Anbefalte innlegg

Jævla Møler i tromsø som sa det bare var 1!!?? Skal ALDRI mere høre på møller i tromsø. Inkompetente tullinger hele gjengen! Hvor står den andre da? Den jeg byttet nå i sta hadde en grønn ledning på seg. Kan det stemme at den andre er blå? Var nemlig en blå plugg der og under kjølevesketanke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en grønn og en blå mener jeg..Tror de skal settes til med 20NM, M8 bolt? har disse 2 liggende også... Bruk Arne Johnsen i Harstad, bedre service skal du lete lenge etter.. Ellers har du jo Normotor Bardufoss....Ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe :P

 

Den andre er blå ja.. Står ikkje så langt unna den grønne.

Bare følg ledningene, så finner du den :)

Syns å huske at den ene var _grei_ å bytte, mens den andre var kronglete.

 

Kos deg : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den grønne nærmest dynamo var et H(!) å skifte.. Håper det var den vanskeligste.. Hånda var ikke helt seg selv da jeg fikk den utigjen etter å ha knotet i den bolten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk låne brukt bankesensor hos Jim Johansen og fikk byttet den siste og. Ingen forskjell.. Har spenning på alle i vag-com og den trekker tilbake tenninga når jeg gir på og vibrasjonene kommer..

 

Lånte et gasspjeld hos han og. På hans bil kommer det beryktede "Full-Throttle" opp. Det gjør det ikke på min.. Enrich og Overrun derimot.. Det hadde jeg ikke på det andre spjeldet såvidt jeg kan huske! Bilen går ihvertfall fremdeles som en bøtte møkk om man ikke har rett gir og rett turtall når man skal aksellerere.. (les: lavt gir og høyt turtall)

 

Om noen kommer på noe anne som kan være galt så skrik ut!

Eller kom med bud på bilen! Når den kommer i stand skal den BORT!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata litt mere med Egil på ES nå. Han ga meg en instruks for lettest mulig å teste for lekasjer.. Har en liten misstanke om at IC lekker. Det er eneste "slangen" jeg ikke har hatt av og sjekket. Om alt var tett sku jeg bare sende ECU nedover så skulle dem legge inn nytt program. Om ting fremdeles ikke virket da va det vist bare å sette bilen på hurtigruta til trondheim..

 

Om jeg skulle være så heldig å finne et lite fnugg av pågangsmot iløpet av uka så kanskje det blir gjort noe fram mot helga..

 

Så UTRULLI lei av den bilen nå..:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prata litt mere med Egil på ES nå. Han ga meg en instruks for lettest mulig å teste for lekasjer.. Har en liten misstanke om at IC lekker. Det er eneste "slangen" jeg ikke har hatt av og sjekket. Om alt var tett sku jeg bare sende ECU nedover så skulle dem legge inn nytt program. Om ting fremdeles ikke virket da va det vist bare å sette bilen på hurtigruta til trondheim..

 

Om jeg skulle være så heldig å finne et lite fnugg av pågangsmot iløpet av uka så kanskje det blir gjort noe fram mot helga..

 

Så UTRULLI lei av den bilen nå..:(

 

Du har ikke lyst å dele denne instruksen da?:)

Har selv en mistanke om lekkasje i systemet...

 

Forøvring har jeg noe av de samme problemene som deg. Har skiftet deler for en liten formue, men til ingen nytte: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, han sa jeg skulle ta av LMM og blinde der, samt blinde oppe på bensintrykksregulatoren. Eller som i mitt tilfelle, koble turbotrykksmåleren direkte på der så jeg har kontroll på trykket jeg tester med. Så skulle jeg koble fra slangen som gikk inn på actuatorklokka til wastgaten (den der lille runde saken som er koblet til n75) og sette trykk inn på den. på 1 bar så skulle en leksje høres godt.. Han sa det kom til å bli trykk i toppen og muligens leke litt ut i oljepåfyllinga, men det var helt normalt.

 

Kjenner til det der me å skifte deler til en liten formue uten at det hjelper ja..

Har sikkert passert ei månedslønn i deler og feilsøking på verksted.. Møller ville ha 4 lapper for å ha funnet ut ingenting..:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, han sa jeg skulle ta av LMM og blinde der, samt blinde oppe på bensintrykksregulatoren. Eller som i mitt tilfelle, koble turbotrykksmåleren direkte på der så jeg har kontroll på trykket jeg tester med. Så skulle jeg koble fra slangen som gikk inn på actuatorklokka til wastgaten (den der lille runde saken som er koblet til n75) og sette trykk inn på den. på 1 bar så skulle en leksje høres godt.. Han sa det kom til å bli trykk i toppen og muligens leke litt ut i oljepåfyllinga, men det var helt normalt.

 

Kjenner til det der me å skifte deler til en liten formue uten at det hjelper ja..

Har sikkert passert ei månedslønn i deler og feilsøking på verksted.. Møller ville ha 4 lapper for å ha funnet ut ingenting..:(

 

Er det å anbefalt å ha med turboen i trykktesten da?

Ser i første post at du har ødelagt en turbo grunnet trykktesting...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men da hadde vi ikke manometer.. Hadde MYE mere enn 1 bar den gangen..Og om du fyller i den knøttlille slangen har du god kontroll på hvor fort du får trykk. Men du MÅ ha turbotrykksmåler du stoler på eller et manometer noe sted.. Å ta av slangen ut av turbo og blinde der er jo en mulighet, men da blir du ikke å oppdage lekasjer i slangen mellom lmm og turbo, og etter hva jeg er blitt fortalt er falskluft like ille som lekasje.

 

Det jeg blir å gjøre er å slippe ut trykket på kompressoren slik at det bare er litt over 1 bar igjen på tanken og så koblet ut skjøteledninga. Da er det umulig å ødelegge noe :) Tror jeg ihvertfall:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok:) Da får jeg ta sjansen på at det går bra. HÅPER faktisk at det er lekkasje.: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper nesten min IC lekker.. da blir det FMIC! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det bliit en del skruving (og bannskap) i helga.. Enda ikke ferdig, men har byttet registerreim, strammer, rulle og vannpumpe. Bunnpanna er tatt av og olepumpe tatt ut. Det rare er at pumpa virker helt tight og fin, og uten noen tegn til koksing! Men lavt oljetrykk har jeg allikevell.. Pumpa blir ihvertfall byttet uansett! har demontert IC og alle slangene mellom LMM og innsuget.. Ingen tegn til lekasjer noe sted! :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bilen på alle 4 hjulene igjen. Oljetrykket er som normalt og motoren er endelig tett igjen! Har logget litt med vag-com nå idag, og bankesensor for sylinder nr 2 har høyere spenning enn de andre, men når bilen fjusker er det 0 utslagg på sylinder nr 2. De tre andre derimor har lavere spenning og likt utslag når motoren begynner å fjuske. Når den fjusker trekkes også tenningen kraftig tilbake. Bankesensorene skal være i orden. Den ene er helt ny, den andre er en lånt "ny" en. Denne skal vistnok fungere.

 

Merkelige greier dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ENDELIG!!!

 

Nå idag, monterte jeg 4 stk lånte coiler som Jim Johansen her på forumet var så snill å låne meg, og tror dere faen ikke bilen går som den skal!! Ble så gla da jeg la inn 3.dje giret og ga flat pedal og kjente at jeg ble trykt bak i setet uten den minste form for fjusking at jeg ropte og hylte vilt av glede! Etter over et år med bannskap, fortvilelse, forundring og skruving, og ikke minst mange tusenlapper, så fungerer den endelig!! :D:D:D

 

 

Har jo testet med en annen coil før, men da etter eliminasjonsmetoden, dvs 3 av mine og 1 lånt coil, uten at det hjalp noe som helst.. Som sagt har det ikke vært noen feilkoder på coilene, men allikevell var de gåene! Forbasket mannskjit de der coilene altså!: bh : : bh :

 

 

Men nå som bilen går så var det altså ikke verken lambda, bankesensorer eller gasspjeldet som var gåent.. Om noen trenger så selges dette billig!

 

All takk til de som har hjulpet meg, spesielt Jim Johansen, og Øystein Beddari på BB-racing!:tilber:

 

Og om det skulle være noen tvil, JA bilen skal selges nå!

Stikkordet er vell 80 Competition med overladding og en eksta sylinder og et par ekstra ventiler..:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert at det ordnet seg..:) Skulle jo ha prøvd bilen da du lånte gasspjeldet, så har vi nok funnet ut at det var coilene da...:)

Lykke til med salget...

Regner med du bestiller nye gummi hetter og når du bestiller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med friskmeldt A4,sikkert helt herlig følelse nå. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert at det ordnet seg..:) Skulle jo ha prøvd bilen da du lånte gasspjeldet, så har vi nok funnet ut at det var coilene da...:)

Lykke til med salget...

Regner med du bestiller nye gummi hetter og når du bestiller...

 

 

Gummihetter ja.. vil tro det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.