#51 Skrevet November 17, 2006 si meg en ting.....hvis bilen går som et skudd når den er kald, hvorfor snakker dere da om lekkasje/falsk luft da? det er noe som for meg virker urealistisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet November 17, 2006 måler du ladetrykket før ic eller på innsuget? Har splitta slangen som går fra innsuget og inn på toppen av dumpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet November 17, 2006 Gjorde som Øysten Beddari foreslo og koblet ifra den "ventilen/dumpe" til åndinga og lot den gå i friluft, samt blindet hulle i innsugslangen med en aluminiums plugg og slangeklemme. Ingen forskjell. Desverre.. huff.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet November 19, 2006 Må skryte litt av Øystein fra BB-racing her nå.. Han var innom hjemme i garasjen hos meg i går sein lørdags ettermiddag og plukket ut ecu og leste av feilkoder og kikket litt på bilen. Hvem andre hær i verden hadde orket det? Gratis var det og! Ihvertfall, vi konkluderte med at katalysator skulle ut og få seg et møte med et skruvjern av større kaliber.. Så får vi se hva som skjer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet November 20, 2006 Det heite service Men du gjetter aldri hvor langt jeg kjørte etterpå. Til ALTA, gikk ut og tokk 2 øl og rett i seng på Rica. Det var godt det får håpe den bilen din begynner å bli litt medgjørlig snart. Er ikke så mye som ikke er skiftet/prøvd nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet November 20, 2006 Turboen (gamle røyk da vi skulle trykkteste for lekasjer, bytta til brukt orginal) Hva skjedde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet November 20, 2006 Det heite service Men du gjetter aldri hvor langt jeg kjørte etterpå. Til ALTA, gikk ut og tokk 2 øl og rett i seng på Rica. Det var godt det får håpe den bilen din begynner å bli litt medgjørlig snart. Er ikke så mye som ikke er skiftet/prøvd nå. Til Alta!? Du va jo trøtt allerede da du va hos meg.. Vil tru di 2 øllan smakte godt ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet November 20, 2006 Hva skjedde? Manometeret vi hadde satt på den flensen vi hadde sveist til og satt istedenfor LMM virket ikke så den fikk muligens litt for mye trykk.. Tok ihvertfall bare kort tid før det røyk både sort, hvitt og blått både fra motorrom og endestuss.. Sikkert mye sliten fra før av da siden den har var kjørt 70K uten chipp og 130k med chipp.. Den som nå står i er kjørt 170k uten chip.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Desember 19, 2006 Da har jeg 99% sikkert konstantert at det ikke er catalysatoren som er tett. En kompis har nåyaktig samme feilen og hannes var like ille etter at innmaten var fjærnet. Kan Avkrefte myten om at det blir "skranglelyd" når man tar innmaten. Ihvertfall med orginalt eksosanlegg. Blir vell innkjøp av gasspjeld nå da desverre.. koster 4800 ca.. Det er eneste som ikke er skiftet, bortsett ifra bankesenoren(e?) Noen som kan gi litt info om disse? Lager di feilmeldinger? Er di dyre? Er det mange? etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Desember 20, 2006 Leser at bilen din blei værre med nye plugger...Hvilken plugger hadde du før og hvilken satt du i? Har du prøv de gamle pluggen igjen etterpå? Du kan enkelt prøve en annen hjerne om du har tilgang til vag-com Fikser startsperre på to min om du har vag-com ved ECU bytte. Har ikke helt trua på å bytte spjeld. Du kan prøve å rense spjellet for å se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Desember 23, 2006 Hadde i noen Bosch plugger som egentlig er til 5 sylindra S4, etter anbefaling fra ES (prata med Egil). Satte så i Bosch sine Super 4 plugger. Nå går bilen på et vis. Ingen forskjell på varm og kald motor. Med S4 pluggene gikk motoren som ei kule til den ble varm, når den ble orntlig varm så var den fryktelig slitsom å kjøre. Ga jeg litt for mye gass så rista hele motoren og den døde helt (stoppe ikke, men dreiemomentet forsvant HELT) Har ikke annen hjerne som passer over som jeg kan bytte til. Har bare tilgang på 96 modeller desverre. Og det går som kjent dårlig.. Spjeldet var reint sist jeg sjekket.. Hvor i vag-com er det man finner parrametrene der man kan se om bankesensorene er aktive? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Desember 30, 2006 Trykket litt i vag-com i går. Når jeg gir på så trekker bankesensorene tenningen tilbake 5-6-7 grader.. er dette mye, lite eller riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Desember 30, 2006 Hadde tilsvarende problem som deg på en 2.5 5'er. Nye plugger sotet lett og jukset med trykk over ca 1.2bar. Problemet var for svak gnist. Kjører med hiddensprut og prøvde både orginale og uorginale coiler uten bedring. Prøvde masse forskjellige plugger også uten resultat. Med en skikkelig tenningsforsterker så var problemet løst. Nå lader det 1.7-1.8 uten problemer selv med biltema coiler til 189 pr. stk Så let etter feil i tenningssystemet. Har coilene dine innebygde forsterkere? En annen ting er at sein tenning kan føre til at gnisten lettere "blåses ut" så hvis bankesensorene trekker av for mye kan det bli et problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Desember 31, 2006 Nå har ikke jeg byttet coilene, men lånte en tilsvarende coil hos en kompis og byttet en etter en med mine. dvs først hans coil på sylinder 1 og mine på 2,3,4. så mine på 1, hans på 2 og mine på 3 og 4 etc. Er virkelig coilene så dårlige at di ikke holder? lader jo ikke noe mere en maks 1.2 bar. Mine coiler aner jeg ikke om har innebygget forsterker, men det jeg vet er at di styres av en liten sort boks som mange omtaler som "effekttrinn","tenningsmodul" etc. Denne er knapt større en ei fyrstikkeske. Det er også noe elektronikk i toppen av coilene mine. Men som sagt, alt er standarddeler. En annen ting; da jeg var ute i bilen med vag-com så fant jeg ut at på maksgass så åpner bare spjeldet 84%?? What? Kom på nå at det er jo en mulighet for slakk vaier, men dette er vell heller usannsynlig? Vurderer å plukke ut spjeldet mitt i morgen. Er det noe jeg kan gjøre med det selv annet enn å rense det i bensin? Og om noen kunne fortalt hvordan jeg grunninnstilt det på nytt med vag-com "step-by-step" så hadde jeg blitt storfornøyd Og til alle som leser, GODT NYTT ÅR! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Desember 31, 2006 Nå har ikke jeg byttet coilene, men lånte en tilsvarende coil hos en kompis og byttet en etter en med mine. dvs først hans coil på sylinder 1 og mine på 2,3,4. så mine på 1, hans på 2 og mine på 3 og 4 etc. Er virkelig coilene så dårlige at di ikke holder? lader jo ikke noe mere en maks 1.2 bar. Mine coiler aner jeg ikke om har innebygget forsterker, men det jeg vet er at di styres av en liten sort boks som mange omtaler som "effekttrinn","tenningsmodul" etc. Denne er knapt større en ei fyrstikkeske. Det er også noe elektronikk i toppen av coilene mine. Men som sagt, alt er standarddeler. En annen ting; da jeg var ute i bilen med vag-com så fant jeg ut at på maksgass så åpner bare spjeldet 84%?? What? Kom på nå at det er jo en mulighet for slakk vaier, men dette er vell heller usannsynlig? Vurderer å plukke ut spjeldet mitt i morgen. Er det noe jeg kan gjøre med det selv annet enn å rense det i bensin? Og om noen kunne fortalt hvordan jeg grunninnstilt det på nytt med vag-com "step-by-step" så hadde jeg blitt storfornøyd Og til alle som leser, GODT NYTT ÅR! Uff og uff. Ikke trivelig når problemene ingen ende vil ta.... Been there done that. Men, det gir desto større glede når man løser det Gasspjeldet er vel elektronisk styrt på disse. Egen motor. Har desverre ikke rukket å lese hele tråden, men har du sjekket dette? EDIT: Leste hele tråden, huff. Spjeld på vei ja. Lykke til og stå på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Januar 1, 2007 Og om noen kunne fortalt hvordan jeg grunninnstilt det på nytt med vag-com "step-by-step" så hadde jeg blitt storfornøyd Gå inn med VAG com på Motor. Grundinstilling og trykk kode nr 98.. Da skal den kjøre ny innstilling. Motor skal ikke være igang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Januar 1, 2007 jeg kjørte en uke med sprekt intercooler slange, som var totalt sprekket opp. kan ikke si att motoren min fuska ved pådrag med varm motor. selv om jeg hørte slangen skrike noe jævelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Januar 1, 2007 Dette vil altså INGEN ende ta!! I går, en halv time før rakettene skulle til værs presterer jeg å kjøre på en elg!! Bilen er kjørbar, men det røyk et panser, en front, et nytt chromespeil, ei dør (muligens 2), ei fin rose i frontruta men forhåpentligvis ikke A-stolpen.. Heldigvis bare en elgkalv men ille nok. stakkarn kunne ikke gå etterpå så den måtte bøte med livet.. Så nå venter jeg bare på tirsdagen så jeg får vite 100% sikkert at jeg ikke mister bonusen.. Har I Woie, datterselskap av If.. FAEN!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Januar 1, 2007 hehe..du er sannelig uheldig med den bilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Januar 1, 2007 åi.. max uheldig du da:o har selv en 1,8T håper jeg ikke blir like plaget med min, som du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Januar 1, 2007 Jeg tror ikke du skal miste bonus ved påkjørsel av elg. Men det er vell opp til vært enklet selskap. Kanskje du får ordnet opp i feilen nå Jeg er forbi deg 2 uke i Februar , kan se litt mer på bilen din da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Januar 2, 2007 Mister ikke bonus, og slipper med 2000 i egenandel da egenandel reduseres med 3000 hvis man varsler politiet/viltnemda rett etter kollisjonen. Surt, men slapp billig ihvertfall.. Skal å ta takst nå. Øystein: 2 uke i februar er d mye mulig jeg enda er i rekrutten.. I kongens grønne klær.. Men vi får se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Januar 30, 2007 Da var nytt gasspjeld bestiltt.. Kommer vell om 2 uker ca. Akkurat nå sitter jeg å tvinner tommeltotter å venter på at bilen skal bli ferdig fra verkstedet. De hadde bestilt feil speil og blinklys! Skulle kommet fredag.. nå er det tirsdag.. *irritert* Øystein: Har dimma fra millitæret. tar kontakt om bilen ikke blir bra med nytt spjeld! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Januar 30, 2007 Prøv Plugger fra Audi RS2! hadde akkuratt samme symptonene. dette hjalp med en gang! orginale RS2 plugger fra Bosch! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Januar 31, 2007 Hei... Vil tro at jeg har og noen av di samme symtomene på min 1997 modell A4 1.8TQ. bare at vist bilen står og går litt på tomgang så kutter en sylinder og går bare på 3. men kommer etterhvert når jeg begynner og kjøre. noen som vet hva dette kan være?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...