#76 Skrevet Januar 31, 2007 Øystein: Har dimma fra millitæret. tar kontakt om bilen ikke blir bra med nytt spjeld! Bare å si ifra det. Onsdag eller torsdag er jeg i området 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Januar 31, 2007 Øystein: du skal ikke til finnsnes i samme omgang da eller?? sku ha fått deg til og sett på bilen min.. har trua på at den ikke er helt der den skal være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Februar 1, 2007 Prøv Plugger fra Audi RS2! hadde akkuratt samme symptonene. dette hjalp med en gang! orginale RS2 plugger fra Bosch! Nummer på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Februar 1, 2007 Hei...Vil tro at jeg har og noen av di samme symtomene på min 1997 modell A4 1.8TQ. bare at vist bilen står og går litt på tomgang så kutter en sylinder og går bare på 3. men kommer etterhvert når jeg begynner og kjøre. noen som vet hva dette kan være?? Prøvd å bytta tenningsmodulen? Liten sort boks på luftfiltrert som fungerer som "fordeler"? Disse ryker ofte.. mekonomen har slike 800kr ca.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Februar 1, 2007 Øystein: du skal ikke til finnsnes i samme omgang da eller?? sku ha fått deg til og sett på bilen min.. har trua på at den ikke er helt der den skal være Hadde ikke noen store planer om det , men du kan jo ringe onsdag torsdag formiddag så ser jeg hvor god tid jeg har. Uansett hva dere skifter så kjøp orginale deler, er mye større sjangs for at delene er uten feil, og koster ikke noe særlig mere. Når det gjelder RS2 plugger så tviler jeg på at dem er noe bedre, jeg har aldri hatt problem med orginal pluggene på mye mere hk en orginalt eler chipet. RS2 er litt varmere plugg, er jo lov å prøve men dem koster vell 150-170kr stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Februar 1, 2007 Nå hadde jo jeg i noen plugger ifra en 5 sylindra S4 da.. Noe bosch greier, type 1100kr for 4 stk. Hjalp ikke noe som helst annen at bilen gikk litt bere når den var kald og umulig å kjøre på lave turtall når den ble varm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Februar 1, 2007 Forresten fått bilen fra verksted etter elgpåkjørselen nå. Storfornøyd foreløpig, men får se når været blir mildere og jeg får tatt en orntlig vask 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Februar 1, 2007 Hei du... Vet at bankesensorene kan oppføre seg merkelig, du burde prøve det... Jeg har en AAN motor jeg ikke får orden på, men jeg sliter med at den går ujevnt/surt på tomgang og jevnt turtall...men ikke når den er kald... Ved pådrag virker den omtrent som den skal, men jeg har nok ikke full effekt, og den kan daue litt et lite sekund og så kommer den med en gang, men dette er bare av og til.... Har merket at turbotrykket kan variere, men er ofte innom 2.3 på kj.komp...men ikke under 2.1, men det kommer jo litt an på når man trykker pedalen i bunn... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=73644 Det ekle er at dette kom etter at jeg overhalet motoren, og har prøvd å bytta: -Sjekka med vagcom, ingen feil. (2 ganger) -Konstatert at CO er altfor høy på tomgang (avlesning samtidig med vagcom) -Sjekka for falskluft (med startgas, og med stetoskop) *fant 2 smålekasjer, men ikke bedre av rep -LMM (fra s6 i daglig bruk) -Dyser og BTR (fra s6 i daglig bruk) -Coilrekke med andre hetter (fra s6 i daglig bruk) -Plugger (nye denso) -Alle tempfølere på kjølevann av betydning(4 polet multitempgiver og 2polet i bakkant av toppen) -Lambda (2 brukte, nå NY) -Har sjekka og rengjort bensinveien (fra tank og tilbake) -Bensinfilter -Har sjekka register 3 ganger (0 punktet på kammene og) -Lurer på å prøve andre bankesensorer nå (bare på gøy) + noe mer jeg sikkert ikke husker... Har holdt på i 3 uker nå, og det begynner virkelig å irritere meg grønn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Februar 1, 2007 -Sjekka for falskluft (med startgas, og med stetoskop) *fant 2 smålekasjer, men ikke bedre av rep -Coilrekke med andre hetter (fra s6 i daglig bruk) -Plugger (nye denso) Litt OT, men svar til Bjørn: Holder ikke å bruke startgass for å finne lekkasjer. Bruk trykkluft og lag et adapter som passer inn på slangen fra LMM til turbo. NB:ikke bruk for høyt trykk (1,5-1,6 bar absolutt trykk er nok). Byttet du hele coilrekken eller bare hettene? Bytt hele coilrekka hvis det ikke er gjort. Denso er ikke orginalplugg. Det er Bosch F5DPOR. AAN skal vist være litt kresen har jeg hørt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Februar 1, 2007 Holder ikke å bruke startgass for å finne lekkasjer. Bruk trykkluft og lag et adapter som passer inn på slangen fra LMM til turbo. NB:ikke bruk for høyt trykk (1,5-1,6 bar absolutt trykk er nok). Byttet du hele coilrekken eller bare hettene? Bytt hele coilrekka hvis det ikke er gjort. Denso er ikke orginalplugg. Det er Bosch F5DPOR. AAN skal vist være litt kresen har jeg hørt.. Skal ta komp test, og trykkteste jah, men på tomgang er det jo vakum, og det er da den trøbler... stort sett ingen problemer ved belastning, men den kan nappe litt, det kan jo komme av at den får for mye bensin... Byttet hele rekka med coiler og hetter... Har prøvd originale og Denso plugger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Februar 1, 2007 Skal ta komp test, og trykkteste jah, men på tomgang er det jo vakum, og det er da den trøbler... stort sett ingen problemer ved belastning, men den kan nappe litt, det kan jo komme av at den får for mye bensin... Har selv prøvd med flere bokser startgass, og bare lekkasje veldig nær innsug ble oppdaget på den måten. Fant lekkasje i IC og mikro-sprekk i røret fra turbo til IC (i plast på S6) ved å bruke trykkluft.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Februar 1, 2007 Har selv prøvd med flere bokser startgass, og bare lekkasje veldig nær innsug ble oppdaget på den måten.Fant lekkasje i IC og mikro-sprekk i røret fra turbo til IC (i plast på S6) ved å bruke trykkluft.. hmmm... sorry for innspill på denne tråden... Har en her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=73644 Skal prøve det, så snart fatter'ns pick up er nede fra løftebukken, er vel jeg som må skru på den og: rolleyes Eventuelt at jeg får lånt plass på naboverkstedet igjen, og han har åpent fra 08-21/22 hver dag: eek : har heldigvis mange kontakter ang bil og bilfirma i lokalmiljøet og ellers:) og takk for tipsa, kom gjerne med fler: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Februar 2, 2007 Bjørn: Bytt gasspjeld og få det kalibrert i vag-com! Det er eneste som gjenstår på min bil nå.. Bankesensoren ligger helt ny i eska den. Ikke skiftet enda da den i vag-com gir ifra seg riktige verdier (såvidt jeg forstår ihvertfall.. Noen som vet 100% sikkert hvordan det skal være?) Min får ihvertfall og for mye bensin. Pluggene soter me en gang.. Du har vært plaget i 3 uker? Jeg har vært plaget i snart 10 måneder..! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Februar 2, 2007 Skal vi ikke legge inn et nytt program på denne nå da. Så er vi sikker på at det ikke er noe tull med det som er lagt inn der fra før du fikk bilen. Har du sjekka bensintrykket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Februar 2, 2007 Har du trykktestet IC etter å ha kjørt varm motor? Det du beskriver er identiske symptomene jeg hadde på min AEB og da var det fordi IC var lekk (spesielt når den ble varm nok og bankesensor begynte dra tilbake tenningen)... Laget en helt enkel bypass på IC for testen sin del og bilen ble umiddelbart frisk, byttet deretter IC og bilen er enda god som bare det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet Februar 2, 2007 Siste innspill hær høres inntresant ut! Bankesensor drar tilbake tenningen min 3-6 grader ca.. er ikke dette normalt? Men altså, turbotrykksmåleren sier jeg har 1,1-1.2 bars trykk på fult pådrag (3.gir) skulle ikke tilsi store lekasjen det? Men bilen min fjusker også på lave turtall når målern viser vakuum.. Fremdeles ic da og? Bilen får jo for mye bensin, og om den suger falskluft skulle jo det tilsi det motsatte? (at den går magert) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet Februar 2, 2007 Skal vi ikke legge inn et nytt program på denne nå da. Så er vi sikker på at det ikke er noe tull med det som er lagt inn der fra før du fikk bilen. Har du sjekka bensintrykket? Det ble målt på verksted. Husker ikke i farten hvor mye d ble målt til, men var riktig ihvertfall. Hvor mye skal det egentlig være? Nytt program får vi se ann, da jeg ikke er i jobb akkurat nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet Februar 2, 2007 når du har lekkasjer på innsugslangene så vil du trekke inn falskluft ved vakium (mager ) , og lekke ut luft ved pådrag-turbotrykk (fet ). du kan ikke se om bilen din lekker med turbotrykksmåleren, da motoren kompanserer turbotrykket, så trykket holder seg på 1.3 bar uansett. sett en "kork" på slangen rett ved innsuget, og ved luftfilteret, se om du kan finne en slange liten nok til å sette trykk på systemet, så hør etter lekkasjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet Februar 2, 2007 har gjort dette før.. da fikk vi litt stort trykk da vi testet (kompressor og ødelagt manometer på flensen jeg sveiste for å sette istednfor luftfilter) Da røyk tetingene i turbo. Men vi fant ingen lekasjer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet Februar 4, 2007 Heisann, Lars Andreas! Snakka med bror din som jobbe på Esso Tromsdalen (?). En kompis av meg har lest tråden din. Han mener bestemt du burde BYTTE bensinpumpa, selv om du har testet bensintrykket. Mens jeg stusser litt at du har prøvd coiler og plugger, men ikke har byttet pluggledningene... Jeg hadde en lignende symptom på min 200 som du forklarer i første post; motoren vibrerer/dirrer. Jeg bytta fordelerlokket og pluggledningene, så ble det normalt igjen. Kjedelig å plages så jevlig som du nå er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet Februar 5, 2007 Yepp, Torbjørn e brorn min. Han nevnte at han hadde prata me deg. Han kom ikkje på ka du heita i farta, men eg skjønte me en gang kem han meinte når han nevnte bilen din Pluggledninger? Fordeleren min er en liten elektronisk boks på størrelse med en fyrstikkeske og pluggledningene mine er helt vanlge kobbeledninger.. LINK Dette er fra en amerikansk 2000 modell, men min er tilnærmet helt lik. Det med bensinpumpa vil jeg veldig gjerne høre begrunnelsen på? Nok trykk er jo engang nok trykk? Ikke lager den lyder heller.. Men kan jo godt hende det ligger noe i det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet Februar 5, 2007 Sprekk i eksos manifold? Feil lamda verdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet Februar 5, 2007 nope.. er ganske sikker på at den er tett den.. lambda er helt ny. Leser i vag-com at lambda korrigerer på verdiene. Mener jeg og Stian fant ut at alt var riktig på den kanten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet Februar 5, 2007 Yepp, Torbjørn e brorn min. Han nevnte at han hadde prata me deg. Han kom ikkje på ka du heita i farta, men eg skjønte me en gang kem han meinte når han nevnte bilen din hehe... Pluggledninger? Fordeleren min er en liten elektronisk boks på størrelse med en fyrstikkeske og pluggledningene mine er helt vanlge kobbeledninger.. Dette er fra en amerikansk 2000 modell, men min er tilnærmet helt lik. Hehe, såpass ja... Det med bensinpumpa vil jeg veldig gjerne høre begrunnelsen på? Nok trykk er jo engang nok trykk? Ikke lager den lyder heller.. Men kan jo godt hende det ligger noe i det. E du i byen denne uka? Vil gjerne oppleve problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet Februar 6, 2007 Ikke denne uka, men mest sannsynlig fra og med førstkommende mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...