#1 Skrevet November 14, 2006 Jeg skal skifte olje på gearkassen(treg) før minusgradene for alvor kommer her på Vestlandet. Det er to ting jeg lurer på i den forbindelsen : 1.Hvor mye olje er det på slik/tilsvarende gearkasse. 2. Hvilken size er det på olje tappe og påfyllings pluggene 17 (umbrakko)? Det gjelder GTE'en men jeg tipper at det er ca det same på 1.8 Golf/Passat Thank You 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2006 1.5-2liter bare å prøve seg frem.fyll til det renner ut av påfyllingshullet-da er det ok.17 mm umbraco for tappe/påfyllingsskrue 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2006 Husk å løsne påfyllingen før du tapper av olja da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 15, 2006 Ikke garantert at det er fullt selv om det renner ut. Kjør gjerne en dag eller to, for så å sjekke nivå, evt. etterfylle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 15, 2006 Minusgrader på Bryne?? Noen som har gode tips til hvordan en får fylt på i et hull som ligger langt oppimellom? Er ikke akkurat bare å helle, liksom! Klar slange av riktig dim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 15, 2006 Sjekk mengde du skal ha på, mål opp og bruke presse med fleksitut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2006 Noen som har gode tips til hvordan en får fylt på i et hull som ligger langt oppimellom? Er ikke akkurat bare å helle, liksom! Du kjøper en slik som denne: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=506&iItemId=82532 Fåes hos alle bilrekvisitaer, ikke bare hos Biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 21, 2006 Minusgrader på Bryne?? Man kan jo håpe: klø : Da har jeg handlet inn alt av nødvendig verktøy og 3L med Comma 75-90 GL4 gear olje. Skal prøve å få det gjort i morgen. Er spent på resultatet. 1&2 gear har vært tregt en god stund... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...