Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte olje på gearkassen(treg) før minusgradene for alvor kommer her på Vestlandet. Det er to ting jeg lurer på i den forbindelsen : 1.Hvor mye olje er det på slik/tilsvarende gearkasse. 2. Hvilken size er det på olje tappe og påfyllings pluggene 17 (umbrakko)?

 

Det gjelder GTE'en men jeg tipper at det er ca det same på 1.8 Golf/Passat

 

Thank You

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.5-2liter bare å prøve seg frem.fyll til det renner ut av påfyllingshullet-da er det ok.17 mm umbraco for tappe/påfyllingsskrue

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å løsne påfyllingen før du tapper av olja da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke garantert at det er fullt selv om det renner ut. Kjør gjerne en dag eller to, for så å sjekke nivå, evt. etterfylle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minusgrader på Bryne?? : klø :

Noen som har gode tips til hvordan en får fylt på i et hull som ligger langt oppimellom? Er ikke akkurat bare å helle, liksom! :D

Klar slange av riktig dim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk mengde du skal ha på, mål opp og bruke presse med fleksitut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minusgrader på Bryne?? : klø :

: smil :

Man kan jo håpe: klø :

 

Da har jeg handlet inn alt av nødvendig verktøy og 3L med Comma 75-90 GL4 gear olje. Skal prøve å få det gjort i morgen. Er spent på resultatet. 1&2 gear har vært tregt en god stund...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.