#1 Skrevet November 14, 2006 Har nettopp kjøpt min første Audi. Ikke noe råskinn som de fleste her inne har, men kjøpt pga at det er en fin bil og at det er praktisk med stasjonsvogn. Så spørsmålet mitt; Jeg synes clutchen virker litt rar i forhold til andre biler jeg har kjørt. Når man slipper opp clutchen så "tar" den først når pedalen er nesten helt ute (sikkert normalt, men litt uvant), og når den tar så tar den ganske skarpt/hugger. Det er med andre ord vanskelig og være fintfølende med clutchen. Har ikke opplevd noen form for sluring...... mvh jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 15, 2006 Heisann, jeg følte det samme med min A4 98 mod 1.8 TQ etter at jeg hadde kjøpt den.. men merka ikke noe sluring. Etter en stund chippa jeg bilen, og da kom sluringen ganske kjapt.. ikke noe supermasse sluring da, men nok til at det var irriterende..og den tok rimelig langt ute - første uka jeg hadde bilen var det som du sier uvant og jeg tenkte at den kunne være slitt Nå bytta jeg clutchen - og det ble STOR forskjell.. tar tidlig, med bra tak! ble en sterk forandring etter min mening! Er sikkert ikke super-nødvendig å bytte clutchen din enda, men vil tro at den er noe slitt, siden jeg hadde de samme symptomene på min bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 15, 2006 Heisann, jeg følte det samme med min A4 98 mod 1.8 TQ etter at jeg hadde kjøpt den.. men merka ikke noe sluring. Etter en stund chippa jeg bilen, og da kom sluringen ganske kjapt.. ikke noe supermasse sluring da, men nok til at det var irriterende..og den tok rimelig langt ute - første uka jeg hadde bilen var det som du sier uvant og jeg tenkte at den kunne være slitt Nå bytta jeg clutchen - og det ble STOR forskjell.. tar tidlig, med bra tak! ble en sterk forandring etter min mening! Er sikkert ikke super-nødvendig å bytte clutchen din enda, men vil tro at den er noe slitt, siden jeg hadde de samme symptomene på min bil! Jeg har 3 mnd bruktbilgaranti, hvis clutchen er så mye slitt er det noe jeg kan kreve byttet av selger? mvh jørgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...