Anbefalte innlegg

Hei!

Har en '97 Vento som jeg driver og funderer på titt og ofte. Denne gangen gjelder det senking, og det er ikke første gangen for å si det sånn...

 

Har et Maxtrac komplett 40/40 sett, som jeg brukte en stund. Problemet var at bilen sank veldig mye bak, og at lastekapasiteten omtrent ikke var til stede. Det hele endte med at jeg måtte skifte tilbake til orginal høyde med orginale deler bak. Dette er selvsagt ikke en blivende løsning, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal fortsette. Trenger altså senk som er stiv nok til en del last, men som samtidig ikke senker mer enn ca 40/30 mm. Noen her som har erfaringer eller tips til meg?

 

Har dessverre ikke utømmelige midler, så driver og funderer på å bare kjøpe fjærer som er stive nok. Vil disse da f.eks. kunne brukes med Maxtrac-demperne?

 

Svar mottas med takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen..? Må da være noen Golf 3 gutter her i alle fall..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Jeg har hatt senka vento i noen år nå, og har akkurat sammen problem som deg. Kjøpte billig sett på mekonmen, sank sammen fikk nye fjærer av de bak som garanti. Men bilen var forsatt lavere bak en foran. Kjøpte da et H/R sett med senke fjærer av Auto Trio, og det ble bare verre. Så har hørt rundt, ingen har en anna løsning en med coilover kit. Så nå ligger det et helt nytt coilover kit fra tyskland til meg i posten. Så mitt råd kjøpt deg et coilover kit. Og nå får du også kjøpt noen bruktbare billige sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale coilovers..

Bytta selv i sommer, fra 30mm Eibach til VMAXX justerbart. Mye lettere å finne bra høyde, samt det er stivt og godt. Koster ikke allverdens heller, betalte rundt 4500 ellerno fra EyeCandy..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel nesten landa på å kjøpe coilovers nå. Lurer på å kjøpe VMAXX-settet du snakker om Anders, men lurer litt på åssen settet holder vekt o.l. Detter bilen veldig bak dersom du har passasjerer i bakstetet? Driver og pendler en del mellom Bergen og Kristiansand, og må ha mulighet til å laste bilen litt uten at det blir problemer.

 

Tenker jeg selger Maxtrac-settet, det kosta ca 5000,- nytt, og har rulla et sted mellom 3 og 4000 km. Er strøkent så vidt jeg vet. Bør da kunne få 3500,- for det..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ett såkalt "billig" sett med nye dempere og 60/40 lesjøfors fjærer.

Sliter med at den er litt for høy i rumpa,trodde det skulle synke litt men er nå 1,5 år gammelt og den er like fast og fin...

Er en golf stv men det er jo samme bilen som vento

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil i alle fall anbefale vmaxx settet som ett billig alternativ:) har kjørt en del med det med 5 pers i bilen, synker jo litt sammen, og med meg går sjermkanten ned over felgen/dekket om du forstår, men da er dekk og sjermkant ca på linje fra før, men subber ikke i alle fall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med litt forskjellig senk både på Golf III og Vento, har prøvd både VMAXX justerbart og kjører nå på Fk Silverline. Og jeg må si som de fleste andre sier, man får hva man betaler for. VMAXXen er veldig stivt og man kan senke mye, men samtidig er det nesten på kanten til å være ubehagelig å kjøre på. Fk settet er som fra enn annen verden, litt mykere men utrolig mye bedre å kjøre på. Så er du ute etter å senkebilen og vil ha den stiv så er VMAXX veien å gå, men skal du ha noe som er relativt behagelig å kjøre på så må du nok spytte litt penger i det.

 

Men justerbart er nok veien å gå, bedre å betale det det koster første gang enn å kjøpe flere sett med senkefjører som man ikke er fornøyd med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser hva dere skriver, og det er klart, man får hva man betaler for! Vet ikke hva dette FK settet går for, men får inntrykk av at det gjerne faller mer enn VMAXX. Kjørekomfort er viktig, men likevel... Skal da være stivt :P

 

Ser ut som at VMAXX er det jeg ser etter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

amp-tuning.de har justerbare senkesett til god pris. men litt off topic.

var det deg som kom i "marsj" fart og "smatt" deg inn deg inn mellom to biler i sotra feltet idag 23/11 på loddefjord???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det var det nok ikke, oppholder meg for tiden på Sørlandet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp igjen!

 

Har en kompis som har med Vento -97. Lurer på hvor får man tak i senkefjærer til denne bilen? Er snakk om moderat senk til en grei pris.. 30-40mm:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp igjen!

 

Har en kompis som har med Vento -97. Lurer på hvor får man tak i senkefjærer til denne bilen? Er snakk om moderat senk til en grei pris.. 30-40mm:)

 

Autospar selger grei senk til grei pris her til lands, men husk at hvis en senker 40/40 så vil den bli lavere bak uansett fordi hjulbuene er lavere bak en foran, dette av prakiske årsaker fra fabrikk, mindre steinsprut osv..: rolleyes

 

Jeg ville kjøpt 40/40 sett og senkeskåler foran, med kortere dempere, eller korte inn demperne.

Mekonomen selger greie sett til rundt 1000 lappen, og Mobilsentrum selger Apex fjærer i samme prissjikt med Tüv papirer.

 

Hold øynene åpne for gruppekjøp på FK eller KW justerbart, mulig å gjøre seg et røverkjøp på senk slik:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.