Montering av xenon på Passat

Anbefalte innlegg

hei: vinke : ,håper noen kan hjelpe, har ett lite spm angående montering av Xenon i ein Passat 02mod,skal montere dette for ein kompis,spm mitt er(sikkert dumt spm men men)denne bilen har jo kjørelys og når bilen starter så kommer jo self lysa på: haha : ,men viss ein skrur lysa på ved hjelp av bryteren(for det må ein jo for å aktivisere fjernlysa) så virker det som om lysa blir ørlite sterkere,får lysa den siste volten som skal til då eller,vil Xenon pærene eller eventuelt ballastene slite noge nevneverdig vist lysa står i kjørelysmodus for så og skru på bryteren,eller omvendt.......puh håper nogen klarer å forstå det eg prøve å forklare på heilt sikker dårlig måte: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare 9v på lysa som "kjørelys", men skifter til 12v når du slår på bryteren. Det jeg har gjort er at jeg har brukt strømmen til lysa som styrestrøm til rele og tatt strømmen til xenonballasten direkte fra batteriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo takk for det,då va dei jaggu montert,monteringå gikk nå forsåvidt ganske greit men konne gått endå bedre om eg hadde funnet ut kordan i alle dager ein tar ut lyktå på disse bilene,ein for liksom litt bedre plass å jobbe på då,hadde også tenkt og skifte fjernlyspærene me noen Halogen Xenon pærer,meeeeeeeeen så va det å åsså få ut lyktå då,så visst noen vet kordan eg får lyktå ut hadde eg vært dypt taknemlig,det ken vel ikje var nødvendig å demontere heile fronten: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av med grillen, skru av støtfangereren( skruer i grillen, under og i hjulhusene), ta bort plasten som ligger bak toppen av støtfangeren og da er 2 skruer på toppen av lykta, 1 skrue inn mot grillen og 1 skrue bak lykta. Piff-poff....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av med grillen, skru av støtfangereren( skruer i grillen, under og i hjulhusene), ta bort plasten som ligger bak toppen av støtfangeren og da er 2 skruer på toppen av lykta, 1 skrue inn mot grillen og 1 skrue bak lykta. Piff-poff....

hehe ja då va det som eg frykta,heilt ufatteligt at det går ann å lage det så dumt,syntes det var heilt på tryne på min Audi at eg faktisk må ut me heile lykta får å skifte ei pære,men Passaten var jo hakket verre då,men tusen takk får ifoen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde å få ut lykten den enkle måten. det endte med et knekt lyktefeste på toppen..: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.