Anbefalte innlegg

Hei !

Er det noen i Tvedestrand- / Arendalsområdet som kan hjelpe meg med oljeskift på girkassen (mot betaling selvfølgelig) ?

Gutta på Gromstad mener at det er unødvendig, men er skeptisk til deres anbefalinger (etter et par DYRE erfaringer på andre ting...)

Mvh

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry uttrykket, men drit i hva de sier og bytt umiddelbart.. Etter mange tester gjort i det store utland bør det byttes på 50-60000km intervall. Da er ofte magnetene i bunnpannen full av spon og tar ikke til seg mer, da går det i oljen og sirkulerer rundt i kassen som kan føre til et havari. Husk og be om å få byttet sil og filter samtidig pluss at bunnpannen med magneter blir reingjort. Til info så byttet jeg på min kasse på ca 55000km og da var oljen som ny og det var nesten ikke noe spon på magnetene, så det varierer nok litt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hvordan det så ut i min, og hvordan jeg gjorde når jeg byttet. Anbefaler å bytte, det er billig forsikring mot havari.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=54266

Fin beskrivelse :) !!!

Kan selvfølgelig levere bilen på Gromstad for oljeskift, men har

ikke lyst til å betale "overpris" for jobben - hvis noen har lyst på noen kroner "på si".....

Mvh

Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.