3B dynamo - hvor mange amp.?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, første innlegget mitt her som nytt medlem :)

Har en Audi 100 QT med 3B block (moddet - 360hk), står en 90A dynamo på den nå. Syntes den blir vanskligere og vanskligere å starte hver dag (hører at den er litt treig), og sist når jeg skulle lade batteriet var den på gul. Batteriet er helt nytt og den lader 14.4V når motoren går på tomgang.

Har også fått fusking etter at turboen er i gang (2 gir er den verst).

Så skal det stå en 110A dynamo på denne motoren?

Takk for hjelpen,

Vilhelm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3B kom med både 90A og 110A, trolig avhengig av utstyrsnivå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min S2 med 3B stod det 120A, denne røyk, fikk tak i ny, og byttet samtidig til 15V regulator.

Ikke noe problem med strøm ihvertfall. :)

Ladet 14,7-14,8 med lys og anlegg på, og 15,1-15,2 uten belastning.

Og hadde heller ingen problemer med tørrlading av batteriet pga for høy spenning hvis noen lurer på det.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan det være pga lav A at batteriet tømmes selv om den lader 14.4V på tomgang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående ladingen, så mener hvertfall jeg at spenningen ville sunket dersom ladestrømmen hadde vært for liten. Det var hvertfall det vi lærte på GK elektro... :o

Forøvrig: Velkommen i klubben! :) På tide at du fikk deg Quattro nå; legger ved et bilde fra sist du var omtalt her... : smil :

attachment.php?attachmentid=32294&stc=1&

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående ladingen, så mener hvertfall jeg at spenningen ville sunket dersom ladestrømmen hadde vært for liten. Det var hvertfall det vi lærte på GK elektro... :o

Forøvrig: Velkommen i klubben! :) På tide at du fikk deg Quattro nå; legger ved et bilde fra sist du var omtalt her... : smil :

attachment.php?attachmentid=32294&stc=1&

haha såpass ja : rock :

Det var meg ja... uff.. skulle kjøre opp bakken, hadde alt for liten fart opp i og med at jeg hadde sperre regnet jeg med at det gikk greit. Kommer nesten på toppen, med hjulspinn, hjulene dro seg ut mot kanten, så la jeg over å begynte å rygge, så var det en "skråning" pga is/snø så sklei den bare rett ut :( Hadde ikke mye sjangse der.

Men tilbake til topic :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha såpass ja : rock :

Det var meg ja... uff.. skulle kjøre opp bakken, hadde alt for liten fart opp i og med at jeg hadde sperre regnet jeg med at det gikk greit. Kommer nesten på toppen, med hjulspinn, hjulene dro seg ut mot kanten, så la jeg over å begynte å rygge, så var det en "skråning" pga is/snø så sklei den bare rett ut :( Hadde ikke mye sjangse der.

Men tilbake til topic :)

Sier dom alle ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier dom alle ;)

??

Tilbake til topic please.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.