Anbefalte innlegg

Driver å fikser bilen som søstra til søstra mi. Tok ut girkassa (Defekt clutch) Når jeg drev å gjorde kassa litt rein såg jeg at den ene simmerringen var komt ut. Hva skal jeg gjøre? Bare slå den inn igjen?

Girkasse simmering.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke simmerringen, men hylsa som denne sitter i (simmerringen sitter altså inni denne grønne hylsa). Den skal være slik, så alt er i skjønneste orden dersom det ikke lekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.Trodde den skulle lenger inn. Er inne på andre siden.

Takk for respons.

 

Har et spørsmål til. Er det noen som vet om det er denne plata som gjør at clutchen ikke funker. Den var litt merkelig, når du trykte den inn datt bare pedalen rett i gulvet.

plate.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.Trodde den skulle lenger inn. Er inne på andre siden.

Takk for respons.

 

Har et spørsmål til. Er det noen som vet om det er denne plata som gjør at clutchen ikke funker. Den var litt merkelig, når du trykte den inn datt bare pedalen rett i gulvet.

 

Er det hull i den. sånn at pinnen går gjennom? så er det problemet ja.

 

Kan også være den armen som trykker på utløser-lageret i andre enden av pinnen. På gammle golfen knakk denne armen så den satt ikke fast i akslingen som wiren drar i. Kan tro jeg ble rimelig forbanna etter å ha skifta clutch og trykkplate uten at det ble bedre. Den armen kan skiftes uten å ta ut kassa: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke hull i den. Den stanga går ut når jeg drar opp clutch armen på kassa. Kanskje den ikke går langt nok ut? Noen som vet hvor langt ut den skal komme fra akslingen i kassa? Jeg målte 11.5mm fra tuppen på akslingen til tuppen på pinnen. Sjekket også pinnen den ser hel ut bortsett fra at den har blitt litt flat i tuppen mot motoren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den armen kan skiftes uten å ta ut kassa: flau :
Kassa ligger nok på arbeidsbenken allerede...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassa ligger nok på arbeidsbenken allerede...

 

Skru av lokket på enden av kassa da, å se om du ser noe feil der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gjøre d i morgen. Må legge meg. Skal på jobb kl 06.00: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut hva som gjør at clutchen ikke funket. Det var den armen i kassa som var knekt. Går det ann å bruke den fra hvilken som helst eldre VW kasse med wire clutch? Eller må jeg ha til 020?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut hva som gjør at clutchen ikke funket. Det var den armen i kassa som var knekt. Går det ann å bruke den fra hvilken som helst eldre VW kasse med wire clutch? Eller må jeg ha til 020?

 

Nå er ikke jeg inne på de girkasse kodene, men på min 86mod GTI 16v brukte jeg deler fra ei kasse til en 93mod Golf3 1,8l

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tak i deler igår. En som hadde litt ødelagte kasser liggende.

Skal montere alt igjen idag, tak for all respons. Hadde vel ført til litt hodebry om jeg ikke hadde fått vite at det kunne vere den armen i kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.