Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lakke skvettlappene mine i bilens farge, men jeg lurer litt på om lakken vill flasse fort av her... :rolleyes:

 

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis. Ihvertfall på innsiden, da det alltid kastes masse dritt og stein mot den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Katrine Ramberg

Tenkte jeg skulle lakke skvettlappene mine i bilens farge, men jeg lurer litt på om lakken vill flasse fort av her... :rolleyes:

 

Noen som vet?

 

 

heisann...

 

Du kan godt få lakkeringen til å bli pent og holde seg..husk å bruke god grunning, helst heftgrunning. Har harr VAG med lakkerte skvettlapper..ble litt slitt på min nåværende 2.5 etter vinteren..men isblokker knuser det meste av lakk. Skal lakkere mine på nytt denne mnd.

 

Sålenge grunninga er bra så holder lakken seg..

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! :)

 

Skal se om jeg får lakket dem i morgen da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En erfaren lakkerer klarer dette greit. Husk å bruk lakkmykner i både grunning og lakk, da tåler lakken at skvettlappene bøyer seg, samt at lakken blir mer motstandsdykting mot steinsprut etc.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polyretan grunning tror jeg det er noe som heter. Dette myker plasten. Legger du litt sjel i dette sliper du ned de nuppene først....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker for tipsene! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først bruk en slipepadd,derretter vask godt med silikonfjerner så bruk plastgrunning og derretter bilens farge med lakkmykner.Mengde av mykner er avhengig av hvor fleksibel man vil ha lakken men det er kun en viss prosent man kan ha i maks,dette må regnes ut av hvor mye den totale lakkmendgen blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man ikke bruker lakkmykner i grunninga, da vil vel den sprekke opp og ødelegge lakken? bare en tanke. Når man er inne på vasking, ikke bruk whitesprit, det reagerer visstnok med lakken. Cellulosetynner og silikonfjerner går bra. Lynol er også cellulosetynner, men er mer uren enn den som heter cellulosetynnere, og kan derfor ikke brukes.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å bruke riktig mengde lakkmykner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Om man ikke bruker lakkmykner i grunninga, da vil vel den sprekke opp og ødelegge lakken? bare en tanke. Når man er inne på vasking, ikke bruk whitesprit, det reagerer visstnok med lakken. Cellulosetynner og silikonfjerner går bra. Lynol er også cellulosetynner, men er mer uren enn den som heter cellulosetynnere, og kan derfor ikke brukes.

 

mvh

 

Whitesprit må aldri brukes til rengjøring før lakkering, for det blir et slags fettstoff igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis det skal lakkes med dagens akryl lakk finnes noe som heter silikon fjerner... veldig bra... tynner ol pleier og "raspe" opp plastikken litt... Det finnes også en slags elastisk grunning som brukes ved lakkering av skvettlapper.. den er veldig bra!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av anders thoresen

vis det skal lakkes med dagens akryl lakk finnes noe som heter silikon fjerner... veldig bra... tynner ol pleier og "raspe" opp plastikken litt... Det finnes også en slags elastisk grunning som brukes ved lakkering av skvettlapper.. den er veldig bra!!!

 

Elastisk grunning er vel noe lignende som vanlig grunning tilsatt lakkmykner, vil jeg anta? I hvertfall det en slektning, som er lakkerer, brukte (vanlig grunning med lakkmykner).

 

Cellulosetynner fordamper raskt, så at det skal "raspe" opp plastikken kan jeg ikke skjønne. Er mye mer tynntflytende enn valig lakktynner. Med cellulosetynner kan man faktisk vaske av lakken på bilen....

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.