Anbefalte innlegg

Mods:

3B blokk: RS2 top, grenrør, Turbonetics T3/T4 turbo, FMS custom IC, større dyser, RS2 bensin pumpe, Mappet hos FMS, 3,5" DP, 3" eksos.

 

---------------

 

Bilen fusker etter at turbo'en er på boost. Den drar ikke så godt.

 

Historien før fuskingen.

 

Fikk bilen, funket bra, så begynte den å fuske etter den kom i boost (3.5k kommer turboen inn på fult) og på rundt 4k så begynner den å fuske.

 

Byttet batteri og det ble bedre en liten stund (1 uke) - gikk rent og pent. Så begynte dynamoen å lage ulyder. Kom hjem, fikset dynamoen, og fikk lading på 14.4V men med en 90A dynamo. Batteriet er helt nytt men det er dårlig futt i den (treig å starte) selv etter jeg har fullladet batteriet 2 ganger.

 

Men det som er rart er at noen ganger så funker den perfekt, andre ganger går den veldig dårlig, veldig av/på ting uten at jeg har gjort noe med bilen.

 

Hva kan det være?

 

Takk for hjelpen,

Vilhelm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å sjekk luftmassemålern,eller dra på etmøllerverksted ner deg å kjør diagnostest på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å sjekk luftmassemålern,eller dra på etmøllerverksted ner deg å kjør diagnostest på den?

 

Ja, det hadde kanskje ikke vært så dumt. LMM'en, hvordan skal jeg sjekke den liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det hadde kanskje ikke vært så dumt. LMM'en, hvordan skal jeg sjekke den liksom?

Koble den fra, se om bilen går dårligere. Hvis den ikke går dårligere med frakoblet LMM så er den hvertfall defekt. Kan også hende at du finner feilkode på LMM ved en diagnosetest.

Mange som har hatt hell med å sprøyte gjennom en boks med elektronikkrens også, men det skal hvertfall ikke jeg uttale meg noe mer om...

 

Ellers så er jo VAG-COM og diagnosekabel et uunnværlig hjelpemiddel. Vurderer om jeg skal selge kabelen min... : klø : Laptop regner jeg med at du har fra før... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble den fra, se om bilen går dårligere. Hvis den ikke går dårligere med frakoblet LMM så er den hvertfall defekt. Kan også hende at du finner feilkode på LMM ved en diagnosetest.

Mange som har hatt hell med å sprøyte gjennom en boks med elektronikkrens også, men det skal hvertfall ikke jeg uttale meg noe mer om...

 

Ellers så er jo VAG-COM og diagnosekabel et uunnværlig hjelpemiddel. Vurderer om jeg skal selge kabelen min... : klø : Laptop regner jeg med at du har fra før... :P

 

Åja, takk for tipset :) Du har PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro ut LMM kontakten. Da gikk den ikke i det hele tatt nærmest :P Andre ideer? Kan det være at LMM'en ikke funker 100% som den skal, eller er det enten/eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du ikke skriver er at bilen er mappet til en anna og mindre turbo. Grunnen til fjusk kan rett og slett være at den får for lite bensin. Sørg for å få den mappet igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du ikke skriver er at bilen er mappet til en anna og mindre turbo. Grunnen til fjusk kan rett og slett være at den får for lite bensin. Sørg for å få den mappet igjen.

 

Den funket perfekt i en uke uten noen problemer i det hele tatt. Hadde det vært mappen så hadde den ikke funket fra dag 1?

 

Fikk melding av den gammle eieren nå. Han sa at tenningssystemene på de motorene ikke tåler så mye fuktighet. Så jeg får vel sjekke etter det i helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den funket perfekt i en uke uten noen problemer i det hele tatt. Hadde det vært mappen så hadde den ikke funket fra dag 1?

 

Kanskje, kanskje ikke. Uansett verdt å sjekke foran å grille stempler. Når det gjelder fukt kan du sjekke nøye i plugghullene og evt blåse tørt med trykkluft. Vet mange har vært plaget med overslag der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje, kanskje ikke. Uansett verdt å sjekke foran å grille stempler. Når det gjelder fukt kan du sjekke nøye i plugghullene og evt blåse tørt med trykkluft. Vet mange har vært plaget med overslag der.

 

Takk for tipset :)

 

*edit* Glemte tråden, men var pga av et hull rett etter LMM. Tettet og nå funker det bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset :)

 

*edit* Glemte tråden, men var pga av et hull rett etter LMM. Tettet og nå funker det bra.

 

Bilen begynte å fuske etter en liten stund, så var et annet problem. Har også byttet til biltema lambda.

 

 

-----

 

Kjørte nedover isted, ut fra bomstasjonen ga jeg på siden jeg har merket at bilen pleier å gå veldig bra når det er kalt ute. Prøvde den nå, og den dro som FAEN. Akuratt sånn en bil med 350+HK skal dra.

 

Den fusker og bare køddet før idag når det var varmere ute.

 

Er det noen her som har en ide til hva som kan feile motoren da?

 

Dette er veldig rart.

 

Noe å merke var at første gang jeg dro på syntes jeg den dro jevnt over hele registeret, men etter et par drag i 3 gir var det som om den ikke gikk sååå bra fra 3500-4500 så kom den seg uten noe som helst tull etter 4500.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil på tenningssystemet kan vel gi periodiske feil avhengi av temperatur. Har du sjekket elektrodene i fordelerlokket og rotor?

Bare litt fukt i fordelerlokket kan gi snodige periodiske feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.