#1 Skrevet November 16, 2006 Etter at jeg har kjøpt meg ny bil for ca en uke siden har den gamle stått på sin vante plass nå i en uke. Været har vært skiftende fra tidvis minus og kaldt til regn og mildt. Nå har jeg en kjøper på bilen og brakka vil ikke starte, jeg hører bensinpumpa summe før jeg starter og startern går rundt. I går virket det "nesten" som jeg hadde den, men tenkte jeg ikke skulle tømme hele batteriet, så venta til dagen i dag uten hell har i januar bytta plugger, rotor (men ikke fordelerlokk !), oljeskift osv som man tar ved vanlig service. tideligere har motoren ristet en del på tomgang og rett etter igangsetting. dette leder meg litt til å tro at det kanskje er pluggledningene. han som eide den før meg har også brukt biltema ledninger, noe jeg hører ødelegger pluggene jeg har tatt opp ledningene og det ligger ikke noe olje eller annet drit inni der. Spørsmålet blir da: trenger jeg nye pluggledninger og evt. plugger? eller er problemet mer "alvorlig"? takker på forhånd for snarlig svar ettersom jeg som dagt har kjøper på "hånda! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 16, 2006 hvis det har vært veldig varierende vær / temperatur ville eg slengt av fordelerlokket å sjekket om det var fukt der.. sjekk også rotoren om den er sleten.. og biltemapluggledninger er fyfy.. spander heller litt ekstra på orginale pluggledninger.. det gjorde jeg på min bil.. gjorde susen gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 16, 2006 hmm, tår gjøre det senere i aften, bare å ta av lokket og sjekke right? isåfall bare å tørke av, sette sammen og fyre løs? *pluggledninger: tja, trenger i utgangspunktet noe som fungerer, og har vært borte på thorsov og de sier 1200 kr og 3 ukers leveringstid for de originale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 16, 2006 hør med mekonomen eller meca.. de har sannsynligvis på lager Ja du bare slenger det av og tørker godt reint inni hvis det skulle vise seg å være fuktig.. men er meget mulig at pluggledningene er med på hele greien.. er det de blå siliconledningene til biltema du har på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 16, 2006 nja, blå er de vel ikke, men de kan godt ha vært det når de var nye mekonomen var et godt tips, vi får vel gode rabatter som medlemmer? fikk som sagt nesten start på den i går. så er spennt på hva som møter meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 16, 2006 kanskje nesten litt mer start i dag då.. så er du heldig går den til nyttår hehe.. har vel alt fra 15 til 30% hos mekonomen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2006 Akkurat som jeg skulle skrevet denne posten selv, bare at min starter. Biltema-ledningene skal snart ut, har hørt mye dårlig om dem, så det skader nok ikke å skifte. Må de være originale? eller er det noe annet som fungerer også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 17, 2006 aner ikke med biltema ledningene, men jeg handlet hos mekonomen (Beru?) og de fungerte fint. Derimot passet ikke fordelerlokket fra Beru, det var fysisk for stort og jeg brukte originalt istedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...