Mangler lys i noen dash-brytere, Audi urS4.

Anbefalte innlegg

Mangler lys i belysninga på bryterene til bakrutevarmeren, el-speil-justeringa, samt nivåreguleringa av kjørelys.- Har kjøpt nye brytere, testa de ved å sette spenning på pinne 2 og 6 på bakrutevarmeren, og får da lys. Setter bryteren i bilen, NADA... ikke spenning i kontakta... De andre bryterene i dashen fungerer og lyser slik de skal. Funksjonen på bryterene det er snakk om er OK. Altså jeg har varme i bakruta, får justert nivået på kjørelysa og justert speila. Men mangler alikevel lys i bryterene. Noen som vet hvor disse bryterene henter strøm fra? Hvor finner jeg igjen andre enden av ledningen til disse? har lite lyst til å demontere hele dashbordet bare for noen lys.

Om noen har tips, kom med dem...

 

På forhånd takk!

 

Mvh

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikker på at pærene er iorden? Dekselet kan vippes av, der er det to pærer. De ryker etter kort tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betalte du for bryterne? Har selv en hel haug med brytere uten lys..: gråter : Har du sjekka ut muligheten for å bytte pærer ved å lodde inn nye? Lurte på å gjøre det selv, men lurer på om hele bryteren må kappes i filliebiter for å få inn ei ny pære....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikker på at pærene er iorden? Dekselet kan vippes av, der er det to pærer. De ryker etter kort tid.

 

Jeg har testa ved å sette strøm på bryteren på pinne 2 og 6. Da lyser det i bryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betalte du for bryterne? Har selv en hel haug med brytere uten lys..: gråter : Har du sjekka ut muligheten for å bytte pærer ved å lodde inn nye? Lurte på å gjøre det selv, men lurer på om hele bryteren må kappes i filliebiter for å få inn ei ny pære....

 

Betalte en femtilapp for begge hos hugger'n. Målte pærene i dem før jeg kjøpte de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være dårlig kontakt i bryteren. Plukk den forsiktig fra hverandre og se om det ikke er noe irring på kontaktpunktene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva betalte du for bryterne? Har selv en hel haug med brytere uten lys..: gråter : Har du sjekka ut muligheten for å bytte pærer ved å lodde inn nye? Lurte på å gjøre det selv, men lurer på om hele bryteren må kappes i filliebiter for å få inn ei ny pære....

 

Det pleier bare og være og lodde inn 1,2W pærer...

 

Har du hålt om det er noe strøm i kontakten du kobler til bryteren da?

Og om det er jord eller + som mangler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skriver i første post, det er IKKE strøm i kontakta til bryteren. Bryterene er ikke defekte, derimot så er det tilførselen det er noe feil på. Hvor finner jeg igjen ledningene til disse bryterene slik at jeg kan begynne å måle meg frem til hvor bruddet er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.