#1 Skrevet November 17, 2006 Har fått store problemer med bremsesystemet på 90'en min.. det begynte å blinke i instrumentpanelet.. dette så sånn ut : ((!)).. deretter mista jeg bremsekraft.. Jeg så da at det var lite bremsevæske i systemet, så jeg fylte på.. så gikk det en dag, så var beholderen tom igjen, og bremseveska rant inn(!) i kupeen !?!?.. noen som vet hva dette kommer av og hva som er defekt? Kan noen prøve å forklare meg hvordan bremsesystemet i denne bilen fungerer sånn at jeg forstår hva som må byttes og hvordan? jeg er ikke så skarp på bil egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2006 bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2006 Siden det rant inn i kupeen så vil jeg tippe at det er hovedsylinderen til clutchen som har tatt livet av seg. Hadde det vært hovedsylinderen til bremsene hadde nok ikke bremsevæsken kommet inn, den hadde blitt liggende i bremsekraftforsterkeren (tror jeg da - har aldri hatt problemet). Clutchen henter sin væske fra bremsevæskebeholderen, via en (blå?) slange på siden av beholderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2006 sier du det ja... kan tenke meg at dette er et lite helvete å bytte? jeg trodde det var bremsekraftforsterkern som var gåen.. noen andre som har erfaringer med dette problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2006 sier du det ja... kan tenke meg at dette er et lite helvete å bytte? jeg trodde det var bremsekraftforsterkern som var gåen.. noen andre som har erfaringer med dette problemet? Hadde problemer med clutch pumpa på min, men da bare seg pedalen i bunn uten i clutche ut. Men jeg hadde ingen utvendige lekasjer da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 20, 2006 når jeg tenker meg om, så har clutchen sluret litt i det siste, er dette på grunn av lite bremesvæske ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 21, 2006 bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 21, 2006 Det er ikkje så vanskelig å bytte den, men du trenger hjelp å lufte etterpå. Koster en god tusenlapp på mekonomen. Hvis du søker etter tråd starta av meg og clutch så finner du god prosedyre på bytte. Tror det er ganske likt min bil. har ikke tid å finne linken selv akkurat nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 23, 2006 takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...