#1 Skrevet November 17, 2006 Var å bytta katalysator idag og var uheldig å fikk lekasje i oljeslangen som kommer fra oljefilter huset til tilkoblingen som sitter på toppen av turbo.. AEB motor.. lekasjen er der den fleksible delen er skjøtet inn på den harde delen av slangen. skal ta den med ned på slangeservice imorgen, men for å være helt sikker lurer jeg på om det er tilførsel og da må jeg vel fylle den med olje før jeg skrur den på igjen?? Det som skedde når jeg startet motoren etter at nye kat var på var at den gikk veldig ustabilt på tomgang og døde et par ganger. lakk også en del olje. Noe annet jeg må tenke på ved bytte av denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 17, 2006 For å fylle trykkrøret med olje før oppstart, kan du bare dra av stikket til sluttrinnet( så den ikke tenner) og kinne litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 17, 2006 mener du at det holder å vri om nøkkelen til nest siste posisjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 17, 2006 Nei, du prøver å starte motoren, men kobler fra sluttrinnet, så du får ikke gnist. -ergo bilen starter ikke, og du "kinner" ei stund, så vil du pumpe olja opp til turboen. Så sette sluttrinnet på igjen. Dette er så du får oljetrykk raskere når du faktisk starter motoren. Hvis ikke du gjør dette, starter motoren, og det går en god del sekunder før turboen får det oljetrykket den skal ha og det er ikke bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 17, 2006 ok. hmm er litt grønn her.. hvor sitter denne stikken jeg skal fjerne?? og hvor sitter sluttrinnet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 17, 2006 Jada, mulig jeg skrev litt tungvint over her. Men sluttrinnet er den firkanta saken som sitter oppå luftfilteret, med en stikker på hver side. Ta ut en og vips, ingen gnist.. Hvis det var uklart så trenger du gjøre dette bare hvis du har bytta, eller tatt av olje-trykkrøret INN på turboen. Håper det hjalp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 17, 2006 Takk. da er jeg med:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...