Bytte motor eller reparere?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått motorstopp på min Audi 100(c4) 2,8V6.

Nå står den hos Møller og venter på å bli reparert.

Det er ventiller og toppen som skal fikses (Pris: 22000,-kr)

 

Bare lurer på at kanskje det er smartere å bytte motor? eller?: klø :

 

Skal uansett kvitte meg med 22000,- ,da er det kanskje like greit å sette inn en sterkere motor evt. 2,2 V20...(Bilen er ikke Quattro)

 

Er det noen mekanikere her som kan gi meg en god råd?

 

Takker på forhånd:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha reparert den motoren som sitter der var jeg deg. Enklere enn å bygge om til annen type motor og bilen er godkjent med den motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vell tatt og bytta ventilene selv tenker jeg. da vil jo kosnadene bli mye mindre ikke sikket at du trenger og skifte alle sammen eller. men skift løfterne på de ventilene som har kroka seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den motoren du har er lett å skru på, ingen heksekunst å ta av toppene på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den motoren du har er lett å skru på, ingen heksekunst å ta av toppene på den.

 

ja, men en trenger verktøy for å få rett posisjon på kamakslingene. Dessuten, du kan kjøpe ventilløftere av han fyren på forumet her til 65 kr/stk og få møller til å montere dem. Selv om du leverer bilen for reparasjon på VAG-verksted må ikke delene kjøpes der nødvendigvis. Og som noen sier, er jo ikke sikkert du må bytte alt, kommer an på hva som har skjedd og hvordan.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe en Audi 100 c4 2,8 i Tyskland og bytte motoren?

 

Så kan du selge resten av bilen i deler og tjene inn pengene du har lagt ut...

 

mobile.de er det masse biler til en fornuftig pris....

http://mobile.de/SIDvI9CTwuBcatPDdpVO2-E1Q-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1163847933A8LsearchPublicD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B38%81P-t-vCaMiMkMoQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100A2D1900C2%2C8BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sprache=8&sr_qual=GN&top=6&id=11111111232542167&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville ha reparet den som du har. Da vet du at du her en "NY" topp i stede for å sette inn en brukt som du egentlig ikke vet tilstanden på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller kjøpt en brukt motor fra noen som har en delebil eller fra en hugger. Sistnevnte leveres også med garanti. Kjøp den og få skiftet registerrem samtidig som den monteres. Mistenker at det fort er rimeligste løsning totalt sett, men kan hende å fikse den som er der ikke blir så dyrt heller. Å bytte til en annen motortype kan du igrunn glemme først som sist, det blir økonomisk katastrofe.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med Eivind, det enkleste er nok å skaffe en komplett brukt motor, og bytte hele i stedenfor å begynne å reparere. Den defekte motoren kan vel beholdes for deletilgang eller selges for noen få kroner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kansje billigst å bytte motor,ja.. broren min gjorde det med bilen jeg har nå (A100 2.8E) for noen år siden.. fikk tak i en brukt 2.8 fra A6 (gått 15 ooo) i tyskland,og fikk byttet til en kraftigere olje pumpe(5bar ved 1300 o/min),da de ikke er helt optimale orginalt.. det var mye billigere enn rep på møller. tror tilogmed at det var omtrent det samme som skjedde her.. topp og ventiler..

Han snakket om at det var halve prisen,eller no sånt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.