Automatisk kjørelys Passat

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet om min Passat 03 kan bygges om til automatisk kjørelys, og evt. hvordan. På verksted ville de ha 1800 for jobben. Er ikke det mye?

Også om språk i display i dashbord kan endres fra tysk slik det er nå.

Noen som har tips?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare et par raske koblinher så har du kjøre lys. hadde kobling skjemaet men rotet dette bort he he. på olerud her i hamar sier dem at det ikke går, men der jeg jobbet før på møller e-18 har dem koblinsskjemaet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som tor olav sier er det å lodde 2 broer bak selve lysbryteren, jeg har selv gjort det når jeg hadde passat. snakker du med en mekaniker fra vag får du vite hvilke kabler som skal fikses

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm jeg tror ikke den lokale sjappa vil ut med det. De er nok mer interessert i å tjene pengene...:)

Er det snakk om selve bryteren til av/på?

Denne kan vel da skaffes fra norsk vrak, eller tar jeg feil da?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm jeg tror ikke den lokale sjappa vil ut med det. De er nok mer interessert i å tjene pengene...:)

Er det snakk om selve bryteren til av/på?

Denne kan vel da skaffes fra norsk vrak, eller tar jeg feil da?: klø :

 

som sagt fikk jeg fortalt hvilke ledninger det var, og fikk låne verkstedplass og verktøy til å gjøre jobben hos VW verkstedet her lokalt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg skal allikevel ha engelsk i dashen...

Går det virkelig å programmere uten koplinger?

Verkstedet sier det at de må kople, men jeg stoler ikke på dem.

 

Noen som har vag.com og kan gjøre det for meg her i Vest Agder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med kodingen tenkte jeg på å skifte tekst i instrument fra tysk til engelsk.

 

Lys må kobles på den måten linken beskriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med kodingen tenkte jeg på å skifte tekst i instrument fra tysk til engelsk.

 

Lys må kobles på den måten linken beskriver.

Ok, forstår takk for info.

Ser av linken at det er endel dill med dioder og masse styr.

Andre sier det bare er et par loddinger.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Noen som vet om min Passat 03 kan bygges om til automatisk kjørelys, og evt. hvordan. På verksted ville de ha 1800 for jobben. Er ikke det mye?

Også om språk i display i dashbord kan endres fra tysk slik det er nå.

Noen som har tips?:)

Finnes sett fra f.eks Hella,sikkert det de har gitt deg tilbud på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, forstår takk for info.

Ser av linken at det er endel dill med dioder og masse styr.

Andre sier det bare er et par loddinger.....

 

Skjønner heller ikke vitsen med dioden nei. På jobben bruker vi ikke diode da vi kobler, men forbinder lysbryterens utgang nr 56 ( nærlys ) til TFL ( tagfahrlichts ) og forbinder utgang B med 58L og 58R ( parklys høyre og venstre ). Bruker to originale stikkere som passer i kontakta på bryteren, litt ledning og tre strømtjuver. Ingen lodding. Tar deg ca 0,5 time tenker jeg. 5 min for den som har gjort det noen ganger.

 

Etter dette er gjort må det klippes en gul/grå ledning bak på kontakta til blinklyshendelen. Sitter som nr 4 ovenfra på ledningsrekka nærmest døråpningen. Dette for at ikke nærlys skal skru seg på da blinklyshendelen aktiveres ved avslått tenning ( nøkkel tatt ut ). Mulig det er den samme virkningen av den dioden som er med i linken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes sett fra f.eks Hella,sikkert det de har gitt deg tilbud på

 

Møller tar seg rått betalt for en utrolig enkel jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, får se om jeg finner ut av det, men jeg vil ikke gjøre det selv før jeg vet 100% sikkert at jeg har gjort det riktig:)

Provoserende at verksted skal ha 1800kr for en slik jobb.: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ha du xenon lys på bilen er det faktisk er fordel å IKKE ha kjørelys, for da tenner dem når du setter på tenninga, så slokker dem når en starter og tenner igjen når bilen har startet...slikt gjør ikke godt for tennerene...jeg kjører selv uten kjørelys på min....for min egen del er lysbryteren en del av startritualet, og for kjerringa har jeg klistra en liten lapp i dash med "husk lys"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke Xenon, men jeg skal bygge om til original Bixenon hvis det viser seg å være mulig.

Vet faktisk ikke sikkert om det går, pga. nivåregulering, koplinger osv.

Får nok vente litt da ihvertfall ang. automatisk kjørelys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.