Lade batteri uten å koble det fra?

Anbefalte innlegg

En bekjent med en A8 3.7 (2001-mod tror jeg) har dårlig batteri og fikk beskjed at han bare kunne koble laderen til uten å koble fra alle ledningene.

Jeg har alltid fått høre at batterier ikke skal lades uten å koble fra ledningene fordi dette kan ødelegge noe i laderen (diode elns?).

Noen som har tips? Kobler han fra ledningene må setet kodes opp og en del innstillinger av ymse art blir borte. Noe han helst vil unngå.

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri opplevd problemer ved lading av tilkoblet batteri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heller aldri opplevd noen problemer med å lade ett batteri som står tilkoblet bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er forskjell på ladere, elktronisk styrte som begrenser amper og de som bare dytter en viss mengde ampere i batteriet.. jeg ble anbefalt en liten pusling som lada i 3 ampere og var elektronisk styrt når jeg nevnte at jeg hadde en bil med masse elektronikk.. men om man passer på ladetiden skal det visst gå fint å bruke de som er rett på sak også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok folkens, takk for innspill. Laderen jeg har er en sk. intelligent lader, så jeg får prøve da.

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.