Kjørecomputer (Kan det ettermonteres?)

Anbefalte innlegg

Jeg har, til min forbauselse da jeg kjøpte bilen, ikke kjørecomputer! Dumt...

Da kommer spørsmålet fra gutten hvis bilkunnskap begrenser seg til det han leser og hører...: går det an å ordne slik at jeg får dette på min bil?? Er dette noe det allmektige VAG-COM kan fikse...? Det høres lite trolig ut, men jeg spør likevel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo ha bryteren oxo. Har du et sånn segment felt i instrumentet da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seg... hvaforno?:confused: Hehe... Hakke peiling...:P Nederste tredjedel er i bruk av systemsjekk, og serviceindikator, det er alt... Skjønner jeg trenger bryteren, men denne kan vel ikke være vanskelig å skaffe. Finnes det mulighet for dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg ikke sikker på. Kan sjekke på delefilmen.=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis med segmentfelt du mener der ALT i en kjørecomp. skal stå, altså et stående rektangulært felt i midten, så ja, det har jeg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er iallfall sjansen større for at det går=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut!: rock : OT: Kongekul avatar, forresten: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også kunne tenkt meg dette.

Skal bli interessant å se om du får fiksa dette.:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det går... :) OT: hvem i alle dager har forandret tittelen på tråden...? Ikke jeg... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også kunne tenkt meg dette.

Skal bli interessant å se om du får fiksa dette.:rolleye:

Til din A4 kan dette fikses, dersom du har Highline instrument og ikke lowline.. mulig det kan være likt til A6..?

Ihvertfall på A4 kan du bare bytte hendelen for visker, der hvor knappene for styring av kjørecomputer skal sitte.. og omprogrammere litt med Vagcom da.. Ny hendel koster snaut 1k hos Møller.. da får en også Autocheck, men vil få litt trøbbel med spylevæskenivå-føler.. denne føleren mangler, mens alt annet er lagt opp.. må koble litt her, eller installere føler. Utover dette skal det være plankekjøring. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva inngår egentlig i "autocheck"? Skal jeg oversette direkte, har jeg fra før en sjekkliste som gås gjennom hver gang jeg starter. Det vil si, det står bare "OK", men jeg kan trykke inn knappen ved siden av tripteller èn gang, så kommer servicetidspunkt (km) fram. Trykker jeg den enda lenger inn, starter en sjekkliste med bare de viktigste punktene (brems, olje, kjøl, og mer jeg ikke husker). Dette må da være standard på alle A6, siden jeg har dette, men ikke computer...? Uansett: med disse funksjonene og utformingen på instrumentvinduet, må det da vel finnes mulighet for å fikse det...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På¨passaten min hadde jeg bar den lille komputern som sitter under turteller, i det feltet i midten så var det ikke lcd skjerm i det hele tatt.

Jeg har kjøpt nytt instrument på ebay (halfsize mfa) og skal sette det inn i bilen. Det må kodes med vagcom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme som deg i min Passat også, men det kan ikke sammenlignes med A6, da instrumentene er helt ulike... Computeren på A6 skal være i midten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva inngår egentlig i "autocheck"? Skal jeg oversette direkte, har jeg fra før en sjekkliste som gås gjennom hver gang jeg starter. Det vil si, det står bare "OK", men jeg kan trykke inn knappen ved siden av tripteller èn gang, så kommer servicetidspunkt (km) fram. Trykker jeg den enda lenger inn, starter en sjekkliste med bare de viktigste punktene (brems, olje, kjøl, og mer jeg ikke husker). Dette må da være standard på alle A6, siden jeg har dette, men ikke computer...? Uansett: med disse funksjonene og utformingen på instrumentvinduet, må det da vel finnes mulighet for å fikse det...?

Slik er det også på A4 B6 uten kjørecomp.. det som ihvertfall inngår i Autocheck er sjekk av pærer, samt spylevæskenivå.. kanskje noe annet også, faktisk ikke sikker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ikke komplett Autocheck, for lys er ikke med på sjekken... Det vet jeg, da den ikke sa fra alle tre (!) gangene pæra i tåkelykta gikk...: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde kun Autocheck i min 02 A6... Kjøpte et instrument (s-line) med hvite skiver og kjørekomputer fra en kar i sverige. Fikk med styrespaken også , Monterte dette i min bil og fikk møller til å kode nøkkelen til det nye instrumentet , og dette fungerte med en gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til din A4 kan dette fikses, dersom du har Highline instrument og ikke lowline.. mulig det kan være likt til A6..?

Ihvertfall på A4 kan du bare bytte hendelen for visker, der hvor knappene for styring av kjørecomputer skal sitte.. og omprogrammere litt med Vagcom da.. Ny hendel koster snaut 1k hos Møller.. da får en også Autocheck, men vil få litt trøbbel med spylevæskenivå-føler.. denne føleren mangler, mens alt annet er lagt opp.. må koble litt her, eller installere føler. Utover dette skal det være plankekjøring. :)

Hva er forskjellen på Highline og lowline innstrument da ?

På bilen har jeg Autocheck som er nærmere beskrevet et annet sted i tråden.

Når jeg kjører så er infodisp. tredelt med radio\CD info øverst, utetemp i midten og distanse som er igjen å kjøre nederst.

Noen som kan bekrefte at det bare er viskerhendelen og omprog.med VAG com som mangler her ? :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele dispalyet mitt er delt i midten, så jeg... Øverste del inneholder ingenting, nederste del inneholder sjekklista, km til service (eller varsling "service") og etter påbegynt kjøring er det utetemp. Dette er noget beskjedent...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan dette er på b4 da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan dette er på b4 da?

Ganske plug and play.. er snakk om å kobles seg inn på èn kabel. Står litt om dette på http://www.meckisfaq.de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske plug and play.. er snakk om å kobles seg inn på èn kabel. Står litt om dette på http://www.meckisfaq.de.

Ingen som har dette på norsk? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut noe Brage?

Jeg har samme "speedometer" som deg, og har lest side opp og side ned på utenlandske forum. Om hvor utrolig enkelt det er å legge til denne funksjonen.... På A4.... : bh :

Men ikke en kjeft kan bekrefte at dette vil fungere på A6, og det er jo litt synd å skru fra hverandre ratt, airbag og sånn for ïkke å nevne hvor gæærn kona hadde blitt? (når alt står i 7 steiner og det ikke fungerer... :P )

Kristoffer

-02 A6 avant 1,9TDI

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt.

Jeg har en -03 Passat Highline uten kjørecomputer, noe jeg ønsker.

Med kjørecomputer på denne bilen, tenker jeg på den "lille computeren" i displayet nederst i turtelleren.

Jeg har kjøpt hendel, men trenger tips til hvordan programmere dette med VAG-Com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan får man autocheck og den store kjørecomputeren i en 98 mod golf 4 gti? søstra mi har en 01 golf 4 den har den store pluss autocheck..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.