#1 Skrevet November 18, 2006 Noen som har noen idè hvordan jeg kan få bedre feste i ett gjengehull i blokka. Kjenner når jeg ska dra til bolten at den begynner og gå løsere. Så det virker da som at gjengene i blokka har begynt og gi etter. Finnes det noe og ha nedi hullet av hylser eller guffe a noe slag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2006 Noen som har noen idè hvordan jeg kan få bedre feste i ett gjengehull i blokka. Kjenner når jeg ska dra til bolten at den begynner og gå løsere. Så det virker da som at gjengene i blokka har begynt og gi etter.Finnes det noe og ha nedi hullet av hylser eller guffe a noe slag.. Du kan jo prøve med en bolt som er litt lenger i første omgang. Jeg hadde nettopp dette problemet, og da satt jeg inn en lenger og hadde på litt locktite. Det funka det. Ellers så er vel det aller beste å borre opp å gjenge på nytt, og så sette inn en større bolt, hvis det er mulig. Det finnes jo også løsgjenger (hellicoil) til å sette inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2006 Biltema har løsgjenger som du, når gjengene i hullet er borte, setter på utsiden av pluggen. Ta LITT locktite på yttersiden av løsgjengene. Tanken er da at du skrur ned hele greia og disse løsgjengene setter seg fast i blokka. Når du skrur opp pluggen siden så blir gjengene stående igjen. Om de blir med opp da så må du bruke nye løsgjenger. Gjorde dette engang selv på en gammel bil, da gjengene var helt dratt av. Uansett, man skal ikke stramme til så altfor mye på pluggene, er vel 30NM eller noe slikt? Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2006 Mener denne bolten går så og si i bunn så det er ikke så lett med lenger bolt. Mulig jeg kan gjenge opp. Disse løsgjengene fra biltema fant jeg bare til tennplugg hull og dette blir litt stort. Er 13mm hode på bolten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2006 Snakk med et mekanisk verksted om helicoils. Jeg har iallefall kjøpt på det på et verksted her hjemme. Om det er et 13mm hode så er det vel en 8mm bolt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...