bremser bak, bytte? (audi 100 typ 44)

Anbefalte innlegg

fikk brev fra møller ang. ombygginga til 200TQ og lurte på om man må ha ventilerte skiver bak ved ombygging fra audi 100 til 200 10V TQ?

på brevet står det står bare bakstilling m/bremsesystem. Det står jo ikke om det skal være ventilerte eller ikke....

noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard bak på 10vt er 245x10 skive. På Avant med forhøyet tillatt totalvekt ble det brukt 269x20 ventilert skive, samme som på 200 20v. Men i utgangspunktet slipper du unna med 245x10.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ventilerte skiver bak på min audi 100tq avant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstillingen på 100Q og vanlig 200Q er helt lik - bare 20v og Avanter med "forhøyet tillatt totalvekt" som har ventilerte skiver bak. Så den du har kan brukes, ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en på møller til å sjekke opp dette for meg når jeg drev på med typ44. Er ingen forskjeller:)

Det godkjenningspapiret de har er jo for 100 fwd til 200tq, som selvfølgelig gir en god del forskjeller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt er det ved ombygging av en 100Q til 100TQ/200TQ ikke nødvendig å gjøre noe med understell eller bremser i det hele tatt, da det er identisk på 5-bolt quattro og turbo quattro.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.