Felger til Allroad, forslag?

Anbefalte innlegg

Nå er det slik at disse bilene har et ukurrant ET, men er det noen av dere som vet om noen som har ET 20 (orginalt er det vel ET 25) felger tilsalgs i str 21" eller 22" da med dekk...

Jeg vil ikke ha for mange eiker på kryss og tvers, det er jeg ingen stor fan av...

Helst med støre tykke eiker, eller noen forslag....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er klart, er at på en allroad må du ha felger som det oser power av. Lurer på om ikke TSW har noen som passer. Hvis ikke har vel dotz tror jeg. men alt kan vel bestilles uannsett hvilket merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original ET er 20 og du må for all del unngå at felgen bygger så langt inn at den tar knekken på luftbelgen....Noe spesielt større enn 20" tror jeg kan bli seende rart ut på en slik bil, litt gummi er ikke nødvendigvis et onde....Og felger med breeeed kant gjør seg i mine øyne veldig godt på Allroad.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original ET er 20 og du må for all del unngå at felgen bygger så langt inn at den tar knekken på luftbelgen....Noe spesielt større enn 20" tror jeg kan bli seende rart ut på en slik bil, litt gummi er ikke nødvendigvis et onde....Og felger med breeeed kant gjør seg i mine øyne veldig godt på Allroad.

Mvh

EW

Jeg vil ha det litt stort for å fylle ut litt, dette er en stor bil, og vil ha litt større...

22" er et ønske, men 21" går også greit, vil ikke ha som mange andre har, 20" er jo blitt vanlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil sikkert ikke ha kromfelger. Men jeg liker disse:

vw627.gif&w=250vw190b.gif&w=250u250b.gif&w=250

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det slik at disse bilene har et ukurrant ET, men er det noen av dere som vet om noen som har ET 20 (orginalt er det vel ET 25) felger tilsalgs i str 21" eller 22" da med dekk...

Jeg vil ikke ha for mange eiker på kryss og tvers, det er jeg ingen stor fan av...

kan man senke den? kan jo se litt ut som trillebårhjul når du får for mye luft mellom dekk og hjulbue! ellers helt unikt med 22"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgtips som rocker både bilen og lommeboka:

BBS RXII 10,5x21 ET40 med 255/30 eller 295/25 21. : smil : Kanskje litt mange eiker for deg, men utvalget er ikke særlig stort i denne dimensjonen ennå...

Har 4 slike Michelin-dekk liggende, blei kult på A6'en, men skulle gjerne hatt noen andre dekk som gav mulighet for endel mer senk....selges derfor kanskje, ellers blir de brukt som "showhjul" sommeren 2007.

BBS RXII 10,5x21.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med ET40 så kommer jo felgen 15mm lenger inn enn orginalt, blir vel ikke så fint det, er helt enig med ken a han må ha fete ekere 5stk d oser makt:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil sikkert ikke ha kromfelger. Men jeg liker disse:

vw627.gif&w=250vw190b.gif&w=250u250b.gif&w=250

De var faktisk litt kule de i midten...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man senke den? kan jo se litt ut som trillebårhjul når du får for mye luft mellom dekk og hjulbue! ellers helt unikt med 22"

Dårlig med senking på disse gitt:)

Men uansett så går man ned på dimensjonen, så 21"/22" vil ikke bli noe større en 18" med dekk... Tror jeg da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgtips som rocker både bilen og lommeboka:

BBS RXII 10,5x21 ET40 med 255/30 eller 295/25 21. : smil : Kanskje litt mange eiker for deg, men utvalget er ikke særlig stort i denne dimensjonen ennå...

Har 4 slike Michelin-dekk liggende, blei kult på A6'en, men skulle gjerne hatt noen andre dekk som gav mulighet for endel mer senk....selges derfor kanskje, ellers blir de brukt som "showhjul" sommeren 2007.

Du har nok rett i det, blir litt for mange eiker på disse (men har heller ikke vært stor fan av BBS)

Vet du om sharif har noe i 22 eller 21?

Må nok uansett sette på 20mm skrudde spacere, for det finns ikke mange med 20 inpress:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De var faktisk litt kule de i midten...:)

-18x7,5 ET38

-20x7,5 ET38

-20x8,5 ET13

-22x9,5 ET13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med ET40 så kommer jo felgen 15mm lenger inn enn orginalt, blir vel ikke så fint det, er helt enig med ken a han må ha fete ekere 5stk d oser makt:tilber:

Hvis originalfelgen er 8,5x18 ET20 (?), så kommer jo 10,5x21 ET40 likevel 5mm lengre ut... 10,5 toms felg med ET 20 vil trolig stikke laaangt utenfor ;)

Det er blitt forholdsvis enkelt å skaffe felger i 22 tom med 5x112 boltsirkel, men problemet er at det dekket man burde bruke ikke finnes ennå, typ 265/25 22. Det laveste er foreløpig 235/30 22 og det er fortsatt litt høyt og litt smalt på Allroad og A8.

9,5x21 eller 10x21 med 255/30 21 er nok foreløpig det som passer best av 20+ på Allroad.

F.eks TSW Holsten 8,5 eller 10,5x21 kunne jo vært litt kult

TSW Holsten.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10,5 ET40 kommer vel da endel lengre inn enn originalfelgen....det kostet fattern den fine sum av 6000 kr...(bytte av luftbelg osv). Monterte da original 17-toms A8-felg. Jeg tror de har ET52 og 8 toms bredde.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10,5 ET40 kommer vel da endel lengre inn enn originalfelgen....det kostet fattern den fine sum av 6000 kr...(bytte av luftbelg osv). Monterte da original 17-toms A8-felg. Jeg tror de har ET52 og 8 toms bredde.

Mvh

EW

Og dette skjedde pga slitasje eller fordi felgen butta innover?

Ikke mange felger som leveres med så lavt offset som 20-25 i 5x112 boltsirkel, men det finnes sikkert noe for de som leter. Ellers kan man selvsagt space felgene ut, problemet er at det har lett for å riste mye i hjula med 15-20mm spacere rund baut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig med senking på disse gitt:)

Men uansett så går man ned på dimensjonen, så 21"/22" vil ikke bli noe større en 18" med dekk... Tror jeg da:)

Senk av Allroad

Hørt at man kan chippe høydejusteringa på en måte.

slik at man f.eks får alle program til å være 2cm lavere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senk av Allroad

Hørt at man kan chippe høydejusteringa på en måte.

slik at man f.eks får alle program til å være 2cm lavere!

Du kan vel omprogramere høydeinstillingene i vag-com for å få den lavere syntest jeg huske å ha lest. og da er det jo ingen problem : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å senke bilen , men ikke på noen av di måtene dere nevner her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å senke bilen , men ikke på noen av di måtene dere nevner her :)

Sikker? Mener det er ganske godt dokumentert at en kan senke Allroad med VAGCOM, ihvertfall 20 mm mer enn normalt. Her er eksempel på det:

attachment.php?attachmentid=44133&d=1152

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet jeg har lest det et sted, og har sett kodene som må brukes også. Men husker ikke hvor det var jeg såg det. Skal poste det om jeg finner igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult , var ikke klar over dette. Men er dette 20mm lavere en sport funksjon? Måten jeg veit man kan senke bilen på er å rett og slett flytte følerne lengre ned for å få bilen til å tro at den er høyere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette skjedde pga slitasje eller fordi felgen butta innover?

Ikke mange felger som leveres med så lavt offset som 20-25 i 5x112 boltsirkel, men det finnes sikkert noe for de som leter. Ellers kan man selvsagt space felgene ut, problemet er at det har lett for å riste mye i hjula med 15-20mm spacere rund baut.

Det skjedde fordi felgen gikk for langt inn ja. Det holdt vel sånn akkurat på lufta fra Gøteborg til Trondheim, men når den kom på Møller for å bytte på en belg foran så var det slutt bak også...og det var klare spor på belgen etter felgen/dekket som hadde slitt hull på den.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.