#1 Skrevet November 19, 2006 Jeg har nå montert xenon i nær og fjern lysene på bilen min. Ble utrolig bra når jeg kjører på kun nær eller fjern lys men når jeg skifter mellom så blir det et "mørkt punkt" ettersom pærene må bli varmeførst. Lurte derfor på om det var noen måte og programere om så nærlysene står påp hele tiden(med fulltlys)? Eventuelt en enkel måte og edre dette på? Bilen er en audi a4 1,8tq 1997. Det er forøvrig ikke kjørelys org på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2007 bump------------ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2007 har selv xenon. (org montert) jeg har ikke hatt no prob med dette.. men skal dette kuttes må du åpne styringsrele til nærlysene dine og fjerne fjernlys styringen.. den som gjør at nærlysene slår seg av.. be møller om skjema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2007 Både Nærlys og Fjernlys lyser på min A4 B5 med org Facelift da,Nærlys skrur seg ikke av når jeg setter på Fjernlys. Simen tenker vell på den overgangen man får når Xenon må "lades/varmes" opp når de er kalde før det lyser for fult? Dette må du nok leve med desverre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2007 ja jeg tenker på den overgangen:) derfor tenkte jeg at det hadde vært greit med at begge pærene lyste samtidig på fult lys så nærlys pærene aldrig slokker når lyset er på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 7, 2007 Er det kanskje noen her nå som veit hvordan man skal koble om dette?? Skal vl gå?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 7, 2007 litt usikker om jeg skjønner problemet, men på min facelift så lyser nærlyset hele tiden.. når jeg slår over på fjernlys så blinker ikke nærlyset i min bil.. Det er bare fjernlyset som slår seg på og av.. nærlyset står på hele tiden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 7, 2007 Nærlyset skal da stå på hele tiden originalt. Om det skrur seg av ved fulltlys er det noe som er galt koblet. Er det byttet lamper på bilen? til facelift e.l? Eneste jeg kan skjønne er at om bilen i utgangspunktet hadde lykter med H4 pærer er disse koblet slik mht nær/fulltlys. Dette fordi det på ei H4 pære er to glødetråder i ei pære. Om begge disse lyser samtidig blir det for varmt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 7, 2007 Det er byttet til facelift lamper på bilen min ja, og det er koblet så kun den ene pæra lyser om gangen. Hvordan kan jeg koble så nærlys alltid lyser når lysa står på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 7, 2007 Da må jeg prøve å se om jeg finner noe i koblingsskjemaene på jobben. Kan ikke love noe, men skal prøve å sjekke litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2007 hadde vært kjempefint!! tusen takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 9, 2007 har fått ordnet lysene mine nå!! Var visst bare og flytte en ledning på lysbryteren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 9, 2007 Fint. Fant egentlig ikke noe særlig utav det på jobben, men hadde en evt. løsning i bakhånd jeg da ikke behøver å skrive. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 10, 2007 Det du gjøre er å legge et relee, med styrestrøm fra fjernlyset, til nærlysene. Slik vil nærlyset alltid være på. Om du trenger skjema kan jeg alltids tegne et opp til deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 10, 2007 Var som sagt bare og flytte ene ledningen på lysbryteren til annen "klemme":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 10, 2007 Det du gjøre er å legge et relee, med styrestrøm fra fjernlyset, til nærlysene. Slik vil nærlyset alltid være på. Om du trenger skjema kan jeg alltids tegne et opp til deg. My plan also!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 10, 2007 visste det gikk og gjøre det med et rele, men unødvendig og gjøre det slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 10, 2007 Og hvilke kabel flyttet du over? Vanskelig å ta ut lysbryteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 10, 2007 du fjerner dekslet over rattet(2skruer underifra). Løsner så du får justert rattet(slik justerbart ratt) og drar til deg. tar ut den lilla kontakten på lysbryteren på venstre side. Tar løs den lilla fra den svarte delen av pluggen. Flytter den tykke GULE ledningen 2 hakk nedover på samme side av pluggen. Skal legge ut mer detajlert beskrivelse her i morrra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 10, 2007 Høres bra ut takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 11, 2007 Ja her har jeg litt mer info om dette. Takker Eyvind Spangen for infoen som følger her: http://www.meckisfaq.de/viewtopic.php?t=48 Er for Audi 80/90 B4, men det er identisk på C4 og på B5 med lysbryter på rattstammen. Det står på tysk i linken. Oversatt litt her av Eyvind: Jeg oversetter, står ikke så mye der som er av betydning for dette: "Nach dem Umbau muß noch am LENKSTOCKSCHALTER ein Kontakt (auf dem Bild im dem Stecker) umgesteckt werden und zwar das dicke gelbe Kabel auf Kontakt 56 umstecken Damit bei den DE-Scheinwerfern das Fahrlicht bei Lichthupe und/oder Fernlicht NICHT ausgeht, diese ist sonst sehr bescheiden! " Oversatt: "Etter ombyggingen må det flyttes en ledning i kontakten til lysbryteren (på bildet). Den tykke gule ledningen må flyttes til terminal 56 på bryteren. Dette gjør at nærlyset forblir på ved bruk av fjernlys." Kan forresten utdype litt: Kontakten åpnes ved å skyve den lilla plastikken til ene siden, så blir alle ledningene løse. Flytt den gule ledningen til terminal 56 (står på bryteren, ikke på kontakten), om det sitter noe her fra før flytter du den dit hvor den tykke gule satt før. Bare bytte om rett og slett. Dytt den lilla plastikken på plass igjen, sett i kontakten og prøv. Skal fungere. Trenger ikke noe klipp, lim, skjøt og tar ikke mange minutter. Husk å koble fra batteriet først om du må av med rattet for å få ut kontakten.. Mine erfaringer er at jeg ikke måtte av med rattet! Man klarer fint og lirke ut kontakten kun ved og plukke av deksel på OVERSIDEN av rattstammen. Kan være greit med ei nebbetang ettersom ledningene kan bli litt korte og fikle med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 30, 2007 Takk for en kjempebra tråd tok akkurat opp det issue jeg fikk etter jeg monterte uorg xenon-kit... Tok jo 5 min å fikse etter en detaljert beskrivelse av deg Simen! Tuuusen takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...