#1 Skrevet November 19, 2006 Jeg driver og ser litt på tenninga på 80'n Jeg har forstått det slik at føleren til tenningslampa skal settes på kabelen til sylinder nummer 1 (den nærmest radiatoren?) Og at vacuum slangen skal kobles fra fordeleren og tettes. Så skal nullen komme fram i "ruta" er dette riktig? Når jeg gjør dette så kommer det hvertfall ikke fram noe i ruta... EDIT: Når jeg leser litt rundt her så ser jeg at det skal være to merker en 0 og en strek, er det slik at nullen skal være øverst i ruta og streken i bunnen ved korekt tenning? (med vacuum frakoblet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2006 Det er en liten "pil" på bakkanten av ruta, denne skal flukte med streken ved korrekt tenning. Vakuum skal være frakoblet og plugget, i tillegg skal tomgangen ligge på 750 +-50 rpm ved justering. Ved høyere rpm vil ikke resultatet bli korrekt. Nullen er merket for øvre dødpunkt. Denne motoren skal stilles til 18º før ØDP, streken på svinghjulet med andre ord. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2006 Ille bra Vil tennings stilling gjøre at tomgangen synker og eller? Tomgangen er godt over 1000 nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2006 Jeg erfarte at tomgangen endret seg når jeg vred på fordeleren, så ja, det vil den gjøre. Jeg fikk min tomgang ned til ca 800, så når jeg vred fordeleren til ca der merket var økte den til 900. Etter å ha "levd med" tomgang på 1400-1600 før dette så syns jeg 900 er helt greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...