Rar lyd fra høyre forhjul Golf 3

Anbefalte innlegg

Hei :o

I det siste har det begynt å komme slik en rar lyd fra høyre forhjulet på golfen min.

I begynnelsen hørte jeg det bare når jeg skulle stoppe og i sakte fart, men nå høres det mer og mer, også når jeg kjører vanlig.

Er en skurre/skrapelyd kan man si :confused:

Er vel en 2-3 uker siden det begynte, vet ikke hva det er og hvordan det oppstod : dum :

Tips til hva det kan være? : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utslitte bremseklosser slik at det går stål mot stål? Løse klosser som "hopper" i calipperen da du bremser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en drivknute som begynner å ta kvelden, evt hjullager. For å sjekke om det er hjullageret tar du bare tak i hjulet å rister hardt i det, er det løst/slark er det hjullageret. Men jeg holder en knapp på drivknuten jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj også.

Er dette vanskelige greier å fikse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjullager eller drivknute/ledd er litt tricky da du trenger ei hydraulisk presse for å skifte lager.

Bremseklosser er ikke vanskelig, men bremseskiva må også skiftes hvis den er slitt, eller klossene er så slitt at det har gått stål mot stål. Det ødelegger/riper opp skiva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tittet litt på det nettopp nå, virker som klossene er slitt faktisk :confused:

Veldig rart da jeg byttet både skiver og klosser for et halvår siden, og kjørt veldig lite siden da : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse lydene har nå nesten forsvunnet.

Helt av seg selv :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.