#1 Skrevet November 19, 2006 Hei I det siste har det begynt å komme slik en rar lyd fra høyre forhjulet på golfen min. I begynnelsen hørte jeg det bare når jeg skulle stoppe og i sakte fart, men nå høres det mer og mer, også når jeg kjører vanlig. Er en skurre/skrapelyd kan man si Er vel en 2-3 uker siden det begynte, vet ikke hva det er og hvordan det oppstod Tips til hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 19, 2006 Utslitte bremseklosser slik at det går stål mot stål? Løse klosser som "hopper" i calipperen da du bremser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 19, 2006 Høres ut som en drivknute som begynner å ta kvelden, evt hjullager. For å sjekke om det er hjullageret tar du bare tak i hjulet å rister hardt i det, er det løst/slark er det hjullageret. Men jeg holder en knapp på drivknuten jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2006 Æsj også. Er dette vanskelige greier å fikse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2006 Hjullager eller drivknute/ledd er litt tricky da du trenger ei hydraulisk presse for å skifte lager. Bremseklosser er ikke vanskelig, men bremseskiva må også skiftes hvis den er slitt, eller klossene er så slitt at det har gått stål mot stål. Det ødelegger/riper opp skiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 20, 2006 Tittet litt på det nettopp nå, virker som klossene er slitt faktisk Veldig rart da jeg byttet både skiver og klosser for et halvår siden, og kjørt veldig lite siden da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 24, 2006 Disse lydene har nå nesten forsvunnet. Helt av seg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...