Anbefalte innlegg

Er det slik vacuumslangene skal være? Har kjøpt en bil til der alt av slanger går i hytt og pine og motoren gikk som en dass. Har "koblet" litt om på slangene og alt ble meget bedre, men det er ikke helt likt som på bildet under. (Bildet er stjålet fra en annen tråd!) Bilen er en '87 Golf 1,6 GL med Pierburg 2E(2).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en golf jeg hadde en gang i tiden var det en lapp klistret under panseret hvor slangene skulle gå. Lappen var klistret på fra fabrikken. Lurer på om det er vanlig at slangene bytter plass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av hans martin bråten

På en golf jeg hadde en gang i tiden var det en lapp klistret under panseret hvor slangene skulle gå. Lappen var klistret på fra fabrikken. Lurer på om det er vanlig at slangene bytter plass?

OK. Får se om jeg finner et klistremerke da :)

 

Noen som vet om det finnes en "erstatningsforgasser" som passer rett på, uten alle de slangene og vokselementene, gjerne med manuell choke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant klistremerket, men må bruke forstørrelsesglass for å se noe som helst. Det er så lite at det er omtrent umulig å se hvor slangene skal være. Noen som har en skisse e.l.? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk skisse på koblingene til gasseren hos møller. Ringte og henta de dagen etter :) Møller har de på sine gamle "filmer", som var datidens etka...

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..skulle hatt deg en sølvfarvet 2er da Hermann! :rolleyes: :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

jeg fikk skisse på koblingene til gasseren hos møller. Ringte og henta de dagen etter :) Møller har de på sine gamle "filmer", som var datidens etka...

 

mvh

Var det til en Pierburg 2E forgasser? Scanne og maile??? Det er hovedsaklig slangene på baksiden av gasseren jeg undrer meg mest over. Trenger i tillegg den svarte voksekspansjonssaken til choken, den med kjølevann inn og ut nederst til høyre i bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var til en gasser for 5S-motoren (1921 ccm, 115hk, 5 syl). Tviler på at det er samme...gasseren er solgt, bilen vraka, men om jeg kommer over arkene skal jeg få de scanna inn og lagt de ut. prøv først på møller da....er ikke akkurat noe bibliotek-sortering i hylla mi :D

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.