Snart 8 år stillstand på 1985 mod CQ type 85 med 3B. Skal opp og gå! Hva må gjøres?

Anbefalte innlegg

I 1999 Gikk motoren varm og toppen slo seg. Eieren fikk samtidig jobb i utlandet og flyttet. Slik at en kompis av han skulle ta denne jobben og få bilen opp og gå igjen. Kompisen er som kjent her på plassen ingen SUPER mekaniker, så tiden gikk og bilen ble stående med åpen motor uten topp helt til nå sent i 2006:o Det er litt overflaterust i sylindre (se bilder) men regner med det kan hones.

 

Her er link til toppen og hva som må gjøres der:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68447

 

 

Så til casen: Denne motoren skal opp og gå. Den skal plukkes helt ned. Skal inn nye lager og kanskje noen sterkere råder(?), når den først er nede.

Her trenger jeg også noen tips om hva som burde gjøres med motoren.

Ser for meg at oljepumpe og vannpumpe må byttes. Ny registerreim og strammehjul?

 

Planer med motor:

 

- APR bolter til bunn og topp (link noen?)

- Sterkere råder. Ikke til 1000hk, men burde tåle 600hk. Planen er 4-450hk

etterhvert men kan være greit at dem tåler litt juling når dem først byttes (link?)

 

 

Her er noen bilder av bilen:)

DSCF1409 (Medium).JPG

DSCF1412 (Medium) (Small).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir bra prosjekt det der :) holder på med samme jobben.. å målet er 4-450hk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å spray masse crc nedi sylindrene..

Så ser du om rusta har satt seg eller om det bare er å tørke vekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir bra prosjekt det der :) holder på med samme jobben.. å målet er 4-450hk :)

Blir det med motoren som står i S2'n eller?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å spray masse crc nedi sylindrene..

Så ser du om rusta har satt seg eller om det bare er å tørke vekk

Nei, rusta som er der sitter jo litt. 8 år snart.. får tid til å sette seg. Har sprayet med vanlig rustløser over en måneds tid nå og det ser ikke ut som det blir borte:o

 

Noen som vet hvor jeg får tak i disse APR boltene og råder til en overkommelig pris?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du først trimme til 4-450hk så ikke spar på grunndelene. Borr opp og monter nye stempler. Ikke noe å vurdere en gang egentlig.... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det med motoren som står i S2'n eller?:)

 

ja aby motor.. er nesten ferdi med blokka.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du først trimme til 4-450hk så ikke spar på grunndelene. Borr opp og monter nye stempler. Ikke noe å vurdere en gang egentlig.... :)

Alt etter hvor mye penger man har;) Er bare lærling enda jeg:rolleye:

Hvor langt holder de originale stemplene foresten? De får duge med det første: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut med motoren, få honet sylinderene, polert opp veiva, nye H-profil råder til 800,- stk + lager, nye stempel ringer,evn. nye stempler og nye pakninger da skulle du vel være i boks...Få sjekket om blokka er rett,evn. få rettet den...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt etter hvor mye penger man har;) Er bare lærling enda jeg:rolleye:

Hvor langt holder de originale stemplene foresten? De får duge med det første: rolleyes

 

Tåler ikke motoren dette fint originalt?

 

Men på en annen side, om jeg skulle først spandert utallige tusen på oppgradert innmat så ville jeg ikke nøyd meg med 450hk. 600-700 minimum isåfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARP studs kjøper du billigst hos Summit Racing ''over there''...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut med motoren, få honet sylinderene, polert opp veiva, nye H-profil råder til 800,- stk + lager, nye stempel ringer,evn. nye stempler og nye pakninger da skulle du vel være i boks...Få sjekket om blokka er rett,evn. få rettet den...

Der kom den type svar jeg har ventet på! : ja :

 

 

Lurer på om jeg bestiller råder fra 034-motorsport jeg. Ser ut som de har råder også til en grei pris? :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler ikke motoren dette fint originalt?

 

Men på en annen side, om jeg skulle først spandert utallige tusen på oppgradert innmat så ville jeg ikke nøyd meg med 450hk. 600-700 minimum isåfall.

Får håpe stemplene gjør det. Jeg kommer IKKE til å gå til 700hk. Er et LITT stort sprang i pris det! Fra 400-700hk?: klø :

Får se hva som kommer senere!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARP studs kjøper du billigst hos Summit Racing ''over there''...

Tror ikke 034-motorsport er så værst på pris heller?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der kom den type svar jeg har ventet på! : ja :

 

 

Lurer på om jeg bestiller råder fra 034-motorsport jeg. Ser ut som de har råder også til en grei pris? :rolleye:

Nå er det jo et gruppekjøp på råder her på forumet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo et gruppekjøp på råder her på forumet...

Fortell fortell!: eek :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumme meg...selfølgelig er 3B 20v...Da vil de rådene som er på gruppe kjøpet passe..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumme meg...selfølgelig er 3B 20v...Da vil de rådene som er på gruppe kjøpet passe..:)

Da har jeg meldt meg på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er det reg reima sin tur..

 

Selger de komplett sett på Mekonomen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det får du kjøpt på mekonomen.. husk å få rett vannpumpe, den som har stramminga for reima.

 

Så er det reg reima sin tur..

 

Selger de komplett sett på Mekonomen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det får du kjøpt på mekonomen.. husk å få rett vannpumpe, den som har stramminga for reima.

Ok! Takk for info:) Skal tro om det er lurt å bytte oljepumpe også.. iom bilen har stått så lenge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.