#1 Skrevet November 20, 2006 Fikk igjen bilen fra verksted etter å ha fått presset inn noen foringer i bakstillingen! Audi coupe 91-mod Kjørte ca 5 minutter da det skjedde.. Oljelampa, og batterilampa i dashen begynnte å lyse, så også at voltmåleren i midtkonsollen viste ca 10V. I tilegg kunne jeg høre "knitrelyder" fra dashbordet... Hva har skjedd? På jobb nå å litt stresset for å komme meg hjem senere.. takker for tips! andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2006 Fikk igjen bilen fra verksted etter å ha fått presset inn noen foringer i bakstillingen! Audi coupe 91-mod Kjørte ca 5 minutter da det skjedde.. Oljelampa, og batterilampa i dashen begynnte å lyse, så også at voltmåleren i midtkonsollen viste ca 10V. I tilegg kunne jeg høre "knitrelyder" fra dashbordet... Hva har skjedd? På jobb nå å litt stresset for å komme meg hjem senere.. takker for tips! andreas Hei ! "Elektrisk knitring" er sjeldent noe særlig bra. I og med at du har knitrelyder og at spenningen gikk ned, så kan det tyde på at at det kortslutning/overslag (eller dårlig kontakt) i dashbordet. Du bør sjekke at alle kontakter sitter som de skal, og se etter ledninger med skade/missfarging (det blir fort varmt ved kortslutning). Lykke til ! Mvh Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 20, 2006 Hei !"Elektrisk knitring" er sjeldent noe særlig bra. I og med at du har knitrelyder og at spenningen gikk ned, så kan det tyde på at at det kortslutning/overslag (eller dårlig kontakt) i dashbordet. Du bør sjekke at alle kontakter sitter som de skal, og se etter ledninger med skade/missfarging (det blir fort varmt ved kortslutning). Lykke til ! Mvh Terje Takker og bukker! Skal sjekke dette før jeg begynner å kjøre.. Tar gjerne imot fler tips! andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2006 Knitrelyder kan også komme av releer som står og "slår" pga den lave spenningen, og behøver ikke være noe spesielt. Det jeg tipper har skjedd er at laderegulatoren i dynamoen, eller hele dynamoen har tatt kvelden. Kanskje reima har røket? Batterispenningen har så falt ned, og du har gått tom for strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 20, 2006 Knitrelyder kan også komme av releer som står og "slår" pga den lave spenningen, og behøver ikke være noe spesielt. Det jeg tipper har skjedd er at laderegulatoren i dynamoen, eller hele dynamoen har tatt kvelden. Kanskje reima har røket? Batterispenningen har så falt ned, og du har gått tom for strøm. Jepp, det er helt sant - ikke usannsynlig. (Men et relé "klikker" og ikke knitrer (i mine ører)). Sikkert lurt å måle spenningen på batteriet med/uten motor i gang. Mvh Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 20, 2006 Takker igjen for tips! Som sagt har jeg bare stresset meg på jobb så har ikke hatt mulighet til å sett nærmere på det. Det første som slo meg også var noe med dynamoen, evt reima.. Dette er sansynlig! Men dynamoen er bare noen uker gammel så den skal være i orden... Koplet opp nytt anlegg og la en del strøm for noen dager siden. Mulig også dette kan ha en sammenheng! Får sjekke det opp nærmere når jeg kommer hjem.. Takker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...