Anbefalte innlegg

Fikk igjen bilen fra verksted etter å ha fått presset inn noen foringer i bakstillingen! Audi coupe 91-mod

 

Kjørte ca 5 minutter da det skjedde.. Oljelampa, og batterilampa i dashen begynnte å lyse, så også at voltmåleren i midtkonsollen viste ca 10V. I tilegg kunne jeg høre "knitrelyder" fra dashbordet...

Hva har skjedd? På jobb nå å litt stresset for å komme meg hjem senere.. takker for tips!

 

andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk igjen bilen fra verksted etter å ha fått presset inn noen foringer i bakstillingen! Audi coupe 91-mod

 

Kjørte ca 5 minutter da det skjedde.. Oljelampa, og batterilampa i dashen begynnte å lyse, så også at voltmåleren i midtkonsollen viste ca 10V. I tilegg kunne jeg høre "knitrelyder" fra dashbordet...

Hva har skjedd? På jobb nå å litt stresset for å komme meg hjem senere.. takker for tips!

 

andreas

 

Hei !

"Elektrisk knitring" er sjeldent noe særlig bra.

I og med at du har knitrelyder og at spenningen gikk ned, så

kan det tyde på at at det kortslutning/overslag (eller dårlig kontakt)

i dashbordet.

Du bør sjekke at alle kontakter sitter som de skal, og se etter

ledninger med skade/missfarging (det blir fort varmt ved kortslutning).

Lykke til !

 

Mvh

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

"Elektrisk knitring" er sjeldent noe særlig bra.

I og med at du har knitrelyder og at spenningen gikk ned, så

kan det tyde på at at det kortslutning/overslag (eller dårlig kontakt)

i dashbordet.

Du bør sjekke at alle kontakter sitter som de skal, og se etter

ledninger med skade/missfarging (det blir fort varmt ved kortslutning).

Lykke til !

 

Mvh

Terje

 

 

Takker og bukker! Skal sjekke dette før jeg begynner å kjøre..

Tar gjerne imot fler tips!

 

andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knitrelyder kan også komme av releer som står og "slår" pga den lave spenningen, og behøver ikke være noe spesielt.

 

Det jeg tipper har skjedd er at laderegulatoren i dynamoen, eller hele dynamoen har tatt kvelden. Kanskje reima har røket? Batterispenningen har så falt ned, og du har gått tom for strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knitrelyder kan også komme av releer som står og "slår" pga den lave spenningen, og behøver ikke være noe spesielt.

 

Det jeg tipper har skjedd er at laderegulatoren i dynamoen, eller hele dynamoen har tatt kvelden. Kanskje reima har røket? Batterispenningen har så falt ned, og du har gått tom for strøm.

 

Jepp, det er helt sant - ikke usannsynlig.

(Men et relé "klikker" og ikke knitrer (i mine ører)).

Sikkert lurt å måle spenningen på batteriet med/uten motor i gang.

 

Mvh

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker igjen for tips!

 

Som sagt har jeg bare stresset meg på jobb så har ikke hatt mulighet til å sett nærmere på det. Det første som slo meg også var noe med dynamoen, evt reima.. Dette er sansynlig! Men dynamoen er bare noen uker gammel så den skal være i orden... Koplet opp nytt anlegg og la en del strøm for noen dager siden. Mulig også dette kan ha en sammenheng!

Får sjekke det opp nærmere når jeg kommer hjem..

 

Takker..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.