Problemer med dugg/fukt i kupéen

Anbefalte innlegg

Audi 100 '90 2.3 (modell 44).

Skal svært lite til før det dugger på rutene. Mistenker at det kan ha noe med soltaket å gjøre. Kan det "vinterstenges" på noe vis? Andre ting jeg kan sjekke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk for fukt i gulvet/gulvteppet, gulvmatter etc. Lenge siden vinduene ble pusset? Møkkete ruter dugger fortere enn rene. Minker det vann i ekspansjonstanken, mht sprekt varmeregister ( lukt i kupeen ), tett pollenfilter slik at vifta ikke får inn nok luft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet.

Enkelte ganger er det ingen rim på utsiden av ruten men tykt islag på innsiden : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet.

Enkelte ganger er det ingen rim på utsiden av ruten men tykt islag på innsiden : bråk :

Ja, dårlig start på dagen å måtte skrape på INNsiden... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet i 80en min, mest pga den tar inn vann i bagasjerommet, også litt gjennom soltaket når det regner kraftig. Et eller annet sted har du nok lekkasje i din 100 også. Sjekket om dreneringene til soltaket er tette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har klimaanlegg bør du også sjekke fjæra som skal hjelpe til å lukke omluftspjeldet. Spjeldet henger rett bak hanskerommet og du ser fjæra (eller restene, eller mangelen på) på baksiden av luka, inn i plastboksen til kjøleregisteret for AC'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dårlig start på dagen å måtte skrape på INNsiden... :)

Definitivt : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet, dog på C4 karosseriet. Da vart det skikkelig vått på dørken, og dess meir kupe-vifta gikk, dess meir dogg vart det på rutene.. : mad :

Eg fikk svar via denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=56106

Du bør sjekke følgende dersom mod.44 kan samanlikast med C4 på dette punktet:

Ta vekk det store svarte dekselet over torpedoveggen i bakkant av motorrommet. På høgre sida av bilen, under kupe-vifta er der eit stort dreneringshol med en gummibelg i. Dette holet på ca 4 cm var potte tett. Dette gjorde at alt vatnet fra frontruta rente inn i kupeen via kupe-vifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg lekker det vann der strømmen til stereo'n er dratt gjennom torpedoveggen.. Eller er hvertfall rimelig sikker på at det er problemet.. Hvertfall vått som faen på gulvet.. :(

Har prøvd å tette med no slags gugge men det ser ikke ut til å funke. Det blir bra når jeg har kjørt en stund med varm bil, men så er det like jævlig igjen når jeg har vaska bilen og nytt vann renner inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet i 80en min, mest pga den tar inn vann i bagasjerommet, også litt gjennom soltaket når det regner kraftig. Et eller annet sted har du nok lekkasje i din 100 også. Sjekket om dreneringene til soltaket er tette?

At bilen din tar inn vann i bagasjerommet kan være at den tar inn vann via baklykta. Har det problemet på min 80 coupè.. Bare å ta ut lykta å tette med sika....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.