Oslo: Noen som har greie på lys? (Xenon på C4 )

Anbefalte innlegg

Xenon lyset på venstre side fungerer ikke på bilen min. Har tatt av ledningen til tenneren og den tenner ikke. Er jo rimelig mye strøm som surrer rundt i systemet der og jeg har ikke snøring på sånne lys. Noen som kan sånne typer lys som kunne tatt en titt på det for meg? Hvis jeg skal begyne å surre med ledninger og tennere etc er jeg bare redd jeg gjør vondt værre: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt at det kommer strøm frem til ballasten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta pæra fra den siden som ikke lyser og prøv den på den siden som du vet lyset fungerer på. Hvis pæra lyser da og du har strøm inn på den tenneren/ballasten som ikke virker så er det tennere/ballasten som er ødelagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har D1-systemet på din vil jeg tro - velkommen i problem-klubben :D Dette er det første Xenonsystemet hvor du "egentlig" ikke kan skifte pære. Det må demonteres mye og loddes på plass ny på kretskortet. Dessuten har Osram sluttet å produsere pærer, så de er ikke så lette å få tak i lenger. Jeg byttet begge pærene på ex-S6'en min.

Litt mer info i en eldgammel tråd her: (Eneste tråden jeg fant i farten)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=8399&highlight=D1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det orginal xenon du har ? Hvis det så kan du se bort i fra det jeg skrev istad. Da lønner det seg vel for deg å bytte ut begge hovedlyktene til noen med vanlig H1 sokkel på kjørelysene. For de som har orginal xenon har vel en helt egen sokkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har org xenon. Lurer litt på om jeg ikke vil bygge om til bi-xenon når jeg først er i gang. Men får se hva folk svarer her inne om det er mulig eller ikke. Kommer hvertfall ikke til å kaste ut org xenon og sette inn vanlige pærer. Det er hvertfall helt sikkert. Da kjører jeg heller rundt med bare ett lys fremme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som var poenget mitt var at det vil være like greit å få tak i noen lykter som har H1 sokker så det blir lettere å montere ett xenon ettermonteringskit, da kan du også bruke bixenon.

På de lyktene du har nå vil du nok ikke finne et kit som passer på den sokkelen som sitter der orginalt.

Du kan jo også kjøpe orginal pære/ballast som du trenger på ebay.de har sett det ligger noen der stadig vekk, men de er ikke billige der heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.