Anbefalte innlegg

Hei. Anbefaller folk og sjekke magnetventilen sin en gang iblandt enda om det virker som ting er som det skal!fant ut at N75 ventilen min var ødelagt ved en tilfeldighet i dag.syntes den har ladet litt tregt idetsiste så tenkte bare for moro skyld at jeg skulle plugge av kontakten til N75 og kjøre meg en liten tur og derreter koble den til igjen og se hvordan den ble da! men så viste det seg at når jeg tok av kontakten så ladet bilen like mye som med den tilkoblet(1.5bar) og det skal den slettes ikke gjøre,den skal lade ca 0.25bar når den er frakoblet noe du merker veldig godt på bilen!ventilen som satt der nå var en N75J ventil(S2 ventil) som jeg monterte i sommer.jeg byttet tilbake til orginal ventil og allt fungerte som det skal igjen.gjett om det er noen som skal få igjen en ødelagt N75J ventil av meg i morgen syntes den bør holde mer en i 4 måneder! kunne vært farlig for motoren og kjørt med ødelagt ventil ettersom Ecu ikke har mulighet til å kjøre ned turbotrykket viss den går i nødprogram. virker som om det er spolen i ventilen som har brent seg i åpen stilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Anbefaller folk og sjekke magnetventilen sin en gang iblandt enda om det virker som ting er som det skal!fant ut at N75 ventilen min var ødelagt ved en tilfeldighet i dag.syntes den har ladet litt tregt idetsiste så tenkte bare for moro skyld at jeg skulle plugge av kontakten til N75 og kjøre meg en liten tur og derreter koble den til igjen og se hvordan den ble da! men så viste det seg at når jeg tok av kontakten så ladet bilen like mye som med den tilkoblet(1.5bar) og det skal den slettes ikke gjøre,den skal lade ca 0.25bar når den er frakoblet noe du merker veldig godt på bilen!ventilen som satt der nå var en N75J ventil(S2 ventil) som jeg monterte i sommer.jeg byttet tilbake til orginal ventil og allt fungerte som det skal igjen.gjett om det er noen som skal få igjen en ødelagt N75J ventil av meg i morgen syntes den bør holde mer en i 4 måneder! kunne vært farlig for motoren og kjørt med ødelagt ventil ettersom Ecu ikke har mulighet til å kjøre ned turbotrykket viss den går i nødprogram. virker som om det er spolen i ventilen som har brent seg i åpen stilling.

 

Ja,J ventilene er bare søppel. : bh :

Har en H ventil jeg nå,mye bedre. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det skader ikke å kjøre en tur med utkoblet magnetventil?

 

Står det på ventilen hva det er slags ventil?

 

Hva skal være på en TS-chippet 180hk TT?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg skal gjøre et forsøk med min igjen.. Er chippet, men har en liten anelse om at ventilen er gåen sånn at den ikke ladet mere enn 0,5... Mye koster den H-ventilen da? Og hva er spesielt med den i forhold til den orginale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det skader ikke å kjøre en tur med utkoblet magnetventil?

 

Står det på ventilen hva det er slags ventil?

 

Hva skal være på en TS-chippet 180hk TT?

 

Nei er ikke farlig.den går bare veldig dårlig ettersom den ikke går på mer enn grunntrykket til wastegate som er er på ca.0.25bar. er N75 ventilen som lurer opp trykket til Wasgate sånn at turboen lader mer enn det grunninnstilte trykket. det står som oftest et nr. på ventilen men er ofte veldig vanskelig å se etter at den har sittet der en stund. er ikke sikker på hva slags ventil som sitter på 180hk jeg. er N75n som sitter på 225Hk tror jeg.mulig jeg tar feil!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg skal gjøre et forsøk med min igjen.. Er chippet, men har en liten anelse om at ventilen er gåen sånn at den ikke ladet mere enn 0,5... Mye koster den H-ventilen da? Og hva er spesielt med den i forhold til den orginale?

 

 

H ventilen koster vell like mye som en J ventil hos Audi tenker jeg,ca 550kr med rabatt.

Den går som "Race" ventil i USA siden den gjør at ladtrykket kommer mye raskere enn den org C ventilen + at den kan gi opptil 0.2bar mer ladetrykk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med enda mere slitasje på en kanskje allerede "maxa" turbo?

 

Jeg har kjørt BSR 196hk og 322nm, noe jeg synes er ganske bra bare med chip. Hvor mye effekt ville det eventuelt gitt hvis jeg hadde byttet til H ventilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har muligheten til å lage en liten guide på hvor man finner denne berømte ventilen? hadde vært utrolig hjelpsomt! jeg kjører 1.8t aeb

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har muligheten til å lage en liten guide på hvor man finner denne berømte ventilen? hadde vært utrolig hjelpsomt! jeg kjører 1.8t aeb

 

På slangen fra turboen ned til intercooleren. Rett nedunder høyre hovedlykt og nær radiatoren. En av ventilens tilkoblinger sitter trykket inn i nevnte slange, mens de to andre er tilsluttet hver sin tynnere vakumslange. I tillegg sitter det ei kontakt på ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På slangen fra turboen ned til intercooleren. Rett nedunder høyre hovedlykt og nær radiatoren. En av ventilens tilkoblinger sitter trykket inn i nevnte slange, mens de to andre er tilsluttet hver sin tynnere vakumslange. I tillegg sitter det ei kontakt på ventilen.

 

Er det noe slags klubbrabatt å hente på hamax? Lurer på å bestille den H-ventilen der og prøve om det er noe forskjell på bilen... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe slags klubbrabatt å hente på hamax? Lurer på å bestille den H-ventilen der og prøve om det er noe forskjell på bilen... :)

 

Tror nok det hvis du maser litt...he he. Er ikke så veldig glade i å gi deg det, men lar seg nok gjøre. Fikser du et delenr. kan jo jeg bestille den for deg, så får du rabattene mine. Si ifra da veit du. MSN, her eller på 41 20 97 47. Nummeret er vel oppe å går iløpet av morgendagen håper jeg. ( Ny telefon )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,J ventilene er bare søppel. : bh :

Har en H ventil jeg nå,mye bedre. ;)

 

 

Det var da f... det da: mad : Monterte ny J ventil i dag jeg, for i følge en annen tråd, er det denne som ble montert i disse bilene:confused:

 

Men må legge til at bilen drar noe jevnere, og ladetrykket økte 0,1 bar ved montering av J ventil smil :

Får ha denne til den evnt. ryker, så prøver jeg H ventil neste gang;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det hvis du maser litt...he he. Er ikke så veldig glade i å gi deg det, men lar seg nok gjøre. Fikser du et delenr. kan jo jeg bestille den for deg, så får du rabattene mine.

 

Hadde du klart det hadde det jo vært supert :) Fant et delenummer her og det var for H-ventilen - 034906283H (den jeg skal ha, men kanskje lurt å dobbeltsjekke hvis du vil).. Blir det under 600 kr kan du jo bare bestille.. Hvis du bestiller i morra, har du den til fredag eller? Får bare si fra om jeg skal bestille noe elektriker-ting bbillig til deg da.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da f... det da: mad : Monterte ny J ventil i dag jeg, for i følge en annen tråd, er det denne som ble montert i disse bilene:confused:

 

Men må legge til at bilen drar noe jevnere, og ladetrykket økte 0,1 bar ved montering av J ventil smil :

Får ha denne til den evnt. ryker, så prøver jeg H ventil neste gang;)

 

Så lenge den virker er jo alt supert,men min klikket så da kjøpte jeg bare en H ventil istedet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du klart det hadde det jo vært supert :) Fant et delenummer her og det var for H-ventilen - 034906283H (den jeg skal ha, men kanskje lurt å dobbeltsjekke hvis du vil).. Blir det under 600 kr kan du jo bare bestille.. Hvis du bestiller i morra, har du den til fredag eller? Får bare si fra om jeg skal bestille noe elektriker-ting bbillig til deg da.. ;)

 

Ok. Skal sjekke opp og evt. bestille. Finnes den i Norge har jeg den før helga. Er den tysk kommer den vel på mandag eller tirsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Skal sjekke opp og evt. bestille. Finnes den i Norge har jeg den før helga. Er den tysk kommer den vel på mandag eller tirsdag.

 

 

Knall!

 

Får bare si fra på et vis når du vet når den evt kommer så bare svipper jeg nedom og henter den.. :) Får du den før helga hadde det vært fint for da har jeg litt å rote med på lørdag.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått skifta til den H-ventilen.. Hadde manuell boostcontroller fra turboxs før, og hjalp litt på kjørbarheten det her.. Nå lader den iallefall fra 1-1,1 bar på flat pedal..

På den manuelle kom turbotrykket for fullt nesten før jeg hadde rørt pedalen, mens nå ligger den bare under 0,5 til jeg tråkker i bånn og da kommer det ganske kjapt, men må nok venne meg litt til det.. :)

 

Hjelper vel på og få tetta en relativt stor lekasje ut fra IC'en også tenker jeg.. Høres ut som en lastebil som lader.. :rolleye:

 

Og takk til delemann Bent Owe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da f... det da: mad : Monterte ny J ventil i dag jeg, for i følge en annen tråd, er det denne som ble montert i disse bilene:confused:

 

Men må legge til at bilen drar noe jevnere, og ladetrykket økte 0,1 bar ved montering av J ventil smil :

Får ha denne til den evnt. ryker, så prøver jeg H ventil neste gang;)

 

 

Ja den J ventilen varte jo lenge: haha : I dag når jeg skulle dra på jobb, hadde jeg hele 0,2bar i ladetrykk: haha : Så da tenkte jeg å sette tilbake den gamle ventilen etter jobb i dag, men før jeg gjorde det, prøvde jeg bilen en liten tur, sånn bare for å dobbeltsjekke, men da ladet den normalt igjen.. Ja ja tenkte jeg, bilen var vel bare morrasur da:confused: Men så da jeg endelig skulle reise hjem, nei da ladet den 0,2 bar igjen.. Så har nå satt tilbake den gamle originale ventilen, og bilen går normalt;)

Så nå skal jeg levere inn den Jæv... J ventilen og så får vi prøve H ventilen, og se åssen den funker:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den J ventilen varte jo lenge: haha : I dag når jeg skulle dra på jobb, hadde jeg hele 0,2bar i ladetrykk: haha : Så da tenkte jeg å sette tilbake den gamle ventilen etter jobb i dag, men før jeg gjorde det, prøvde jeg bilen en liten tur, sånn bare for å dobbeltsjekke, men da ladet den normalt igjen.. Ja ja tenkte jeg, bilen var vel bare morrasur da:confused: Men så da jeg endelig skulle reise hjem, nei da ladet den 0,2 bar igjen.. Så har nå satt tilbake den gamle originale ventilen, og bilen går normalt;)

Så nå skal jeg levere inn den Jæv... J ventilen og så får vi prøve H ventilen, og se åssen den funker:rolleye:

 

Hehe,akkurat det samme som skjedde med min det,ladet 0.2bar...

Men sånn har H ventilen min begynt nå også,lader 0.5.Og neste gang jeg starter bilen lader den 1.4-1.5 så da skal denne av så fort som fy også... Virker som om det er KUN en org som holder,eller så er det bilen min som er sær og ikke vil ha noen andre enn den org. :D

Skal teste med boostcontroller nå snart.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den turboxs hpbc ventilen. Den er nå ødelagt frykter jeg, for jeg får ikke mere eller mindre trykk uansett hvor jeg vrir/skrur/vender på den. Kommer nok til å kjøpe en ny slik, ettersom jeg ikke gidder å bytte disse N75 ventilene hver 3. mnd. Boostcontrolleren min har vart siden 2002, dvs 4 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den turboxs hpbc ventilen. Den er nå ødelagt frykter jeg, for jeg får ikke mere eller mindre trykk uansett hvor jeg vrir/skrur/vender på den. Kommer nok til å kjøpe en ny slik, ettersom jeg ikke gidder å bytte disse N75 ventilene hver 3. mnd. Boostcontrolleren min har vart siden 2002, dvs 4 år.

 

Åssen funker bilen med boostcontroller egentlig? : klø :

Blir den annerledes og kjøre enn med N75 ventilen? Og har du din org ventil tilkoblet i motorrommet? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har org tilkobla elektronisk ja. boostcontrolleren har to funksjoner. en kuleventil som slipper igjennom "alt" trykket plutslelig og en blødeventil for finjustering av trykket. Trykket kommer mye mer kontant, og du får den plutselig ladetrykk effekten som er dritartig :) unntat når du kjører forbi en bil og så skal svinge inn igjen på glatta akkurat når trykket kommer. da er du buttfuc*ed... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.